pompe Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 Är det bara jag som tycker nya forumloggan är lite tråkig? Känns mer som en typsnittsexperiment, medans gamla loggan är clean =) Det jag försöker säga är att jag saknar det lilla meningslösa halvcirkeln ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 Vart hittar du denna logga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 Längst upp till vänster antar jag ☺️ Vart hittar du denna logga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 kolla längst ner till vänster på sidan. där finns en stor RSSlogga. brevid den står det studio i en rullgardin, tryck och väljv studio gammal istället så får du classic-mode. det kör jag med. funkar som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 Tycker den nya loggan känns mer modern. Därigenom mer passande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 adapt - improvise - overcome Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 Hmm.. Detta är väl en logga anser jag.. 😉 kolla längst ner till vänster på sidan. där finns en stor RSSlogga. brevid den står det studio i en rullgardin, tryck och väljv studio gammal istället så får du classic-mode. det kör jag med. funkar som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 (redigerat) Woow.. Oj då. Råkade hitta tydliga influenser på forum studio logga från ett annat forum.. Fy på dig Olsberg 😄 Redigerat 28 juni 2008 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 JAM-reklamen längst upp med det där gula är jävligt ful. Den stör jag mig på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 JAM-reklamen längst upp med det där gula är jävligt ful. Den stör jag mig på. Det som jag tycker är jobbigt är rullande reklam, som det är på Jam. Det blir att man tittar på den hela tiden nästan när det rullar. Fasta bilder FTW! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 Woow.. Oj då. Råkade hitta tydliga influenser på forum studio logga från ett annat forum.. Fy på dig Olsberg 😄 Du har inte tänkt på att forumen är "syskon"? Eller att en av administratörerna på MacWorld Forum heter Olsberg? Eller att skugga på loggor är rätt vanligt idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 28 juni 2008 Dela Postat 28 juni 2008 (redigerat) Måste säga att jag hade mina dubier angående den nya looken när den kom. Logan var en liten och obetydlig del av detta. Det värsta var strukturens konsekvens i läsbarhet. Strukturen var det inget fel på men färgvalet. Det som var riktigt dåligt var vit text och länkar mot ljusgrått. Jag bytte kvikt som ögat tillbaka till det gamla. Bytte dock precis tillbaka till det nya och jag måste säga att jag blev glad. Som designer (även om jag inte designar för webben) såg jag små förändringar men en omsorg om detaljer som lyfte forumet hundra snäpp. Det som inte är bra nu är hanteringen av reklamen. Överst har man en svart banner med en vit blaffa från Jam och under forumets banner en vit banner med en svart blaffa. Reklamytor är aldrig statiska men för att lyfta fram själva forumbanner mer borde ni göra tvärt om. En vit längsgående ytta överst för reklam som matchar ljusbakgrund. En svart längsgående yta under Studiforum som matchar den typ av reklam ni har där idag. Gör ni dessa ändringar är iallafall jag helnöjd. Sen vill jag ge beröm. Jag tycker att ni har fått till det hundra gånger bättre än tidigare och jag har för gott bytt tilbaka till det nya skinnet. Allt Gott! Edit: Den nya loggan fungerar grymt bra i det nya sammanhanget! Dessutom finns det inget som helst fel i att använda samma upplägg som i MacWorld tvärtom är Studiobannern mycket snyggare och renare. Redigerat 28 juni 2008 av DivineCo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 29 juni 2008 Dela Postat 29 juni 2008 Hej! Näee.. Det hade jag inte noterat.. Men då är det ju förståeligt 🙂 Woow.. Oj då. Råkade hitta tydliga influenser på forum studio logga från ett annat forum.. Fy på dig Olsberg 😄 Du har inte tänkt på att forumen är "syskon"? Eller att en av administratörerna på MacWorld Forum heter Olsberg? Eller att skugga på loggor är rätt vanligt idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.