Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag började med musiken ganska sent, om vi räknar bort mina 6st sax-lektioner i 5an och att jag spelade blockflöjt i mellanstadiet. Sedan kom det nämligen ett litet glapp, som sträckte sig tills jag var ca 20år då basen kom fram när min polare startade ett "band" som vi repade med ca 1 gång i veckan, och detta var 4 år sedan.

Idag så har jag sjungit och spelat gitarr i ca 3år och har nu mycket på G. Dock så det INGET utan en demo. Jag har en liten mini-studio hemma som jag spelat in små-snuttar på, mest för att ej glömma hur melodin gick etc ;-) först var tanken att jag skulle spela in denna DEMO själv, och har efter en viss tid förstått att min kunskap ej räcker till! Skulle jag göra detta själv så blir jag aldrig nöjd.

Vad pysslar jag med då? Jo, Sing&Songwriting med mycket sång! Influenser: Gavin Degraw,James Morrison, Jonny Lang, Marc Broussard etc

Jag söker nu en producent som jag kan skicka ett "smak-prov" till, som brinner för samma sorts musik som jag och skulle vilja ha ett finger med i detta.

mvh c.b

Annons
Postat

Hej

När du säger Gavin Degraw blir jag nyfiken på vad du låter som då hans röst är en absolut top-10 på min favvislista.

Är det samma musikstil det gäller?

Postat
Hej

När du säger Gavin Degraw blir jag nyfiken på vad du låter som då hans röst är en absolut top-10 på min favvislista.

Är det samma musikstil det gäller?

Ja asså när det kommer till Gavin Degraw så håller jag helt och hållet med, han har en sjukt jäkla bra röst, frågar du mig så ligger han på topp-3! Ja, det tycker jag, är väll en blandning utav de 10 största musik influenserna för mig. Skickar du din e-mail till mig så kan jag skicka det lilla jag har.

Postat

Om jag bodde i stockholm skulle jag gärna göra det. 😉 Låter intressant! Älskar att syssla med sån musik. Hojta till om du behöver hjälp med mixning eller mastring eller någott sånt! Har en liten hemmastudio. 🥰

Postat
Om jag bodde i stockholm skulle jag gärna göra det. 😲 Låter intressant! Älskar att syssla med sån musik. Hojta till om du behöver hjälp med mixning eller mastring eller någott sånt! Har en liten hemmastudio. 😳

I will! Annars kommer jag hur som helst att lägga upp resultatet här för input!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.