Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

IgÄr skaffade man Ättan o kom hem installerade och la över alla samples mm frÄn sjuan, so far so good...

Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha frÄn sjuans mapp och la över till Ättans mapp,

efter ett tag (de tog sin tid att lÀgga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra!

Sen öppnade jag ett projekt frÄn sjuan och det funkade, började spela och upptÀckte ett brus!

En förundersökning pÄbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten.

SĂ„ jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 😄

Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började bĂ„da instrumenten brusa!!! 😄

Jag blev förbannad och startade om datan en gÄng till men samma problem kvarstod!

NÄgon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack i förhand/DjStyler

Annons
Postat
  djstyler sa:
IgÄr skaffade man Ättan o kom hem installerade och la över alla samples mm frÄn sjuan, so far so good...

Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha frÄn sjuans mapp och la över till Ättans mapp,

efter ett tag (de tog sin tid att lÀgga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra!

Sen öppnade jag ett projekt frÄn sjuan och det funkade, började spela och upptÀckte ett brus!

En förundersökning pÄbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten.

SĂ„ jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 🙂

Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började bĂ„da instrumenten brusa!!! 😎

Jag blev förbannad och startade om datan en gÄng till men samma problem kvarstod!

NÄgon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack i förhand/DjStyler

Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 sÄ kanske du kan frÄga deras support! för dom hjÀlper nog mer Àn gÀrna en lönsam kund!

Postat
  kettmpa sa:
  djstyler sa:

SĂ„ jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 😄

Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började bĂ„da instrumenten brusa!!! 😎

Tack i förhand/DjStyler

Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 sÄ kanske du kan frÄga deras support! för dom hjÀlper nog mer Àn gÀrna en lönsam kund!

Hur frÄgar man support?

Dessutom svarar vĂ€ll inte dom pĂ„ sĂ„nna frĂ„gor?! 🙂

Postat

ingen aning.. men jag tror nog att det finns en support..

frÄga din ÄterförsÀljare dom lÀr nog veta

Postat
  kettmpa sa:
ingen aning.. men jag tror nog att det finns en support..

frÄga din ÄterförsÀljare dom lÀr nog veta

okej, ska testa imorn! 😎

Postat

Z3ta+ kan suga elefantligt mycket pĂ„ din cpu. GĂ„ in i options, dĂ€r kan du stĂ€lla ned kvaliteĂ©n.Testa sĂ€nk voices. StĂ€ng av effekterna i Z3ta+ och anvĂ€nd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjĂ€lpa. 😄

Postat
  Tobias J sa:
Z3ta+ kan suga elefantligt mycket pĂ„ din cpu. GĂ„ in i options, dĂ€r kan du stĂ€lla ned kvaliteĂ©n.Testa sĂ€nk voices. StĂ€ng av effekterna i Z3ta+ och anvĂ€nd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjĂ€lpa. 😄

Ska testa det! 😆

Jag anvĂ€nder alltid fl effekter och inte pluggarnas egna dĂ„ det gör att instrumentet ifrĂ„ga lĂ„ter mer eget! 😆

Postat
  Tobias J sa:

Jag hittade problemet!!!!!!!!!!!!

NÀr jag hittat options du nÀmnde, sÄ sÄg jag lÀngst ner i menyn som kom upp... "2x oversampling"!!!

Jag kryssade ur och allt blev perfekt igen!!!!!!!!!!!

Tack alla som försökt att hjÀlpa mig!/DjStyler

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.