grimmer Postat 3 juli 2008 Dela Postat 3 juli 2008 Hej! Jag har precis installerat SX från det mycket äldre VST32. Vissa saker är sig lika MEN, vissa kan jag inte riktigt hitta.... 🙂 1. I VST32 hade man en L och R stapel, inom den ramen satte man det som skulle spelas in på Exportfilen, var/hur markerar jag nu exakt vad på spåren som ska komma spelas in? Är det de små trekanterna man kan dra så att allt blir helt blått?? 2. I VST32 kunde jag välja hur ett spår skulle flytta sig när jag drog på det, hur noggrant det hackade t.ex. i 1/16 dels hack eller så brukade jag ha, så man enkelt kunde lägga t.ex trumspår rätt efter varann och så, detta fanns lättillgängligt i listen ovan, var finns det nu?? 3. När jag spelar in på ett spår så spelar den även in det som den spelar upp i ett annat spår, vad kan detta bero på? Det är inte pga att micen är på eller nåt sådant. Tacksam för svar Mvh Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juli 2008 Dela Postat 3 juli 2008 Har inte programmet framför mig, men jag kan förhoppningsvis komma ihåg rätt ändå... 🙂 1: Vänsterklick resp. högerklick på listen med bars eller tid, precis ovanför arrange-fönstret. 2: Det finns också precis ovanför arrange-fönstret, i en dropdown-lista. 3: Det beror på ditt ljudkort. Leta upp något som heter "what you hear" eller liknande i ljudkortets kontrollpanel (alltså inte i Cubase). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
grimmer Postat 3 juli 2008 Trådstartare Dela Postat 3 juli 2008 Har inte programmet framför mig, men jag kan förhoppningsvis komma ihåg rätt ändå... 😆 1: Vänsterklick resp. högerklick på listen med bars eller tid, precis ovanför arrange-fönstret. 2: Det finns också precis ovanför arrange-fönstret, i en dropdown-lista. 3: Det beror på ditt ljudkort. Leta upp något som heter "what you hear" eller liknande i ljudkortets kontrollpanel (alltså inte i Cubase). Jag hittade den och ändra till LinIn2 Mic2in, från what u hear. Men nu spelar den inte in alls + att nu funkar inte disten igen direkt trots att jag tryckerpå den lilla högtalar ikonen (direct monitoring)???!?!?! Jag blir toookig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
grimmer Postat 3 juli 2008 Trådstartare Dela Postat 3 juli 2008 Har inte programmet framför mig, men jag kan förhoppningsvis komma ihåg rätt ändå... 😆 1: Vänsterklick resp. högerklick på listen med bars eller tid, precis ovanför arrange-fönstret. 2: Det finns också precis ovanför arrange-fönstret, i en dropdown-lista. 3: Det beror på ditt ljudkort. Leta upp något som heter "what you hear" eller liknande i ljudkortets kontrollpanel (alltså inte i Cubase). Jag kan spela in om jag använder ASIO4all, men det funkar inte med creatives egna?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juli 2008 Dela Postat 3 juli 2008 Har inte programmet framför mig, men jag kan förhoppningsvis komma ihåg rätt ändå... 1: Vänsterklick resp. högerklick på listen med bars eller tid, precis ovanför arrange-fönstret. 2: Det finns också precis ovanför arrange-fönstret, i en dropdown-lista. 3: Det beror på ditt ljudkort. Leta upp något som heter "what you hear" eller liknande i ljudkortets kontrollpanel (alltså inte i Cubase). Jag kan spela in om jag använder ASIO4all, men det funkar inte med creatives egna?! Creative och ASIO har inte alltid varit någon hit... 😛 Har du testat att hämta nyare drivrutiner hos Creative? Annars kan du ju förstås fortsätta köra med ASIO4ALL, om det fungerar bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
grimmer Postat 3 juli 2008 Trådstartare Dela Postat 3 juli 2008 Har inte programmet framför mig, men jag kan förhoppningsvis komma ihåg rätt ändå... 1: Vänsterklick resp. högerklick på listen med bars eller tid, precis ovanför arrange-fönstret. 2: Det finns också precis ovanför arrange-fönstret, i en dropdown-lista. 3: Det beror på ditt ljudkort. Leta upp något som heter "what you hear" eller liknande i ljudkortets kontrollpanel (alltså inte i Cubase). Jag kan spela in om jag använder ASIO4all, men det funkar inte med creatives egna?! Creative och ASIO har inte alltid varit någon hit... 😛 Har du testat att hämta nyare drivrutiner hos Creative? Annars kan du ju förstås fortsätta köra med ASIO4ALL, om det fungerar bra. Hej! Ja det fick bli ASIO4all endå, jäkla creative... MEN en fråga, exakt vad är "arrange" fönstret i cubase, är det det med vita rutorna? Jag letar fortfarande efter det som gör att jag kan flytta ljudfiler i exakta hack :-/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 4 juli 2008 Dela Postat 4 juli 2008 Getting started är ett ovärdeligt hjälpmedel om man har ett nytt program man snabbt vill komma igång med.. den finns dessutom med som snabbval ( i Help-menyn) inifrån Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.