Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Detta e säkert en aspuckad fråga som ni svarat på 100 ggr innan men ställer den ändå 🙂

Det e så att jag vill köpa ett judkort med minst 6 ingångar då jag skall spela in trummor i min Replokal/ministudio och det jag undrar är om man har ett ljudkort med flera ingångar med varsin mick ikopplad sen ljudkortet kopplat till datan via Firewire eller USB 2,0 kan man då få upp varje mick på en separat kanal i Cubase?

Har spelat in trummor förut via Mixerbord till en ingång men då har man ju ingen chans att eftermixa trummorna på ett bra sätt och det man trodde lät bra visar sig ofta inte låta allt för bra när man lägger till de andra instrumenten.

Tack på förhand

Jimi Graf / Saints Dishonored

Annons
Postat (redigerat)

Ja det får man, Motu 8pre kan vara värt en titt.

Edit: blev helt fel med länken från början.

Redigerat av Emil
Postat
RME

Motu

M-Audio

Med flera har sådana ljudkort.

Hej Detta e säkert en aspuckad fråga som ni svarat på 100 ggr innan men ställer den ändå

Du vet att det FINNS en SÖK funktion , eller hur ?

Ok tack för svaren 🙂

Postat (redigerat)
Ja det får man, Motu 8pre kan vara värt en titt.
+1 🙂

Ahh fan gött tack för alla svaren detta underlättar väldigt mycket för mig 🙂

Redigerat av MooSeCorp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.