Jump to content
Annons

Vilken/Vilka artister

Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Åhh den här är så fin!

Sinead ser så uppgiven och hjälplös ut...

http://www.youtube.com/watch?v=QH7KTxKwNQ4...feature=related

Ja - den är kanonbra - fast jag tycker faktiskt att Prince:s egen version är ännu bättre. 😉

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Sjunga eller spela falskt på ett korrekt sätt. Det gör alla musiker dagligen. Det finns ett A som man stämmer till men det går man ifrån sen.

😎

ta nu detta inte att juag menar enbart detta inlägg, utan det får innefatta en hel del kuli denna tråd.

Har bara pluggat 5 år på KMH så jag har tyvärr missuppfattat dedär med att spela falskt på ett korrekt sätt... eller så har jag missuppfattat hela diskussionen...

Om det menas med att man medvetet tar "falska" toner, så är jag med... Men, om det bara händer så är det bara taskigt musiköra... det handlar hela tiden om aktiva val... Rätt eller fel?

Aktiva val? :rolleyes: Va, det finns ingen människa som kan göra några aktiva val!

Ehh jo. Allt i livet handlar om aktiva val. Eller var det någon som styrde dig till att bli medlem på det här forumet eller skriva åt dig?? 😊

Nu är vi riktigt OT - säg till om det stör någon så slutar jag.

Bara för att varken du eller jag kan göra några igenliga val behöver det inte vara "någon" som styr oss eller våra handlingar. Även om vi hade spelat om tiden 1milj gånger så hade jag varje gång blivit medlem och skrivit på detta forumet - är det då ett aktivt val - den fria viljan är en illusion.

Läs på om determinism! 🙂

Jodå jag har läst mycket, mycket mer än du tror. Men jag är inte för det nån större hängiven fan till determinismen. Tvärtom funkar den oftast som en ursäkt för att inte ta ansvar för sina egna handlingar och konsekvenser. Bara för att varken du eller jag kan göra några igenliga val behöver det inte vara "någon" som styr oss eller våra handlingar. Oj så fel du har! Antingen tar man kontrollen över sitt eget liv eller så styrs man av andra. Vad tror du samhällen, politiker, religion, media etc sysslat och sysslar med? Varför tror du världen ser ut som den gör? Läs mera av historia, filosofi, psykologi, samhälle, media etc 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.