Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lyssna på musik samtidigt som du läser eller skriver något?

Själv är jag helt värdelös på det! Om jag tex ska skriva något inlägg här medans jag lyssnar på

musik så blir det en massa stavfel. Så oftast brukar jag alltid sänka volymen eller stänga av helt.

Så, hur funkar du? Kan du skriva eller läsa något samtidigt som du lyssnar på musik?

Annons
Postat

Jag har alltid musik på. Alltid.

Men jag brukar välja; om jag måste göra något som kräver fokus - t ex plugga - så väljer jag musik som inte kräver min lyssning.

Postat

Jag lyssnar på Opeths nya skiva Watershed samtidigt som jag skriver detta och arbetar (ytterst sporadiskt kan jag tillägga.) Jag är tvärtom - det finns få saker i livet jag gör utan musik i bakgrunden. 🙂 För mig är det skillnad på att slölyssna och på att verkligen lyssna, typ sätta sig i favoritfåtöljen med hörlurar på och volymen till max! :rolleyes:

Postat

Alltid när jag t.ex. kodar och skriver (utom när det gäller egna texter, då måste jag "tänka" musiken). Men sällan när jag läser.

Postat

Musik jag känner igen och har hört många gånger innan kan jag ha i bakgrunden nästan när som helst. Ny musik stjäl uppmärksamhet lite för mycket, iallafall om den är intressant, så när jag lyssnar på sånt vill jag helst göra något hjärndött.

Dock lyssnar jag mindre och mindre på musik har jag märkt. Kanske beroende på att jag nästan aldrig sitter vid min studiodator längre, utan vid laptopen som har usla högtalare. Ser det dock som något positivt att jag lärt mig uppskatta tystnaden. Förut kunde jag bli stressad av det.

• 4 veckor senare...
Postat

Musik? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.