Jump to content
Annons

Recommended Posts

djkentaa (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har pricis köpt mig Cubase 4 Essential, allting funkar prima men har 1 stor problem som irriterar mig skapligt mycket.

Kör lite olika VSTI pluggar och har samma problem med alla

Ja trycker på Rec och spelar in lite ljud från Midi keyborden och när ja väl vill lyssna på vad ja spelat in i Cubase 4 E

så funkar det prima men bara om ja spolar tillbaks spåret från början då kan ja lyssna på vad ja spelat in jag kan lixom inte lyssna från mitten av spåren eller slutet

måste alltid spola tillbaks från början för att lyssna och det blir jobbigt när ja spelar in exempel en låt i 3minuter och vill göra förändringar i mitten av spåret.

Finns det nån där ute som kan hjälpa mig håller på bli galen 😆

Ja kör med ESI Juli ljudkort och USB Midikeybord

MVH

Kenta

Annons
Postat

Onekligen jobbigt ja.. Det enda jag på rak arm kommer att tänka på är Chase. Chase fungerar som så att den ser till att den midiinfo som är aktuell för varje givet tillfälle på ditt track blir korrekt - exempelvis om du byter sound några takter in och startar uppspelningen därifrån så skulle annars fel ljud låta. Per default (i min version av Cubase, kanske inte i din) så är förvisso närmast allt (pitchbend, controller etc etc) förbockat i preferences, men kan vara värt att kolla. Du hittar det under Preferences->MIDI förstås. Kolla om det kan hjälpa dig.

djkentaa (oregistrerad)
Postat
Onekligen jobbigt ja.. Det enda jag på rak arm kommer att tänka på är Chase. Chase fungerar som så att den ser till att den midiinfo som är aktuell för varje givet tillfälle på ditt track blir korrekt - exempelvis om du byter sound några takter in och startar uppspelningen därifrån så skulle annars fel ljud låta. Per default (i min version av Cubase, kanske inte i din) så är förvisso närmast allt (pitchbend, controller etc etc) förbockat i preferences, men kan vara värt att kolla. Du hittar det under Preferences->MIDI förstås. Kolla om det kan hjälpa dig.

Har lekt sönder preferences nu och inget hjälpte 😉

djkentaa (oregistrerad)
Postat

Ingen som kan hjälpa mig???

djkentaa (oregistrerad)
Postat

Har försökt på alla möjliga sätt, Har lagt märke till att det är samma problem när ja kör med Reason. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.