Jump to content
Annons

Utmana dina monitorer med följande test


Recommended Posts

Postat (redigerat)

Okej, detta kan inte räknas till ert lilla test, men när någon lägger upp något för mix så kan jag ju inte hålla mina fingrar borta. Detta är dock inte helt representativt för mig då jag inte har så mycket tid till övers så det fick bli lite snabbt gjort detta. Om det är intressant då iaf så har jag genelec 8030A. Men som jag sa så kan nog inte detta räknas till testet då det förutsätter att man verkligen sitter och lyssnar in sig ordentligt för att det ska bli rättvist för monitorn. Har dock inte lyssnat i någon annan anläggning än mina monitorer. har aldrig mixat denna typ av musik innan så jag har inte en aning om hur det SKA låta. Försökte dock skapa en tät ljudbild då jag fick känslan av att låten skulle ha det.

http://www.speedyshare.com/933938492.html

EDIT: kan tilläggas att jag endast använde de pluggar som följer med Pro Tools. Inget annat!

8030a.jpg

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Kalas, första mixen uppe!

Men för att få en relativt rättvis bedömning, kan du inte skapa en ny mix med samma projekt i din referenslyssning om du använder någon?

Allt för tt jämföra ditt resultat när du jobbar i olika lyssning.

Ska summera allt i första inlägget.

Edit: Stavar som jag vet inte vad...

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas, första mixen uppe!

Men för att få en relativs rättvis bedomning, kan du inte skapa en ny mixa med samma projekt i din referenslyssning om du använder någon?

Ska summera allt i första inlägget.

Har tyvärr kopplat ur den, och det är ett he-vete att koppla in igen då den står i ett annat rum, men ta inte min mix till testet som jag skrev. Jag gjorde det bara för att jag inte kan hålla mina fingrar borta när det kommer upp material 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska testa mixa denna själv så fort jag får tid i ett par Behringer 2030a och i mina datorhögtalare 5.1 Logitech. Kanske prövar ett par olika hörlurar också.

Bägge mixarna som jag lyssnat på här på jobbet i ett par Creative A300 lät ok. Mera trummor i mixen som var snabbgjord i Genelecarna. Men säger nog mest om datorhögtalarna jag lyssnade i. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vore det inte bättre att man inte använder pluggar och bara ställer nivåerna för spåren för en rättvis bedömning?

Eller vad vet jag..

Det är för mig EQandet som jag kommer främst lyssna efter skildnader kring. Sedan nivåer.

Jag tycker vi kör på som vi sagt.

Summerar era mixar på första inlägget så småningom. Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera trummor i mixen som var snabbgjord i Genelecarna.

hm. är du säker på att du vill ha det? 🙂 Återkom gärna i det ämnet när du lyssnat i din riktiga lyssning. Intressant att veta, och om fler upplever trummorna som svaga så får ni gärna hojta till.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Oops, menade att trummorna framträdde tydligare i mixen som var gjord i Genelec-monitorerna inte att jag ville ha mera trummor.

Hade lite för bråttom 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Testar ja me!

De här va ett kul initiativ av dig, och nyttigt för mig. 🙂

Detta är egentligen min första mixning, har lagt mer kraft på att först komma på en massa låtar 😆

Har mixat genom mina hörlurar, sennheiser HD 280 PRO.

Ca. effektivt 3 timmar lade jag ner, sen fick de räcka... 🙂

http://www.speedyshare.com/897688117.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vart jag på't igen 😉

Efter att ha lyssnat på dom andra bidragen insåg jag att min mix var på tok för trumfattig,

så jag mixade om och försökte förstärka dom, sant att jag la till lite panning på det olika sakerna så att jag inte klumpade ihop allt mitt i stereobilden.

ny-mix är den nya versionen.

Hoppas ni tycker den är bättre.

MVH / #6

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ok, först måste jag nog säga att det är egentligen en ganska omöjlig uppgift att jämföra på det här viset...

Dagsform och idéer kommer att skilja på samma kille/tjej som mixar.

Har ni försökt att återskapa en mix från grunden utan att ha originalet tillhanda.

Men möjligen kan man avslöja konstigheter i högtalarna man mixar på om man gör det på två olika monitorer.

Här är mitt första bidrag gjort på ett par Philips resehögtalare bara för att göra det extra klurigt. Har inte lyssnat på mixen i mina huvudmonitorer än så jag vet faktiskt inte hur den låter i verkligheten så att säga.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?t...mp;artnr=120210

Här är mixen:

http://www.speedyshare.com/399622601.html

Jag har ju mixat låten innan men kommer att göra ett nytt försök senare i helgen med mina Blue Sky.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...