Mojje Cruncher Andersson Postat 25 januari 2009 Trådstartare Postat 25 januari 2009 Nu har jag läst igenom hela tråden. Det tog ett tag, men det var det värt. Bra jobbat. Sjyst studio, bra idéer och sköna videos. Kommer säkert att ha nytta av dina kunskaper senare. Är också imponerad av hur snabbt du verkar ha fattat helmholtz basfällan. Jag fattar verkligen inget av det, får hoppas vi slipper bygga en sådan och om vi skulle behöva det så kanske man får snulta lite på din kunskap. jaja, bra jobbat iallafall! Tjenare Daniel! Ny i tråden!? Kul att se. Många har besökt den och klart som fasen att du ska dra nytta av den samlade kunskapen. Jag hajar väl ungefär lika mycket som du själv kanske känner, och vad fasen gör det, när det finns en massa sköna människor på forumet som hjälper till!? Det viktigaste är att följa sin ambition och sitt mål. Där i ligger sanningen! ...en något påverkad crunchare!! Peace!!!
Tr3sLunas Postat 26 januari 2009 Postat 26 januari 2009 Imponerande och mycket lärorik information som kommer vara till gigantisk hjälp när jag börjar bygga studio i augusti. Nu skulle jag bilja be dig om en dunderstor tjänst: Jag skulle vilja ha alla mått på dina absornenter och diffuser(?) och en ungefärlig budget vad saker och ting kostar. Angående absornenterna, när du gjort själva ramen, har du förborrat och sedan smackat in träskruv eller är det lim och spik du använt, hur gjorde du med ståltråden och vadför slags lister har du kommit över och gärna måtten på dom. TAck på förhand från en imponerad besökare /Larsa
Mojje Cruncher Andersson Postat 26 januari 2009 Trådstartare Postat 26 januari 2009 Imponerande och mycket lärorik information som kommer vara till gigantisk hjälp närjag börjar bygga studio i augusti. Nu skulle jag bilja be dig om en dunderstor tjänst: Jag skulle vilja ha alla mått på dina absornenter och diffuser(?) och en ungefärlig budget vad saker och ting kostar. Angående absornenterna, när du gjort själva ramen, har du förborrat och sedan smackat in träskruv eller är det lim och spik du använt, hur gjorde du med ståltråden och vadför slags lister har du kommit över och gärna måtten på dom. TAck på förhand från en imponerad besökare /Larsa Tjenare du med konstigt nick som man måste kopiera för att kunna skriva! 🙂 Så det är dags att bygga studio Tr3sLunas!? Riktigt kul att höra och vi får hoppas att du puttar upp en massa bilder och info från bygget. Då ska vi se på dina frågor. Kostnaden beräknades inte innan bygget. Priset var satt till 5000:- för akustikbehandlingen. Då ska man veta att jag hade tillgång till en hyfsad maskinpark sedan innan, samt en stor buffert på skruv och spik. Ramarna gjordes utifrån standardmått på en skiva Roxull. Dessa limmades och slogs ihop med trådspik. Ståltråden behövs inte men jag använde den för att hålla fast Roxullen på baksidan. Diffusorerna är 3 mm björkplywood som är satt i ett ramverk om 60 x 60 cm... ungefär!!! 🙂 De böjdes in på plats och stabiliserades med en kudde av Roxull på baksidan. Bortser man från de faktiska byggena så rekommenderar jag att börja mäta ditt rum först. Det gjorde inte jag då jag "trodde" mig ha en massa kunskap som jag verkligen inte hade. Först efter en mätning så kan du börja ta reda på vad du verkligen behöver göra med ditt rum. Risken finns annars att man gör rummet för dämpat i vissa register samt att man med detta skapar så kallade null-points. Börja i rätt ände så kommer resten av ditt bygge flyta på galant! Lycka till! /Cruncharn'
Tr3sLunas Postat 26 januari 2009 Postat 26 januari 2009 (redigerat) Imponerande och mycket lärorik information som kommer vara till gigantisk hjälp närjag börjar bygga studio i augusti. Nu skulle jag bilja be dig om en dunderstor tjänst: Jag skulle vilja ha alla mått på dina absornenter och diffuser(?) och en ungefärlig budget vad saker och ting kostar. Angående absornenterna, när du gjort själva ramen, har du förborrat och sedan smackat in träskruv eller är det lim och spik du använt, hur gjorde du med ståltråden och vadför slags lister har du kommit över och gärna måtten på dom. TAck på förhand från en imponerad besökare /Larsa Tjenare du med konstigt nick som man måste kopiera för att kunna skriva! 🙂 Så det är dags att bygga studio Tr3sLunas!? Riktigt kul att höra och vi får hoppas att du puttar upp en massa bilder och info från bygget. Då ska vi se på dina frågor. Kostnaden beräknades inte innan bygget. Priset var satt till 5000:- för akustikbehandlingen. Då ska man veta att jag hade tillgång till en hyfsad maskinpark sedan innan, samt en stor buffert på skruv och spik. Ramarna gjordes utifrån standardmått på en skiva Roxull. Dessa limmades och slogs ihop med trådspik. Ståltråden behövs inte men jag använde den för att hålla fast Roxullen på baksidan. Diffusorerna är 3 mm björkplywood som är satt i ett ramverk om 60 x 60 cm... ungefär!!! 🙂 De böjdes in på plats och stabiliserades med en kudde av Roxull på baksidan. Bortser man från de faktiska byggena så rekommenderar jag att börja mäta ditt rum först. Det gjorde inte jag då jag "trodde" mig ha en massa kunskap som jag verkligen inte hade. Först efter en mätning så kan du börja ta reda på vad du verkligen behöver göra med ditt rum. Risken finns annars att man gör rummet för dämpat i vissa register samt att man med detta skapar så kallade null-points. Börja i rätt ände så kommer resten av ditt bygge flyta på galant! Lycka till! /Cruncharn' Absolut, det ska jag ha i åtanke, återkommer när jag är på plats där bygget ska ske i slutet av sommaren men redan nu är det dags att skissa och planera. Tusen tack så länge /Larsa ps. Tr3sLunas är en Mike Oldfield skiva. 🙂 Redigerat 26 januari 2009 av Tr3sLunas
Mojje Cruncher Andersson Postat 26 januari 2009 Trådstartare Postat 26 januari 2009 Imponerande och mycket lärorik information som kommer vara till gigantisk hjälp närjag börjar bygga studio i augusti. Nu skulle jag bilja be dig om en dunderstor tjänst: Jag skulle vilja ha alla mått på dina absornenter och diffuser(?) och en ungefärlig budget vad saker och ting kostar. Angående absornenterna, när du gjort själva ramen, har du förborrat och sedan smackat in träskruv eller är det lim och spik du använt, hur gjorde du med ståltråden och vadför slags lister har du kommit över och gärna måtten på dom. TAck på förhand från en imponerad besökare /Larsa Tjenare du med konstigt nick som man måste kopiera för att kunna skriva! 😄 Så det är dags att bygga studio Tr3sLunas!? Riktigt kul att höra och vi får hoppas att du puttar upp en massa bilder och info från bygget. Då ska vi se på dina frågor. Kostnaden beräknades inte innan bygget. Priset var satt till 5000:- för akustikbehandlingen. Då ska man veta att jag hade tillgång till en hyfsad maskinpark sedan innan, samt en stor buffert på skruv och spik. Ramarna gjordes utifrån standardmått på en skiva Roxull. Dessa limmades och slogs ihop med trådspik. Ståltråden behövs inte men jag använde den för att hålla fast Roxullen på baksidan. Diffusorerna är 3 mm björkplywood som är satt i ett ramverk om 60 x 60 cm... ungefär!!! 😄 De böjdes in på plats och stabiliserades med en kudde av Roxull på baksidan. Bortser man från de faktiska byggena så rekommenderar jag att börja mäta ditt rum först. Det gjorde inte jag då jag "trodde" mig ha en massa kunskap som jag verkligen inte hade. Först efter en mätning så kan du börja ta reda på vad du verkligen behöver göra med ditt rum. Risken finns annars att man gör rummet för dämpat i vissa register samt att man med detta skapar så kallade null-points. Börja i rätt ände så kommer resten av ditt bygge flyta på galant! Lycka till! /Cruncharn' Absolut, det ska jag ha i åtanke, återkommer när jag är på plats där bygget ska ske i slutet av sommaren men redan nu är det dags att skissa och planera. Tusen tack så länge /Larsa ps. Tr3sLunas är en Mike Oldfield skiva. 🙂 Helt rätt! Mike Oldfield alltså! Evigheter sen jag lyssnade på hans alster. Stavades skivans namn så? Mest nyfiken!!! Peace! /Cruncha'
Tr3sLunas Postat 26 januari 2009 Postat 26 januari 2009 Imponerande och mycket lärorik information som kommer vara till gigantisk hjälp närjag börjar bygga studio i augusti. Nu skulle jag bilja be dig om en dunderstor tjänst: Jag skulle vilja ha alla mått på dina absornenter och diffuser(?) och en ungefärlig budget vad saker och ting kostar. Angående absornenterna, när du gjort själva ramen, har du förborrat och sedan smackat in träskruv eller är det lim och spik du använt, hur gjorde du med ståltråden och vadför slags lister har du kommit över och gärna måtten på dom. TAck på förhand från en imponerad besökare /Larsa Tjenare du med konstigt nick som man måste kopiera för att kunna skriva! 🙂 Så det är dags att bygga studio Tr3sLunas!? Riktigt kul att höra och vi får hoppas att du puttar upp en massa bilder och info från bygget. Då ska vi se på dina frågor. Kostnaden beräknades inte innan bygget. Priset var satt till 5000:- för akustikbehandlingen. Då ska man veta att jag hade tillgång till en hyfsad maskinpark sedan innan, samt en stor buffert på skruv och spik. Ramarna gjordes utifrån standardmått på en skiva Roxull. Dessa limmades och slogs ihop med trådspik. Ståltråden behövs inte men jag använde den för att hålla fast Roxullen på baksidan. Diffusorerna är 3 mm björkplywood som är satt i ett ramverk om 60 x 60 cm... ungefär!!! 😄 De böjdes in på plats och stabiliserades med en kudde av Roxull på baksidan. Bortser man från de faktiska byggena så rekommenderar jag att börja mäta ditt rum först. Det gjorde inte jag då jag "trodde" mig ha en massa kunskap som jag verkligen inte hade. Först efter en mätning så kan du börja ta reda på vad du verkligen behöver göra med ditt rum. Risken finns annars att man gör rummet för dämpat i vissa register samt att man med detta skapar så kallade null-points. Börja i rätt ände så kommer resten av ditt bygge flyta på galant! Lycka till! /Cruncharn' Absolut, det ska jag ha i åtanke, återkommer när jag är på plats där bygget ska ske i slutet av sommaren men redan nu är det dags att skissa och planera. Tusen tack så länge /Larsa ps. Tr3sLunas är en Mike Oldfield skiva. 🙂 Helt rätt! Mike Oldfield alltså! Evigheter sen jag lyssnade på hans alster. Stavades skivans namn så? Mest nyfiken!!! Peace! /Cruncha' Hehe, mm Ska väl menas Tres Lunas antar jag och det betyder väl 3 månar på spanska, han har alltid vart en smula skum men skivan är bra, som alltid när det handlar om geniet Mike 😄
Tr3sLunas Postat 26 januari 2009 Postat 26 januari 2009 Jo angående Roxullen. Skulle du kunna gå in på www.roxull.se och kolla vilken produkt du använt till absornenterna och sen länka dit? Det finns ju så himla många varianter 😄 /Larsa
Mojje Cruncher Andersson Postat 26 januari 2009 Trådstartare Postat 26 januari 2009 Jo angående Roxullen. Skulle du kunna gå in på www.roxull.se och kolla vilken produktdu använt till absornenterna och sen länka dit? Det finns ju så himla många varianter 🙂 /Larsa Ha ha ha ja du Larsa!!! Är du helt säker på att jag inte ska bygga studion åt dig oxå!? 😉 Vill absolut inte på något vis verka stor i korken nu! En stor del av att bygga sin egna akustikbehandling ligger i att söka information runt ämnet och med det lära sig grunderna så pass att man förstår varför man akustikbehandlar. Om du redan frågar efter så enkla saker som vilken typ av isolering som används vid olika applikationer, vilket tagits upp i lika många trådar som det finns användare här tror jag, så tenderar detta till att jag kommer få bygga studion åt dig! 😄 Jag är verkligen ingen expert på detta med att göra akustikbehandling eller att beräkna de krångliga formler, som ingår i ett "riktigt" kunnande om akustik. Visst nosar jag på ytan och kanske lite mer där till men det är inte anledningen till varför denna tråd har blivit så väl besökt. Det som har byggt min studio är mitt nyfikna lynne i att försöka förstå vad det verkligen är som orsakar de akustiska felaktigheterna i ett rum vid lyssningen eller inspelning. Eftersom att jag är en så pass korkad människa och inser att jag med lätthet kan resa mig igen efter att ha sprungit in i väggen med näsan före ett antal gånger, så har detta hjälpt mig i mitt sökande efter kunskap och lösningar. Detta har en tendens att smitta av sig och till lika inspirera människor! Resultatet i tankens banor tenderar att dra åt; "-Kan en sån jäkla novis! Ja då lär nog fasen jag själv klara av nåt liknande!!!", vilket i sig resulterar i ambition och handlingskraft. Grundstenarna för ett sånt här projekt! Lika ofta stjälper detta ett projekt när man inser att man kanske behöver mer kunskap än bara ambition. Som att banka i en spik till exempel!! Det är fasen inte alla som kan det och jag känner mig trots allt lyckligt lottad för denna värdefulla kunskap. Hoppas att jag inte varit för jäkla elak med detta då det inte var min avsikt. Massor av trådar har behandlat ämnet. Detta är blott en av dom! Förkovra dig med med kunskap och be om hjälp när du verkligen behöver det för vi är många som kan hjälpa till! Var rädd om sig Larsa och hoppas på förtåelse för detta inlägg! http://guiden.roxull.se/produkter/byggisol...solerasjaelv-40 Vänligen! /Cruncharn'
adrumdrum Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 det är bättre att använda glasull, än stenull. hur mycket bättre vet jag dock inte.
Gilbert Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Finns det någon som kan länka till information om varför, eller data som visar att, glasull är bättre än stenull när det gäller absorption?
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 Trådstartare Postat 27 januari 2009 Finns det någon som kan länka till information om varför, eller data som visar att, glasull är bättre än stenull när det gäller absorption? Var det inte nån här på forumet som nyligen hittat info om just detta? Där glasull ansågs vara bättre för dess värmeledande egenskaper och med detta snabbar återställdes eller vad det var? Det var nåt med hur fibrerna sattes samman oxå när jag tänker efter! Verkligen ute i det blå fältet nu och kan definitivt fått för mig detta i nån vild nötknäckartanke..!? Nån som minns? /Cruncharn'
joachime Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Finns det någon som kan länka till information om varför, eller data som visar att, glasull är bättre än stenull när det gäller absorption? Nej, men Bob Gould har samlat data som pekar på att stenull och glasull kan ha liknande absorbtionsegenskaper.
Gilbert Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Tack Joachime, den länken hade jag tappat bort!
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 januari 2009 Trådstartare Postat 27 januari 2009 Bra där! Mera matnyttigt i tråden. Gott arbete joachime!!!! Peace! /Cruncharn'
Tr3sLunas Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jo angående Roxullen. Skulle du kunna gå in på www.roxull.se och kolla vilken produktdu använt till absornenterna och sen länka dit? Det finns ju så himla många varianter 🙂 /Larsa Ha ha ha ja du Larsa!!! Är du helt säker på att jag inte ska bygga studion åt dig oxå!? 😉 Vill absolut inte på något vis verka stor i korken nu! En stor del av att bygga sin egna akustikbehandling ligger i att söka information runt ämnet och med det lära sig grunderna så pass att man förstår varför man akustikbehandlar. Om du redan frågar efter så enkla saker som vilken typ av isolering som används vid olika applikationer, vilket tagits upp i lika många trådar som det finns användare här tror jag, så tenderar detta till att jag kommer få bygga studion åt dig! 😄 Jag är verkligen ingen expert på detta med att göra akustikbehandling eller att beräkna de krångliga formler, som ingår i ett "riktigt" kunnande om akustik. Visst nosar jag på ytan och kanske lite mer där till men det är inte anledningen till varför denna tråd har blivit så väl besökt. Det som har byggt min studio är mitt nyfikna lynne i att försöka förstå vad det verkligen är som orsakar de akustiska felaktigheterna i ett rum vid lyssningen eller inspelning. Eftersom att jag är en så pass korkad människa och inser att jag med lätthet kan resa mig igen efter att ha sprungit in i väggen med näsan före ett antal gånger, så har detta hjälpt mig i mitt sökande efter kunskap och lösningar. Detta har en tendens att smitta av sig och till lika inspirera människor! Resultatet i tankens banor tenderar att dra åt; "-Kan en sån jäkla novis! Ja då lär nog fasen jag själv klara av nåt liknande!!!", vilket i sig resulterar i ambition och handlingskraft. Grundstenarna för ett sånt här projekt! Lika ofta stjälper detta ett projekt när man inser att man kanske behöver mer kunskap än bara ambition. Som att banka i en spik till exempel!! Det är fasen inte alla som kan det och jag känner mig trots allt lyckligt lottad för denna värdefulla kunskap. Hoppas att jag inte varit för jäkla elak med detta då det inte var min avsikt. Massor av trådar har behandlat ämnet. Detta är blott en av dom! Förkovra dig med med kunskap och be om hjälp när du verkligen behöver det för vi är många som kan hjälpa till! Var rädd om sig Larsa och hoppas på förtåelse för detta inlägg! http://guiden.roxull.se/produkter/byggisol...solerasjaelv-40 Vänligen! /Cruncharn' Nänä inga sura miner här inte, som sagt ska jag börja bygga i augusti och anledningen till det är att jag måste lära mig en massa tills dess och om vad jag ska göra. men jag känner att jag vill ha en arbetsplats där jag vill ha ett ljud och lita på, är trött på att mixa låtar för att sedan höra i efterhand att dom inte alls låter som det var tänkt pga fel medhörning. /Larsa
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 januari 2009 Trådstartare Postat 28 januari 2009 Då var det dags för lite update material! Håller på med ett kul projekt nere i studion nu som vi inte ens vet namnet på. Väldigt rått och verkligen i sin vagga men har börjat testa sångbåset lite grand. Mest ville jag se hur pass väl jag kunde få sången separerad i mix och hur väl klangen bibehålls i det trånga utrymmet. Det känns som att det verkar funka ganska bra. Låten är skriven av Mikael Johansson. Sen har jag lattjat lite med att skruva och tycka saker om liret. Tanken är väl att jag själv ska dra på strängarna i konstellationen framöver så det bore samtidigt kul att höra vad ni tycker. Så.... without further... Cruncharn' ger....! En hörlursmixad test på sångbåset i Demontime Studios!!! Håll till godo! Your browser does not support the HTML5 audio tag Täjk käär!! /Cruncha'
iGnu Postat 28 januari 2009 Postat 28 januari 2009 Måste bara säga att din studio ser riktigt skön ut Cruncharn!😆 Bra jobbat!! Snorbra tråd med massvis med kunskap, vore kanske något att samla ihop till ett kompendie/en bok och ge ut med nästa nr av Studio?😆 Jäkligt gött att du bjuder så mycket av dig själv och all kunskap du samlat på dig!! Jag (och antagligen väldigt många andra) kommer ha mycket nytta av denna tråden när det är dags att ta tag i bygget! Du har verkligen inspirerat en:P En liten fråga bara angående dina patchbays osv.. Kan tänka att alla kontakter och kablar har kostat en del.. har du lött kablar själv till allting? Vore intressant och se hur du har kopplat det och med vilka sorters kablar till vad.. Det finns väl i tråden nånstans:) blir att lusläsa igen! När vi sätter igång med vårt eget bygge ska vi försöka dokumentera lika bra som dig.. Det behövs sådana kompletta trådar som denna.
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 januari 2009 Trådstartare Postat 28 januari 2009 Måste bara säga att din studio ser riktigt skön ut Cruncharn!🙂 Bra jobbat!! Snorbra tråd med massvis med kunskap, vore kanske något att samla ihop till ett kompendie/en bok och ge ut med nästa nr av Studio?😳 Jäkligt gött att du bjuder så mycket av dig själv och all kunskap du samlat på dig!! Jag (och antagligen väldigt många andra) kommer ha mycket nytta av denna tråden när det är dags att ta tag i bygget! Du har verkligen inspirerat en:P En liten fråga bara angående dina patchbays osv.. Kan tänka att alla kontakter och kablar har kostat en del.. har du lött kablar själv till allting? Vore intressant och se hur du har kopplat det och med vilka sorters kablar till vad.. Det finns väl i tråden nånstans:) blir att lusläsa igen! När vi sätter igång med vårt eget bygge ska vi försöka dokumentera lika bra som dig.. Det behövs sådana kompletta trådar som denna. Oj! Thanx iGnu!! Roligt att det inspirerat dig/er. Kul att höra att du redan i så tidigt stadie tänker på kablaget och dess kostnader för det är en pärs helt klart! I sagsläget så är det billigare att köpa färdiglödda multikablar vilket en massa leverantörer har till rätt priser i deras OEM-sortiment. Anledningen till varför jag hävdar detta är att i en patchbays kopplingar på baksidan, så utsätts inte kontakter för någon mekanisk påfrestning. Med andra ord så kommer ditt kablage att hålla i många år och behöver därför inte betalas en massa pengar för! Tumregeln är enkel! Ställen där det finns mekanisk åverkan på kablage och kontakter.. köp kvalité! Det blir billigare i längden. Jag har lött alla specialkablar som går i min studio. Högtalarkablage, cue-sends, alla insertpunkter som mic och line in etc. Jag får nog ta en videotour på detta ämne och gå igenom min patchbay så man hajjar hur enkelt det ska vara! Ska fundera lite på upplägget bara, så kastar jag ihop en "dänga"!! Sammanställningen av tråden är oxå något som vilar tungt över min axel. Vill verkligen göra det men usch vad massa viktiga saker det finns i tråden samt, att bara redogöra för problemuppställningen, kommer ta flera sidor. Jag klurar på detta oxå! Kanske en video tutorial i form av webisodes där varje moment gås igenom!? ... det märks att jag gillar video va!!! 😳 Ha det bäst iGnu och tack för din vänliga ord! Det var uppmuntrande som fasen. Täjk käär! //Mojje
cborg Postat 29 januari 2009 Postat 29 januari 2009 (redigerat) Vilken trevlig video!! "Gör't. Göööör't" - ha ha underbar dialekt. Det rådet måste man ju följa! 🙂 Jag hyr en källarlokal/betongbunker som lager med ett par rum vilket kanske kan funka att flytta ned hemstudion till. Måste bara TL testa till grannen ovanför först och kolla om det är OK med hyresvärden. Edit: Oops, redan diskuterad länk: "Superchunks". Sorry. ☺️ Redigerat 30 januari 2009 av cborg
Gilbert Postat 29 januari 2009 Postat 29 januari 2009 Detta har diskuterats: https://www.studio.se/index.php?showtopic=52792
slejnard Postat 30 januari 2009 Postat 30 januari 2009 Ja nog verkar det bli schyssta inspelningar i DT-studion. Diggar låten!
Mojje Cruncher Andersson Postat 30 januari 2009 Trådstartare Postat 30 januari 2009 Ja nog verkar det bli schyssta inspelningar i DT-studion. Diggar låten! Ujujuj!!! Jag har lyssnat på det "på riktigt" idag!!! Kan bara säga... VILKEN SKAM!! Ha ha ha! Jag är inte van att mixa i lurar och har kört på tok för högt. Jag gör en ommix på grejjerna så att man hör va fasen som var tänkt!! Ha det gött Slejnard och tack för supporten! Alldeles för diplomatiskt artig var du i ditt inlägg! 🙁 Ha det gött så kommer en mix till helgen! /Cruncharn'
Mojje Cruncher Andersson Postat 30 januari 2009 Trådstartare Postat 30 januari 2009 Vilken trevlig video!! "Gör't. Göööör't" - ha ha underbar dialekt. Det rådet måste man ju följa! 🙂 Jag hyr en källarlokal/betongbunker som lager med ett par rum vilket kanske kan funka att flytta ned hemstudion till. Måste bara TL testa till grannen ovanför först och kolla om det är OK med hyresvärden. Edit: Oops, redan diskuterad länk: "Superchunks". Sorry. 🙂 Tjenna cborg!!! Det var ett tags sen hörru! Köra hemstudio i en betongbunker fungerar ju bevisligen. Tar man det lite soft och respekterar sina grannar samt att det ska vara tyst efter halv elva så kan inte hyresvärden säga så mycket. Klart att en kopp java med lite sötebrö' hjälper vid dialogen med grannarna!!! Kolla med Slejnard om detta vilket kaffe som borde vara taktiskt rätt att köra i en sån här situation. 🙁 Kör på nu så får vi ytterligare en fantastisk byggtråd på forumet! Peace! /Cruncharn'
Mojje Cruncher Andersson Postat 20 februari 2009 Trådstartare Postat 20 februari 2009 Fredagsunderhållning på hög nivå!!! Ha ha ha! Trumeditering, Crunch-style är på tapeten. Kastade ihop lite tankar som kanske kan vara till hjälp för novisen tillika återblick för den erfarne. Enjoy bangeeerz! /Cruncharn'
joachime Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 Bra initiativ Cruncher! Fick en idé. Om du lägger upp en snutt med dynamisk och en med statisk velocity så blir det lätt att höra skillnaden.
Lee Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 🙂 Fan Crunch, du är inte riktigt klok! Skitskön video! Efter detta måste man väl slippa alla statiska drummaskinsliknande komp, eller? 🙂
browno Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 Alltid lika underhållande, älskar Smala Sussie referensen "fan... jävla oflyt" fick mig att garva. Tänkvärt också, det är ju ett jävla jobb att programmera trumms.
cborg Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 Alltså, du e ju helt jävla bäst på att göra roliga underhållande videosar!! Borde länkas upp nånstans på forumet. Schlagzeugprogrammierung für alle! 😮
slejnard Postat 20 februari 2009 Postat 20 februari 2009 🙂 Ja detta var riktigt sköj att se..."bit av kaka lexom"..hehe 😉 Håller med att dina videos borde klistras in som nån slags "videotutorial". Sen gör du liknande med andra instrument å även sång. Tips å trix får man aldrig nog av. 🙂 keep rockin´!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.