Jump to content
Annons

djstyler

Recommended Posts

Igår skaffade man åttan o kom hem installerade och la över alla samples mm från sjuan, so far so good...

Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha från sjuans mapp och la över till åttans mapp,

efter ett tag (de tog sin tid att lägga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra!

Sen öppnade jag ett projekt från sjuan och det funkade, började spela och upptäckte ett brus!

En förundersökning påbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten.

Så jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 😄

Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började båda instrumenten brusa!!! 😄

Jag blev förbannad och startade om datan en gång till men samma problem kvarstod!

Någon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack i förhand/DjStyler

Dela på andra sajter

Annons
Igår skaffade man åttan o kom hem installerade och la över alla samples mm från sjuan, so far so good...

Sen kopierade jag vst plugin filerna till pluggarna jag ville ha från sjuans mapp och la över till åttans mapp,

efter ett tag (de tog sin tid att lägga över sammanlagt 12 gig samples o pluggar) startade jag upp och testade alla plugins fall dom funkade. Alla funkade skit bra!

Sen öppnade jag ett projekt från sjuan och det funkade, började spela och upptäckte ett brus!

En förundersökning påbörjades och anledningen verkade vara alla Z3ta instrumenten.

Så jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 🙂

Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började båda instrumenten brusa!!! 😎

Jag blev förbannad och startade om datan en gång till men samma problem kvarstod!

Någon som haft samma problem eller har en lösning till detta?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack i förhand/DjStyler

Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 så kanske du kan fråga deras support! för dom hjälper nog mer än gärna en lönsam kund!

Dela på andra sajter

Så jag sparade, skapade ett nytt projekt, la in Z3ta i en channel och bruset var borta!!! 😄

Sen la jag in en till channel me Z3ta, du började båda instrumenten brusa!!! 😎

Tack i förhand/DjStyler

Folk kanske tycker att eftersom du presic köpt fl 8 så kanske du kan fråga deras support! för dom hjälper nog mer än gärna en lönsam kund!

Hur frågar man support?

Dessutom svarar väll inte dom på sånna frågor?! 🙂

Dela på andra sajter

Z3ta+ kan suga elefantligt mycket på din cpu. Gå in i options, där kan du ställa ned kvaliteén.Testa sänk voices. Stäng av effekterna i Z3ta+ och använd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjälpa. 😄

Dela på andra sajter

Z3ta+ kan suga elefantligt mycket på din cpu. Gå in i options, där kan du ställa ned kvaliteén.Testa sänk voices. Stäng av effekterna i Z3ta+ och använd de du har i FL. Hoppas att jag kunde hjälpa. 😄

Ska testa det! 😆

Jag använder alltid fl effekter och inte pluggarnas egna då det gör att instrumentet ifråga låter mer eget! 😆

Dela på andra sajter

Jag hittade problemet!!!!!!!!!!!!

När jag hittat options du nämnde, så såg jag längst ner i menyn som kom upp... "2x oversampling"!!!

Jag kryssade ur och allt blev perfekt igen!!!!!!!!!!!

Tack alla som försökt att hjälpa mig!/DjStyler

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.