Guitar Nilsson Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Jimi Hendrix "All Along the Watchtower" (Bob Dylan) Fantastisk låt. Vet ni vem som spelade bas på Jimis studioversion?
basshole Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Fantastisk låt. Vet ni vem som spelade bas på Jimis studioversion? Ptja, skulle väl tippa på Jimi Hendrix.
wonderboy Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Samtliga covers som gjorts på en Bob Dylan-låt är bättre än orginalet.
Overkill Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 (redigerat) Magic Numbers – There Is a Light That Never Goes Out är sjukt mycket bättre än originalet. Redigerat 27 mars 2009 av Overkill
osiris Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Nu vet jag inte om det har nämnts redan.. orkar inte läsa hela tråden.. men John Mayer's version av 'Free Fallin' är ju bara så jävla tokbra. Kolla in den på youtube! John Mayer - Free Fallin' YOUTUBE
nattsvart Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 - Marilyn Manson - KKK took my baby away (det svider i ett gammalt Ramonesfans hjärta, men fan vad bra den är). - Johnny Cash - Hurt - GG Allin - die when you die (inte många som vet att denna murbräcka till låt är en cover)
MichaelCaplin Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 Ok, jag kommer bli hatad av alla för detta, hehe. Men jag tycker Far Corporations cover på Stairway to heaven är bättre än orginalet:) Lite mer spännande. Har det goda, klassiska intro vi alla gillar, och sen så utvecklar den sig enormt och uppdaterar sig till den tidens populär musik (80-talet).
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 (redigerat) Dom här två tolkningarna suger inte. Shock the Monkey Peter Gabriel http://realworldremixed.com/remix.php?remi...8c6o9ffmBiHnTDA Salala Angelique Kidjo http://realworldremixed.com/remix.php?remi...fsozaA4BdFcFS7Z Redigerat 2 maj 2009 av anarkisten1
KillwithSkill Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 John Mayers version av Tom Petttys "Free Fallin" Åh jävlar?!!! 😄 Du det där sopade undan orginalet totalt! Svinbra gitarrspel, och dobro! ...och sången 😏
laxlaxlax Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 Haschromantik av sämsta slaget. Skulle det vara bättre än Bob Dylan och Jimi Hendrix? I så fall är det väl ännu bättre musik ändå om man filmar en T-spritsalkis som ligger och skiter ner sig under en presenning, bara han har ett trasigt munspel i fickan. Skärp dig Nilsson. Du behöver inte bli osymptatisk och börja raljera bara för att nån annan tycker annorlunda än dig. Träd, gräs och stenar har betytt mycket för mig, både som musiker och som bra medmänniskor.
DieHard (oregistrerad) Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 Nu vet jag inte om det har nämnts redan.. orkar inte läsa hela tråden.. men John Mayer's version av 'Free Fallin' är ju bara så jävla tokbra. Kolla in den på youtube! John Mayer - Free Fallin' YOUTUBE Den var helt okej men gillade inte snubbens röst. Snacka om tråkig. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
aROCKER Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 What..... en FNM-låt som jag missat?? Berätta, var finns den? Singelbaksida? Är den sen eller tidig?Videon till den är så grymt skön, ett gäng brittiska komiker. Sen, på tal om "you keep me hanging on"; the Rods (som alla kommer ihåg 😳 ?? ) har gjort en toppenversion av den oxå🙂
tugboat Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Magic Numbers – There Is a Light That Never Goes Out är sjukt mycket bättre än originalet. Hehe. Direkt när dom började sjunga utbrast både jag och min sambo "NEJ!" Sen fortsatte min sambo med "NEJ! Stäng av förihelvete!". Alltså jag gillar Magic Numbers jättejättemycket, men det där, i min mening, var nästan ett helgerån.
HoboRec Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Ben Folds - Get your hands of my woman (The darkness) Riktigt sjyst på bara piano, trummor och bas.
SadamJR Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Rod Stewarts inspelning av Sailing är en av alla tiders största hits. Originalet gjordes av Sutherland Brothers & Quiver som var ett bra band, men som aldrig hade några större framgångar. http://www.youtube.com/watch?v=GrZ7irzvm2k
hegobald Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Knappst på min skala! Dilba är bra och en personlig kompis.. Men Evergreys version har tusan så mycket mer själ i sången.. Enda som stör i originalet är det plastiga sampalde pianot som används.. 🙁 med andra ord Evergreys version har mer själ och liv i sången... Evergrey - I'm sorry (Dilba)
Guitar Nilsson Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Ptja, skulle väl tippa på Jimi Hendrix. Det var rätt, Jimi spelöade själv basen och får den att leva på ett sätt så det låter som att låten består av fler än tre ackord.
Tracer Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Paul Anka - Smells like a teen spirit (Nirvana) Den bräcker inte originalet på långa vägar, men det är en jävligt kul cover! 🙁
Guitar Nilsson Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Skärp dig Nilsson. Du behöver inte bli osymptatisk och börja raljera bara för att nån annan tycker annorlunda än dig. Träd, gräs och stenar har betytt mycket för mig, både som musiker och som bra medmänniskor. Ber om ursäkt! Men jag har aldrig gillat det där. Gjorde inte alla de där sk banden narr av ABBA och menade på att ABBA var kass och de själva väldigt bra? Jag gillade inte ABBA heller. Fan vad jag kan skriva elakt ibland, ser det sen när det är för sent. Hoola Band dola usch.
resolve Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Converges cover på The cures disintegration. Det är skandal så bra det är! Från att ha varit en av The cures lite tråkigare låtar gör converge den helt sjukt bra..
hertingen Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Nirvana - Jesus doesn't want me for a sunbeam Mycket bättre än orginalet med The Vaselines. Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen) Sen alla covers som Johnny Cash gjort, Hurt, Personal Jesus....mm.
IndiePop Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 (redigerat) Sanna Nielsen - Kärlek är ett brev skickat 1000 gånger (Original Håkan H) Gillar Håkan men Sanna gör den nästan ännu mer trovärdig och med ännu mer skön sång 😳 Redigerat 7 september 2009 av IndiePop
base10 Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Aurora ft. Naimee Coleman - Ordinary World på Duran Durans låt http://www.youtube.com/watch?v=INuxqqlT7UI DJ Sammy - Boys of the summer - På Don Henleys låt Gammlingar får hata mig men fan, elektronik <3
Stoneyoung Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Den här remixen på The Killers - Mr.Brightside
acml Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Evergrey - I'm sorry (Dilba) Oo ja, det håller jag med om! Han sjunger med rätt känsla. Eller om jag säger såhär: med den känsla som jag bäst kan relatera till.
DieHard (oregistrerad) Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Aurora ft. Naimee Coleman - Ordinary World på Duran Durans låt http://www.youtube.com/watch?v=INuxqqlT7UI DJ Sammy - Boys of the summer - På Don Henleys låt Gammlingar får hata mig men fan, elektronik <3 Ja de där covers var lika bra som http://www.youtube.com/watch?v=i-ctxO64hS4
hjuvik Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 (redigerat) Nirvana - Jesus doesn't want me for a sunbeam Mycket bättre än orginalet med The Vaselines. Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen) Sen alla covers som Johnny Cash gjort, Hurt, Personal Jesus....mm. ÄNTLIGEN!!! Någon som tar upp Nirvanas covers från unplugged albumet! Hela den plattan är ju bra, men måste ju hålla fram det de gör med Meat Puppets låtar (även om Meat puppets själva är med och framför dom); Lake Of Fire , Oh me och Plateau Sedan måste jag hålla med om att alla Eva Cassidy's covers är fruktansvärt bra! den här tråden var tydligen gammal .. men nu förnyar jag den! Redigerat 3 januari 2010 av hjuvik
SvartSaft Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Evile's cover på Pantera's "Cemetary gates" är rysligt bra! Är helt obekant med gruppen sedan tidigare, men den covern var verkligen underbart bra!
thrinithan (oregistrerad) Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Vet ej om den har blivit nämnd ännu Death - Painkiller(Judas Priest) Det är nog den bästa covern jag kan komma att tänka på. Och enligt mig slår den originalet med lätthet!
DieHard (oregistrerad) Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Vet ej om den har blivit nämnd ännu Death - Painkiller(Judas Priest) Det är nog den bästa covern jag kan komma att tänka på. Och enligt mig slår den originalet med lätthet! Ungefär som att jämföra en Trabant med en Lamborghini. Jaja tur att smaken är så olika.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.