Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skulle idag ominstallera mitt osx för att rensa.

Startade installationen o formateringen.

Fine, i slutet står det att det är fel på installations skivan o att jag måste rebota o intsallera igen.. sagt o gjort samma sak igen.

Kan inte heller fåut cd skivan så jag kan rengöra den eller liknande.

Hjälp, behöver få igånf datorn idag eftersom jag har massa projekt som skall bli klara.

Någon som kan hjälpa mig på prompto?

Jobbiga e att startskivan är formaterad.

Vad göra om osxskivan är trasig? Får man ny via mac?

Tacksam för snabbt svar!

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Skulle idag ominstallera mitt osx för att rensa.

Startade installationen o formateringen.

Fine, i slutet står det att det är fel på installations skivan o att jag måste rebota o intsallera igen.. sagt o gjort samma sak igen.

Kan inte heller fåut cd skivan så jag kan rengöra den eller liknande.

Hjälp, behöver få igånf datorn idag eftersom jag har massa projekt som skall bli klara.

Någon som kan hjälpa mig på prompto?

Jobbiga e att startskivan är formaterad.

Vad göra om osxskivan är trasig? Får man ny via mac?

Tacksam för snabbt svar!

Låter som om skivan eller läsaren är trasig du får nog en ny om du ringer Apple eller går till din återförsäljare.

Förstår dock inte varför du skulle installera om det är ju i princip onödigt på OS X.

Postat

Skivan är inga problem att få ut. Jag installerade om OS X för bara några dagar sedan själv och behövde få ut skivan. Jag minns bara inte riktigt hur jag gjorde, tyvärr, men det var inte svårt.

Glaskatten: Visst kan det kännas onödigt att installera om ett så stabilt operativsystem. Men själv så kände jag att t.ex. Logic började kraschade mer och mer och andra program betedde sig underligt. Efter två års användande så hade det blivit mycket onödiga program som hade installerats etc. Man kan ju absolut rensa upp detta utan att installera om OS X, men jag tyckte det var smidigt att formatera om hela hårddisken och börja om från början, och jag kan tänka mig att ThomasJ har en bra anledning. Men visst, om man bara sköter om sin dator så ska man inte behövde installera om OS X 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.