Jump to content
Annons

Forumuppdateringen idag


Björn Olsberg

Recommended Posts

Sådär, då var det mesta avklarat för idag. Hann dock inte med allt som var tänkt, så jag gör ett ryck imorgon också.

Några saker som har hänt:

  • Forumets beta-skal har blivit det förvalda. Vi upptäckte att tiden inte fanns att slipa mer på det, och det är redan så pass mycket bättre än det gamla så att vi valde att gå över helt redan nu. Några saker ska åtgärdas, men det är mindre kosmetika. Synpunkter på skalet lämnas som tidigare i separat tråd.
  • På förstasidan leder ett klick på en tråds senaste händelse till det senaste olästa inlägget i tråden.
  • Under profilsidorna finns nu fliken "Om mig" som innehåller ens signatur som standard. Det kommer gå att redigera denna mer omfattade inom kort.

Forumet har i övrigt uppdaterats till en ny version, som dock inte tillför några nya funktioner. Istället ligger fokus på buggfixar och optimering.

Om allt går som planerat, kommer jag under morgondagen att tillföra lite ny funktionalitet som vi har haft rullande i testmiljön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Blä! Jag köper nya större skärmar, men det blir bara mer och mer "luft", och ett himla massa skrollande pga dåliga gränssnitt.

Visst, det är kanske snyggt. Men jag gillar kompakthet för look.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon! Jag har verkligen inte saknat det gamla en sekund sedan beta-skalet tillkom, så att man kunde byta till det.

Alltid trevligt med lite nya funktioner - men framför allt är det ju viktigt att allting funkar stabilt. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Blä! Jag köper nya större skärmar, men det blir bara mer och mer "luft", och ett himla massa skrollande pga dåliga gränssnitt.

Visst, det är kanske snyggt. Men jag gillar kompakthet för look.

Om du inte gillar det nya skalet, så är det bara att välja "Studio gammal" i rullistan nere till vänster.

För att få lite konstruktiv kritik - gillar du sidlayouten på forum.macworld.se bättre? Där är sidbredden låst, men samtidigt ganska bred och kräver helst en 1280-skärm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kanske fixa grejor som fortfarande står på engelska? 😐 Typ: New Reply, New Topic och Click here to download song.

Eller inte.. Olsberg kanske tycker det e charmigt. 😄

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan glömt hur det såg ut förut.

Vadå för något? 😎

Nämenasså, det ser väl juste ut det här. Så bra att ni övergav idgstuket/communityn o satsar på ett riktigt forum istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Blä! Jag köper nya större skärmar, men det blir bara mer och mer "luft", och ett himla massa skrollande pga dåliga gränssnitt.

Visst, det är kanske snyggt. Men jag gillar kompakthet för look.

Om du inte gillar det nya skalet, så är det bara att välja "Studio gammal" i rullistan nere till vänster.

För att få lite konstruktiv kritik - gillar du sidlayouten på forum.macworld.se bättre? Där är sidbredden låst, men samtidigt ganska bred och kräver helst en 1280-skärm.

Nej. Den är inte bättre. Inte alls faktiskt. Det jag inte gillar är listningen av trådar. Max en rad per tråd och små avstånd

mellan raderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det borde stå "Forum" till vänster om "låtar och filer". Det kändes lite besvärligt att hitta in till själva huvudsidan där man ser alla trådar. Tycker sidlayouten ska vara ungefär som på den där macworldsidan, fast med mellanrum på båda sidor.

Annars var den nice 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte bara säga:

jag gillar den nya looken..

återkommer om jag hittar något att klaga på! 🙂

Skit bra gjort, men...

jag har något att klaga på, uppe vid kategorierna låtar, medlemmar, kalender mm har jag ingen kategori som heter forum längre?!

Hur kommer det sig?!!!!! 😎

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

sm5vea (oregistrerad)

har en laptopp m3438 amilo som grafitkortet inte får i gång har provat allt när jag laddar ny drivers i så startar jag om datron den fungerar ett tag sen blir bildskärmen svart behöver hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kanske fixa grejor som fortfarande står på engelska? 😎 Typ: New Reply, New Topic och Click here to download song.

Så blev man förekommen 🙂

Sitter as we speak och går igenom alla översättningar. Går alldeles för långsamt, tycker att det borde finnas sminigare system för att hantera översättningar vid uppgraderingar/uppdateringar.

Vågar inte lova när jag kommer till just dina förslag, men jag sitter just nu med bättre översättning av textredigeraren 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kanske fixa grejor som fortfarande står på engelska? 😎 Typ: New Reply, New Topic och Click here to download song.

Så blev man förekommen 😄

Sitter as we speak och går igenom alla översättningar. Går alldeles för långsamt, tycker att det borde finnas sminigare system för att hantera översättningar vid uppgraderingar/uppdateringar.

Okej, men skippa om det är för jobbigt.. 🙂

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det nya skalet fungerar bra. Men med min lilla 15 tummare till skärm så har allt krympt en aning.

Jag vänjer mig 🙁 Däremot så går det fortfarande inte att ladda hem vissa ihopslagna trådar.

De nerladdade trådarna slutar där sammanslagningen skedde och visar inte de senaste inläggen.

Roll on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot så går det fortfarande inte att ladda hem vissa ihopslagna trådar.

De nerladdade trådarna slutar där sammanslagningen skedde och visar inte de senaste inläggen.

Roll on!

Det kände jag inte till, om du hittar en sådan tråd så får du gärna skicka en länk till mig så ska jag försöka hinna titta på det.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det absolut enda jag har att anmärka på, och som egentligen är en skitsak, är bytet av huvudtypsnitt. Jag föredrar Verdana framför Arial.

Håller med om detta.

Annars gillar jag att reklamen är borta från högerkanten! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Verdana är överreklamerat. Har inte så mycket emot Arial däremot är det inte bra med vita länkar mot ljusgrått. Låtar och filer etc.

Något mörkare ton där skulle dessutom kunna lyfta fram forumloggan bättre. Annar tycker jag att det blev bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...