djstyler Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 Igår skaffade man åttan o kom hem installerade och la över alla samples mm från sjuan, so far so good... Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha från sjuans mapp och la över till åttans mapp, efter ett tag (de tog sin tid att lägga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra! Sen öppnade jag ett projekt från sjuan och det funkade, började spela och upptäckte ett brus! En förundersökning påbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten. Så jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 😄 Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började båda instrumenten brusa!!! 😄 Jag blev förbannad och startade om datan en gång till men samma problem kvarstod! Någon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack i förhand/DjStyler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 25 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 25 juni 2008 Ingen som vet vad problemet kan va?! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 25 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 25 juni 2008 INGEN?!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kettmpa Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 Igår skaffade man åttan o kom hem installerade och la över alla samples mm från sjuan, so far so good... Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha från sjuans mapp och la över till åttans mapp, efter ett tag (de tog sin tid att lägga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra! Sen öppnade jag ett projekt från sjuan och det funkade, började spela och upptäckte ett brus! En förundersökning påbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten. Så jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 🙂 Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började båda instrumenten brusa!!! 😎 Jag blev förbannad och startade om datan en gång till men samma problem kvarstod! Någon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack i förhand/DjStyler Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 så kanske du kan fråga deras support! för dom hjälper nog mer än gärna en lönsam kund! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 25 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 25 juni 2008 Igår skaffade man åttan o kom hem installerade och la över alla samples mm från sjuan, so far so good... Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha från sjuans mapp och la över till åttans mapp, efter ett tag (de tog sin tid att lägga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra! Sen öppnade jag ett projekt från sjuan och det funkade, började spela och upptäckte ett brus! En förundersökning påbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten. Så jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 😄 Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började båda instrumenten brusa!!! 😎 Jag blev förbannad och startade om datan en gång till men samma problem kvarstod! Någon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack i förhand/DjStyler Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 så kanske du kan fråga deras support! för dom hjälper nog mer än gärna en lönsam kund! Hur frågar man support? Dessutom svarar väll inte dom på sånna frågor?! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kettmpa Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 ingen aning.. men jag tror nog att det finns en support.. fråga din återförsäljare dom lär nog veta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 25 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 25 juni 2008 ingen aning.. men jag tror nog att det finns en support.. fråga din återförsäljare dom lär nog veta okej, ska testa imorn! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aburman Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 Ett tips kan vara att uppdatera även z3ta, om du kör med någon lite äldre version. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 Z3ta+ kan suga elefantligt mycket på din cpu. Gå in i options, där kan du ställa ned kvaliteén.Testa sänk voices. Stäng av effekterna i Z3ta+ och använd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjälpa. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 26 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 26 juni 2008 Z3ta+ kan suga elefantligt mycket på din cpu. Gå in i options, där kan du ställa ned kvaliteén.Testa sänk voices. Stäng av effekterna i Z3ta+ och använd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjälpa. 😄 Ska testa det! 😆 Jag använder alltid fl effekter och inte pluggarnas egna då det gör att instrumentet ifråga låter mer eget! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 26 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 26 juni 2008 Z3ta+ kan suga elefantligt mycket på din cpu. Gå in i options, där kan du ställa ned kvaliteén.Testa sänk voices. Stäng av effekterna i Z3ta+ och använd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjälpa. 😄 Jag hittade problemet!!!!!!!!!!!! När jag hittat options du nämnde, så såg jag längst ner i menyn som kom upp... "2x oversampling"!!! Jag kryssade ur och allt blev perfekt igen!!!!!!!!!!! Tack alla som försökt att hjälpa mig!/DjStyler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 27 juni 2008 Dela Postat 27 juni 2008 No probs 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.