Micke Lid (oregistrerad) Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 hej, jag söker någon här som har bra kunskaper i det engelska språket, vad gäller slang osv. ( kanske någon som har bott i england el så? jag har iaf en text till en låt jag vill få hjälp med att översätta, de ska in lite slang å grejer (kanske) mina egna översättningar blir mest nåt svengelskt:) så om någon känner sig manad å vet att dom kan detta så skulle de vara jättekul, vi kanske kan hjälpas åt om inte annat? anledningen att jag vill göra en översättning är att de känns så bra när jag sjunger den på engelska, (alltså påhittade ord eftersom de har ingen eg innebörd) men språket passar visan! blir liiite krystat på svenska? mvh Micke
Nordic Sound Postat 10 juli 2008 Postat 10 juli 2008 hej, jag söker någon här som har bra kunskaper i det engelska språket, vad gäller slang osv. ( kanske någon som har bott i england el så? jag har iaf en text till en låt jag vill få hjälp med att översätta, de ska in lite slang å grejer (kanske) mina egna översättningar blir mest nåt svengelskt:) så om någon känner sig manad å vet att dom kan detta så skulle de vara jättekul, vi kanske kan hjälpas åt om inte annat? anledningen att jag vill göra en översättning är att de känns så bra när jag sjunger den på engelska, (alltså påhittade ord eftersom de har ingen eg innebörd) men språket passar visan! blir liiite krystat på svenska? mvh Micke Lyssna lite på andra översättningar på låtar, Ex Tusen och en natt ---> Take me to your heaven. Översätt inte ord för ord, utan ta gärna ett styckte i tagen hitta innbörden av den och försök utrycka samma sak på engelska.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.