Jump to content
Annons

Kan du...


Tilly

Recommended Posts

Lyssna på musik samtidigt som du läser eller skriver något?

Själv är jag helt värdelös på det! Om jag tex ska skriva något inlägg här medans jag lyssnar på

musik så blir det en massa stavfel. Så oftast brukar jag alltid sänka volymen eller stänga av helt.

Så, hur funkar du? Kan du skriva eller läsa något samtidigt som du lyssnar på musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag lyssnar på Opeths nya skiva Watershed samtidigt som jag skriver detta och arbetar (ytterst sporadiskt kan jag tillägga.) Jag är tvärtom - det finns få saker i livet jag gör utan musik i bakgrunden. 🙂 För mig är det skillnad på att slölyssna och på att verkligen lyssna, typ sätta sig i favoritfåtöljen med hörlurar på och volymen till max! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik jag känner igen och har hört många gånger innan kan jag ha i bakgrunden nästan när som helst. Ny musik stjäl uppmärksamhet lite för mycket, iallafall om den är intressant, så när jag lyssnar på sånt vill jag helst göra något hjärndött.

Dock lyssnar jag mindre och mindre på musik har jag märkt. Kanske beroende på att jag nästan aldrig sitter vid min studiodator längre, utan vid laptopen som har usla högtalare. Ser det dock som något positivt att jag lärt mig uppskatta tystnaden. Förut kunde jag bli stressad av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...