MagnusBryngelsson Postat 29 oktober 2004 Postat 29 oktober 2004 (redigerat) Stöter på ett mindre angenämt problem titt som tätt, när jag startar PT så säger den att den inte hittar hårdvaran, startar om datorn och vips fungerar det, ibland måste jag göra detta 4-5 ggr innan det fungerar, ngn som upplevt samma probem /Magnus EDIT: Tydliggjorde rubrik /olsberg Redigerat 29 oktober 2004 av Olsberg
trombonisten Postat 29 oktober 2004 Postat 29 oktober 2004 Inte haft problemet. Vilken PC/Mac har du, vilket OS? Tr.
MagnusBryngelsson Postat 29 oktober 2004 Trådstartare Postat 29 oktober 2004 Inte haft problemet. Vilken PC/Mac har du, vilket OS? Tr. PC XP pro, ja knepigt.... Hmm men som sagt, en gng av 10 händer det, lite irreterande bara.. Men nu är det helg!! 😎😄
HaraldS (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Jag hade samma problem. Av någon anledning var det nödvändigt att när jag körde Mbox med min iBook först starta datorn innan Mbox kunde anslutas. Däremot med min stationära dator, Mac g4, var det inte nödvändigt. mvh
Janne Johansson Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 Ett tips är att installera om operativsystemet och Pro Tools. Det kan hjälpa. Annars kan det vara något lurt med USB-porten du använder.
HaraldS (oregistrerad) Postat 4 november 2004 Postat 4 november 2004 Har du en USB-hub emellan? Koppla i så fall förbi den. Mbox gillar inte hub.
MagnusBryngelsson Postat 4 november 2004 Trådstartare Postat 4 november 2004 Har du en USB-hub emellan? Koppla i så fall förbi den. Mbox gillar inte hub. Nej jag har inte det, de vanliga USB portarna på moderkortet är ju HUB, men jag skaffade ett USB PCI kort, nu har dock inte problemet uppstått på ett tag, /Magnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.