Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter att ha installerat Leopard på macen funkar mitt m-audio fw410 enbat lite då o då. Det död titt som tätt.

Kikade på -.audios hemisda efter 10.5.4 drivers men fins bara till 5.3

Skall tydligen finnas beta till 5.4 men lyckas inte laddar dem.

Annons
Postat
Efter att ha installerat Leopard på macen funkar mitt m-audio fw410 enbat lite då o då. Det död titt som tätt.

Kikade på -.audios hemisda efter 10.5.4 drivers men fins bara till 5.3

Skall tydligen finnas beta till 5.4 men lyckas inte laddar dem.

Provade med tidigare drivers för 5.2 o det tycks funka bättre!

Postat

Usch, jag har haft sådana problem med Firewire 410 i OS X.

En sådan box kommer aldrig i närheten av mina maskiner igen.

M-Audio borde skärpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu får Claes vatten på sin kvarn)

Postat

M-Audio borde skärpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu får Claes vatten på sin kvarn)

😄

Jag lovar att vara tyst denna gång - aven om det är lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nästan tyst i alla fall... 😉

Postat (redigerat)

😄

Jag lovar att vara tyst denna gång - aven om det är lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nästan tyst i alla fall... 😉

Den kanske vore ofelbar ifall Apple tillverkade ljudkortet också, hehe... 👍

Inte Apples fel att M-Audio inte kan det där med CoreAudio lika bra som många andra ljudkortstillverkare 😉

Redigerat av Linus
Postat
Tycks fortfarande strula. Det dör titt som tätt.

Alltså no output.

Funkade fint i tiger.

Kanske dum fråga men har du skickat ett mail till M-audios support och fråga när de uppdaterar drivrutinen för ditt ljudkort? 😆 Om inte så rekomenderar jag dig att göra så 🙂

Postat

Alltså no output.

Funkade fint i tiger.

Japp, du får öppna ljudkortsmixern och trycka 'Reset'-knappen så kommer ljudet igång igen.

Jag hade problemet med Tiger (10.4.9 och senare)

Postat

Alltså no output.

Funkade fint i tiger.

Japp, du får öppna ljudkortsmixern och trycka 'Reset'-knappen så kommer ljudet igång igen.

Jag hade problemet med Tiger (10.4.9 och senare)

Provar med detta men funkar inte för mig iaf.

Provar med m-audoiforumet

Postat

Jaja.. Vi ska inte skylla på MAC i alla fall. Boven i detta drama verkar snarare vara bakfulla utvecklare hos M-Audio som har till uppgift att fixa drivrutiner för diverse plattformer.. Dom kan säkert inte programera i nåt annat språk än C++ 😏

maart (oregistrerad)
Postat
😏

Jag lovar att vara tyst denna gång - aven om det är lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nästan tyst i alla fall... 😳

jag är med dig Claes!

Postat
Jaja.. Vi ska inte skylla på MAC i alla fall. Boven i detta drama verkar snarare vara bakfulla utvecklare hos M-Audio som har till uppgift att fixa drivrutiner för diverse plattformer.. Dom kan säkert inte programera i nåt annat språk än C++ 😏

Troligen..

För mkt jolt o sena nätter.

Postat
🙁

Jag lovar att vara tyst denna gång - aven om det är lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nästan tyst i alla fall... 🙂

jag är med dig Claes!

Hah! Hade detta varit PC hade det snarare låtit: Skyll dig själv som är så jävla dum att du kör Windows. Men nu är det förnekelse på högsta nivå. Som om inte Windows också lider av blå skrämar pga hårdvaran?

Verkar som man får välja... Flashigt och stabilt OS eller bättre stöd för mer hårdvara.

Dock inte sagt att det är bedrövligt att man inte ska kunna känna sig trygg när man köper hårdvara som anses vara kompatibel.

Postat
😉

Jag lovar att vara tyst denna gång - aven om det är lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nästan tyst i alla fall... 😎

jag är med dig Claes!

Hah! Hade detta varit PC hade det snarare låtit: Skyll dig själv som är så jävla dum att du kör Windows. Men nu är det förnekelse på högsta nivå. Som om inte Windows också lider av blå skrämar pga hårdvaran?

Verkar som man får välja... Flashigt och stabilt OS eller bättre stöd för mer hårdvara.

Dock inte sagt att det är bedrövligt att man inte ska kunna känna sig trygg när man köper hårdvara som anses vara kompatibel.

Är väl inte macens fel, är jue hårdvaran!😉 *hejjar på mac*

Postat

😛

Jag lovar att vara tyst denna gång - aven om det är lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nästan tyst i alla fall... 😆

Utan att vilja ställa till med nåt liv men har det inte på senare tid varit mycket frågor om diverse strul med mac?

Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sämre då eller är det bara en slump?

(Har själv funderat över en mac och logic som eventuell nästa musikplattform).

Postat (redigerat)
Utan att vilja ställa till med nåt liv men har det inte på senare tid varit mycket frågor om diverse strul med mac?

Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sämre då eller är det bara en slump?

Tror inte det. Däremot har det blivit fler mac-användare i och med att det aldrig varit så enkelt att byta plattform som nu. Sänkta priser och boot camp har blivit en succé för Apple.

Edit: tempus

Redigerat av joachime
Postat

Tror inte det. Däremot har det blivit fler mac-användare i och med att det aldrig varit så enkelt att byta plattform som nu. Sänkta priser och boot camp har blivit en succé för Apple.

Edit: tempus

Det kan ju också vara så, att i och med en växande skara användare, så blir det efter hand en större andel som inte kunde hantera PC tidigare och som nu tror att deras datoranalfabetism ska botas genom att de har skaffat Mac i stället... 😛

Postat (redigerat)
Det kan ju också vara så, att i och med en växande skara användare, så blir det efter hand en större andel som inte kunde hantera PC tidigare och som nu tror att deras datoranalfabetism ska botas genom att de har skaffat Mac i stället... 😛

Mmm. Fast datoranalfabeter finns det väl inte så många nuförtiden. De flesta datorproblem verkar just bero på inkompatibel hårdvara eller mjukvara och där tycker jag tillverkarna får stå för skulden.

Om jag ska vara riktigt krass upplever jag M-Audio FW410 som ett av de struligaste korten på marknaden. Alla jag träffat på som använder det har haft problem att få det att fungera, oavsett plattform.

Edit: det är något med dubbeltryck

Redigerat av joachime
Postat

Ja, det har tydligen varit just den modellen som strulat mest.

Men när det väl funkar är det bra kort.

Postat
Nu är det snart bara en tidsfråga innan denna tråd slås samman med "PC VS MAC"

😛

hehe.

Ja. lite ot blidde det.

Men hävdar ändå att det inte är macens fel.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.