Mojje Cruncher Andersson Postat 20 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2008 denna tråd har man fan följt noga, grymt kul att se vad ni hittar på ,,kollar in varje dag, men nu har man inte sett nått på länge...fan vill se mera bilder snart skratt, dettta är ju beroendeframkallande . Tjenare Survivor! Ledsen att det inte kommit några bilder på ett tag. Om du har följt tråden så kanske du har läst att jag haft en massiv krasch på min hemmaputa. Har haft en massa jobb runt omkring som gjort att jag inte riktigt har hunnit med att ta hand om bildmaterial etc. från studion men det är på väg. Nu har jag fritt i veckan så föroppningsvis så ska jag kunna göra en massiv update här i de närmsta dagarna. Hoppas på överseende med detta och meddelar att du inte är ensam i ditt forumberoeende! 😮 Take care! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hastalavista Postat 20 oktober 2008 Dela Postat 20 oktober 2008 Hej Cruncher Vill instämma i den allmänna lovsångskören till dig över denna tråd. Det har varit en underhållande och lärorik läsning så här långt, och man hoppas att du skall bli så där grymt nöjd när sista mätningen är gjord och allt arbete och huvudry har lönat sig. Jag fyller år om några veckor och när sambon frågade vad jag önskar mig drog jag till med: EN LAVALAMPA Hon såg något förvånad ut! Jag tänkte på en annan grej, om du bor där du bor och jobbar med det du jobbar med så är kanske herrarna Larry och Stisse bekana? Kanske tom kollegor? Hur som helst, ha det så fint och lycka till Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 20 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2008 Hej Cruncher Vill instämma i den allmänna lovsångskören till dig över denna tråd. Det har varit en underhållande och lärorik läsning så här långt, och man hoppas att du skall bli så där grymt nöjd när sista mätningen är gjord och allt arbete och huvudry har lönat sig. Jag fyller år om några veckor och när sambon frågade vad jag önskar mig drog jag till med: EN LAVALAMPA Hon såg något förvånad ut! Jag tänkte på en annan grej, om du bor där du bor och jobbar med det du jobbar med så är kanske herrarna Larry och Stisse bekana? Kanske tom kollegor? Hur som helst, ha det så fint och lycka till Peter Tjenare Peter! Man tackar för de vänliga orden hörru! Lavalampor är en regel som funnits med på detta forum längre än jag har varit ansluten tror jag. Claes kan nog kanske berätta den korrekta historien då han är en av byhövdingarna här. Kanske även Olsberg kan inflika med något om detta med den mystiska lavalamperegeln!? Jag bara anammar! Visst är jag väl bekant med Larry och Stisse! Gör och har gjort en hel del jobb åt framför allt Larry. Det var han som fick mig att börja skruva liveljud för 13 år sedan. Honom är jag skyldig det största tacket när han lämnade mig med 22 lokala band under två dagars tid. Fan, jag visste inte ens vart EQ:n satt på bordet än mindre hur mycket "pulver" det fanns i PA:t!!! Jag förmodar att du känner grabbarna grus genom jobb eller? Ha det gott Peter. Kommer snart med en update! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 21 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2008 Då var det bekräftat även här hemma i Sverige. Mackie är ett segt jäkla företag som behagar göra leveranser till återförsäljare med 10 sekels intervaller ungefär. Pratade med Luthman idag! Även dom sa... 30/10!!! GAHHHHH!!! En hel vecka till! Hallå!!? Nåväl! Har fått en del annat gjort under tiden. Kablar, kontakter och dess sammansättning med hjälp av lödning... Jag bygger en väldigt liten studio. En riktigt liten. Jag har bara ett 50-tal punkter som måste lödas... ...DET ÄR TRÅKIGT!!!! Bilder är på väg!!! Håll ut go vänner och forumiter! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 21 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2008 Fortsätter väl i min byggartråd då detta berör färdigställande av studion. Jag har en fråga gällande digitala trummor!? Ställde en fråga i en annan tråd som var mer inriktad på just detta ämne men lägger in den här för jag fick alldeles för dåligt med svar och kommentarer. Här vet jag ju att folk läser och besöker i alla fall. Jag tänker skaffa mig ett digitalt trumset av denna typ: MILLENIUM PRO MESH HEAD / TD-3 SET Min fråga nu är följande... Finns det någon här på forumet som äger Millenium meshtrummor? Vad tycker man om dom i sådana fall? Är det något att ha eller? För dom pengarna så borde det ju vara lite kvalitét i alla fall!? Önskar få lite hjälp med detta då jag avser att beställa under nästa vecka. Tack på förhand! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 22 oktober 2008 Dela Postat 22 oktober 2008 Just den modellen har jag inte testat men jag vi hem Millenium MPS-300 med Alesis I-O modul och den funka inget vidare. Den trigga superdåligt så vi fick skicka tillbaka skiten. Hur man än försökte ställa in känslighet och dylikt så blev det bara fel. Vet inte inte hur dessa trummorna triggar men jag tror nog att jag skulle avråda ett sådant köp. Man har ju ångerrätt hos Thomann men att skicka tillbaka ett el-trumset till Tyskland går på ca en tusing. Vi (trummisen i bandet och jag) Valde ett Roland HD-1 istället och det funkar kanon. Köpte till en MIDI-USB-Interface-kabel så att man även kan köra ljud från datorn. Matte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SvenTumba Postat 22 oktober 2008 Dela Postat 22 oktober 2008 Jag skulle nog inte köpa detta set utan att ha testat det! Du kan lika gärna köpe en beg Alesis D4 eller D5 på Vendolin eller Blocket, ett Pearl rhythm traveler eller ett skitset smälla dit mesh heads och smälla dit några triggmickar. Det är ju i princip det dom har gjort. Alternativt köp Thommans billigaste pukor, såga itu på mitten, smäll på nätskinn och triggmickar koppla till en Alesis och du är ready steady to gööööööö! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 22 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 22 oktober 2008 Tack först och främst för svaren. Jag har oxå fått höra att Milenniums billigare eltrumset är typ som Mideli och alla andra sådana OEM-brands. Men detta är ju ändå meshheads liksom!? Roland-grejjerna är väl inget att gnälla på tror jag? Dom har varit med länge i gamet. Har en DM5 redan men den klarar inte alla funktioner som faktiskt kommer per automatik i TD3. Choke, bow och edge i cymbaler etc. Det enda skulle väl vara om själva triggmickarna är av dålig kaliber men de går ju ersätta med lämpligare grejjer från d-drum eller vad som helst! Thanx för inputen dock... Finns det nån som testat just meshheads från Millenium så vore jag jättetacksam för svar! Take care! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 23 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 23 oktober 2008 Check it out!!! En update!!! Äntligen är programmen installerade och jag kan återuppta mina uppdateringar med alla fina bilder i! Så vad har hänt sen senast.....? Väntat... är vad som har hänt. Dock är all kabelinstallation klar så när som på... Big Knoben! Fortfarande restad över i stort sett hela europa. Nåväl, det snurrar ju ändå men man vill ju bli klar! Så här blev det i alla fall i rackarna... Vänstra racket: Högra racket: Hillar rött men det har ni ju redan hajjat. Jag är nöjd som attans. Lätt att nå allt och gott om plats. Var hyfsat noga med att få undan alla kablar. Gillar inte att man måste sikta med dammsugaren!!!! Det måste gå lätt och smidigt när jag ska städa... ledsnar för fort annars och tappar motivationen! Så nu är uppdateringarna igång igen. Känns skönt att vara tillbaka i matchen liksom! Det börjar ju närma sig invigning så raskt. Den 8:e november!!! Alla hjärtligt välkommna utom två! Take care! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gaben Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Nice! Fler monitorer också, eller? Dem kör du utan sub då va? Hörrudu, dags för nya mätningar tycker vi. Själv har jag beställt isolering 12st 600x1200x100mm. Hittade en brandskyddsskiva som jag bestämde mig för. Densitet 100 kg/m3. I förkylningstider med låg motivation som följd gör det inget att dem inte dykt upp ännu. /Gabriel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 Nice!Fler monitorer också, eller? Dem kör du utan sub då va? Hörrudu, dags för nya mätningar tycker vi. Själv har jag beställt isolering 12st 600x1200x100mm. Hittade en brandskyddsskiva som jag bestämde mig för. Densitet 100 kg/m3. I förkylningstider med låg motivation som följd gör det inget att dem inte dykt upp ännu. /Gabriel Tjenare Gaben! Nja... skulle inte kalla det för monitor! Ha hahaha 😄 Det är ett par riktigt gamla Wharfedale som åkt in. Ville ha nåt i skräpväg att lyssna mot med en vanlig Hifi-förstärkare så man får lite koll på vart man är. Det är ju ett nytt rum för mig så det kommer ta sin lilla tid att lära sig hantera det. Mätningar kommer så fort jag installerat datorn. Måste få tag i safteywire först så jag kan låsa fast helsiket! Vad är det för isolering du skaffat dig? 100kg per kubik!?!?!? Ska du stoppa atombomber? Ha det gött och krya på sig då! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gaben Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Ska det bli tungt sound vet du. Nä, jag läste artikeln av Ethan Winer som du länkat till i tråden. Sedan läste jag massa annat och tittade på videos som han åstadkommit. Lustig typ den där och jag har valt att annama vad han säger. På den vägen har jag lärt mig att isoleringens tyngd är en gemensam nämnare när det kommer till hur bra den absorberar låga frekvenser. Samtidigt är det inte sagt att bara för att isoleringen väger bly absorberar som en gud. Stenull bör vara tyngre än glasull och runt 100kg/m3 anses vara ett bra riktmärke. Jag valde Paroc FSB 10 100mm för 115kr/m2 genom Beijer. En stenullsskiva som marknadsförs som brandskydd. Har fått en känsla av att brandskydd och ljudabsorberingsskivor är ganska lika, men Parocs ljudskivor är inte tjockare än 50mm. Rock on! Gaben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Äntligen är programmen installerade och jag kan återuppta mina uppdateringar med alla fina bilder i! Vars är datorn då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Check it out!!!En update!!! Äntligen är programmen installerade och jag kan återuppta mina uppdateringar med alla fina bilder i! Så vad har hänt sen senast.....? Väntat... är vad som har hänt. Dock är all kabelinstallation klar så när som på... Big Knoben! Fortfarande restad över i stort sett hela europa. Nåväl, det snurrar ju ändå men man vill ju bli klar! Så här blev det i alla fall i rackarna... Vänstra racket: Högra racket: Hillar rött men det har ni ju redan hajjat. Jag är nöjd som attans. Lätt att nå allt och gott om plats. Var hyfsat noga med att få undan alla kablar. Gillar inte att man måste sikta med dammsugaren!!!! Det måste gå lätt och smidigt när jag ska städa... ledsnar för fort annars och tappar motivationen! Så nu är uppdateringarna igång igen. Känns skönt att vara tillbaka i matchen liksom! Det börjar ju närma sig invigning så raskt. Den 8:e november!!! Alla hjärtligt välkommna utom två! Take care! /Cruncharn' Fan vad coolt det är! Det är ju nästan porr för f-n! /ONSatan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
masterpudas Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 //... Väntat... är vad som har hänt. ...// Bilder på det?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 Äntligen är programmen installerade och jag kan återuppta mina uppdateringar med alla fina bilder i! Vars är datorn då? Ahhh! Nä fasen! Det var hemmaputan som inte vart installerad så jag inte kunnat uppdatera med bilder här på forumet. Du vet, kameraimport och beskärning etc. Putan till studion står fortfarande här hemma. Har väntat med att ta den dit då jag vill ha säkerhetswire och sånt först. Var och köpte det idag! Ganska dyra grejjer men å andra sidan. Hur dyrt blir det inte om nån bryter sig in och tar med sig maskinen. 500:- är en billig investering då! Ska ner och sätta tyget idag så det kommer lite roliga bilder senare i kväll! Take care! /Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 Check it out!!!En update!!! Äntligen är programmen installerade och jag kan återuppta mina uppdateringar med alla fina bilder i! Så vad har hänt sen senast.....? Väntat... är vad som har hänt. Dock är all kabelinstallation klar så när som på... Big Knoben! Fortfarande restad över i stort sett hela europa. Nåväl, det snurrar ju ändå men man vill ju bli klar! Så här blev det i alla fall i rackarna... Vänstra racket: Högra racket: Hillar rött men det har ni ju redan hajjat. Jag är nöjd som attans. Lätt att nå allt och gott om plats. Var hyfsat noga med att få undan alla kablar. Gillar inte att man måste sikta med dammsugaren!!!! Det måste gå lätt och smidigt när jag ska städa... ledsnar för fort annars och tappar motivationen! Så nu är uppdateringarna igång igen. Känns skönt att vara tillbaka i matchen liksom! Det börjar ju närma sig invigning så raskt. Den 8:e november!!! Alla hjärtligt välkommna utom två! Take care! /Cruncharn' Fan vad coolt det är! Det är ju nästan porr för f-n! 🙂 /ONSatan Instämmer till fullo! Som med Virtualizern... den sitter bara i racket för att den har lampor på sig!!! Ha ha ha!!! 😄 /Crunch' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 //... Väntat... är vad som har hänt. ...// Bilder på det?? 😄 Coming right up!!! /Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2008 Dags igen!!! Update time!!! Idag var det dags att ta ner pärlan till sitt nya hem. Dock gjordes en hel del annat klart. Började med att skärma av min lagerdel med vanligt scenmollton. Gör att jag slipper se all bråte när man tar en kopp kaffe mellan varven. Satte fast och hängde upp pärlan med en enkel konstruktion av spännband och en platta i botten som maskinen vilar på! Dit med säkerhetswire! Vill ju att tjyvarna ska få det lite besvärligare så jag förankrade i elementet. Dyrt som attans men jag tycker nog att det är en god investering och försäkringsbolaget blir gladare! Kopplade in pärlan och naturligtvis var jag tvungen att testa om min isobox lät som den skulle! Sagt och gjort! Upp med mickar och in med stärkaren i kontrollrummet... Fantastiskt bra blev dämpningen! Ska tracka lite spår senare så ni får höra hur isoboxen låter. Tog oxå ett par bilder på hur det ser ut nu. Antager att i alla fall någon är nyfiken på hur det blev. Kvar att installera är BigKnoben och en utdragbar skiva för klaviaturet under bänkskivan. Det blir morgondagens arbete med denna! Sen ska det beställas ett digitaltrumset oxå! Kollade info om deta idag då det verkar vara en beställningsvara som tar lite tid. Ser ut som att jag åker på restade produkter igen så jag hinner nog inte få detta installerat innan invigningen... ...surt sa räven om rönnbären! Tills nästa update! Take care! /Tha' Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gaben Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Antar att du är nöjd med resultatet. Det ser riktigt fint ut. Hur är isoboxen orienterad i förhållande till rummet? Det har jag inte riktigt fått klämm på. /Gaben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Mycket, mycket snyggt!! Är riktigt avis jag 😛 Är invigningen officiell eller bara internt? Är riktigt sugen på att se det på riktigt. Ha det Cruncher'! /Hälsn. Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
browno Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Har dreglat ner tangentbordet många gånger p.g.a den här tråden. Fantastiskt snyggt och mycket seriöst bygge, jag är väldigt imponerad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Det blev ju riktigt dregel bra:D mohaa. Men det enda jag saknar är ett akustiskt trumsett tyvärr 😛. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Ser jättefint ut! En sak dock, du borde sänka ned bildskärmen så att den inte täcker centerhögtalaren. Om du nu tänkt använda den, vill säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
otippad Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Dags igen!!! Update time!!! Hej! Vilket trevligt bygge och spännande läsning!! Det blev lite tungt på sida fyra dock så jag hoppade fram lite hehe. Vad blev det för monitorer? jag har en kompis som har ett par som korrigerar stående vågor med nån slags EQ. Verkar smidigt! Det följde med en mick till dom för detta (priset för dom låg tyvärr på runt 8k styck) Ang dina 40hz-problem.. Kan du inte bara han en liten basavskärning där? Jag tycker inte man behöver 40zh så ofta i musik. Hur går det med grannarna? Är dom snälla? Eller är detta ett rum i en villa? 😉 Ang ljuset bakom panelerna.. Testa att rikta det mera uppåt så får du ett skönare ljusfall. Ha de gött! Rock on! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2008 Antar att du är nöjd med resultatet. Det ser riktigt fint ut.Hur är isoboxen orienterad i förhållande till rummet? Det har jag inte riktigt fått klämm på. /Gaben Ja, klart jag är nöjd med hur det har blivit. Jag ska hämta hem Sketchup så kan jag göra en layout på hela bygget för jag håller med dig, man kan tro att iso-bothen ligger på andra sidan vänern just nu! Ordnar detta snarast! Ha det gott Gaben! /Crunch' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2008 Har dreglat ner tangentbordet många gånger p.g.a den här tråden. Fantastiskt snyggt och mycket seriöst bygge, jag är väldigt imponerad! Thanx browno! Passa på att ta med dig Alexho på invigningen då! Det blir öppet hus hela dagen. Snittar och champagne! Detta är ju min 35-års present så det blir lite festligt i samband med invigningen. Det finns gott om plats att sova på där nere så har man lite sovsäck och klarar det spartanska så kan man ju slagga över där nere. Har tänkt att ställa dit sängar senare för folk som kommer lite längre väga men det är inte klart ännu! Ha det gott och thanx för inputen! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2008 Det blev ju riktigt dregel bra:D mohaa. Men det enda jag saknar är ett akustiskt trumsett tyvärr 😄. Och det tror du inte jag gör!!?!?!?!? 😉😮😛 Men va fan, spela in trummor får jag göra hos någon som har ett riktigt bra rum avsett för detta. Stora studios måste överleva dom med. Bättre att köpa tjänsten hos dom! Ha det gott! /Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2008 Ser jättefint ut! En sak dock, du borde sänka ned bildskärmen så att den inte täcker centerhögtalaren. Om du nu tänkt använda den, vill säga. Thanx joachime! Ja det där är ett dilemma. Centerhögtalaren kommer användas betydligt mindre än skärmen for shure... Vet att det inte är rätt men, jag får nog höja centerhögtalaren och vinkla den något mot sweetspot. Skärmen sitter ju i bra höjd för nacken så att säga. Take care! /Tha' Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2008 Dags igen!!! Update time!!! Hej! Vilket trevligt bygge och spännande läsning!! Det blev lite tungt på sida fyra dock så jag hoppade fram lite hehe. Vad blev det för monitorer? jag har en kompis som har ett par som korrigerar stående vågor med nån slags EQ. Verkar smidigt! Det följde med en mick till dom för detta (priset för dom låg tyvärr på runt 8k styck) Ang dina 40hz-problem.. Kan du inte bara han en liten basavskärning där? Jag tycker inte man behöver 40zh så ofta i musik. Hur går det med grannarna? Är dom snälla? Eller är detta ett rum i en villa? 😆 Ang ljuset bakom panelerna.. Testa att rikta det mera uppåt så får du ett skönare ljusfall. Ha de gött! Rock on! Tjenna otippad! Först... thanx! Sen... ...undrar jag om du har hängt med i trådarna gällande rumskorrigering!? Visst finns det olika skolor om detta och framförallt säljsnack med dödande argument så som att högtalare kan korrigeras i realtid etc. Det känns lite som att du får läsa på lite om vad som faktiskt händer med ljudet i en sådan process och jag avser verkligen inte att vara fisförnäm och spydig mot dig nu. Hela den här tråden handlar ju om att dela med sig av kunskap liksom. Ställ dig frågan så här.... Varför köpte han inte bara ett par monitorer med autokorrigering i sig i stället för att hålla på och bygga så mycket och lägga så mycket pengar och tid? Det svåra med rumskorrigering anser jag vara reverbtiderna i de olika frekvenserna. Alltså hur länge en frekvens klingar kvar i ett rum beroende på stående ljudvågor. Optimalt är ju att få alla frekvenser att klinga lika länge i rummet och det är oxå detta man jobbar med när man gör korrigeringen. Som i mitt fall så hade jag hade jag nästan en hel sekunds efterklang vid 43 Hz mot vad som är rekommenderat runt 3 millisekunder om jag inte minns fel!? Att bara sänka basåtegivningen hade inte hjälpt speciellt mycket som du då förstår. Nå väl! Läs på lite mer om du är intresserad av fenomenet akustik så hjälper jag gärna till med mina erfarenheter och små kunskaper jag erhållit genom bygget. Vill du ha mer ingående kunskap så ska du prata med Gilbert, Claes, Lee och Vallhagen här på forumet. Dom har ordentlig pejl på detta! Gällande grannar så är detta lite spännande. Jag har ju haft både tur och otur med mitt bygge! Klabbet är byggt inne i en tät betongbunker så det är väldigt bra isolation upp till grannar och även ut mot gatan. Nackdelen blir ju med detta att de stående vågorna blir kraftigare då dom inte kan ta sig ut någonstans. Slutligen då med ljuset.... Det sitter lågenergilampor bakom absorbenterna. Helt oriktningsbara! Tanken var nog mer att skapa ett behagligt miljöljus och att sätta dit en glödlampa i form av en halogenspot med dess värmeutveckling, är att be om en brand inne i studion! Ha det bäst otippad och hoppas att du inte tar mig för att vara en herre med pekande pinnar och översittarfasoner. Alla är vi barn i början, på samma sätt som jag var när jag startade den här resan av aproligt byggande och informationssökande. ...det kommer kännas tomt nu ju!!! Take care!!! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.