Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag undrar hur jag får min Microkorg att funka med FL-studio 8. Jag har kopplat in Microkorgen till FL och valt Microkorg i menyn, men synthen vill inte synkronisera med FL, inget ljud alltså. Vad gör jag för fel?

Synthrick

Annons
Postat

Kan problemet va att du inte har valt någon "IN" på någon mixerkanal?

Postat
Hej jag undrar hur jag får min Microkorg att funka med FL-studio 8. Jag har kopplat in Microkorgen till FL och valt Microkorg i menyn, men synthen vill inte synkronisera med FL, inget ljud alltså. Vad gör jag för fel?

Synthrick

Klicka "Options" - "Audio Settings" och välj MIDI och Audio inputs och outputs.

Lycka till!

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
Sorry, inga av era tips fungera. Men tack ändå

MvH Synthrick

vill du använda microKorgen som midi instrument eller få microKorgens ljud inspelat i fl?

Om du vill använda korgen som midi, så behöver du en midi kabel. Skall du få korgens ljud till dina låtar i fl behöver du en ljudkabel kopplat till ditt ljudkort. En fördel är om du har ett hyffsat ljudkort också.

Redigerat av Lonian

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.