Jump to content
Annons

usla covers


DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Johnny cash gör verkligen cover låtarna till sina egna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Céline Dion har gjort sig skyldig till att ha skapat tidernas värsta cover med sin version av AC/DC:s ”You shook me all night long”, enligt tidningen Total guitar.

Jag har inte hört Natacha Peyres version av AC/DC:s "TNT" (som *fanfar* Aftonbladets Läsare *fanfar* har röstat fram som den sämsta). Men jag måste säga att jag blev lite överraskad av Total Guitars framröstning av Céline Dions cover ("You shook me all night long") — som sämst. Jag tycker personligen att hennes tolkning av låten — under ett Las Vegas-gig — var skitcool, särskilt när Anastacia kommer in på scen...

Blaskor är roliga — "tidernas värsta/sämsta"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett riktigt botten napp tycker jag EMD's första singesläpp var. Att göra en cover av "All for love" med Sting, Bryan Adams och Rod Stewart kräver att man kan leverera och gärna göra låten lite mer unik. Men att ha samma arrangemang, byta ut lite instrument och använda sig av pojkröster som inte skiljer sig så nämnvärt åt va riktigt illa. Tjejerna gillade det säkert men bläh det va inte bra. Covers i all ära men gör det till din egen låt samtidigt.

Den absolut sämsta covern som jag kan komma på så här på rak arm är ändå Westlife's tolkning av Bette Midlers "The Rose". Herregud vad tänkte man när man gav sig på att göra en cover på denna låt. Den är ju redan fulländad med en sångerska som har en av de mest säkra rösterna ever. Låten är dock skriven av Amanda McBroom men det var Bette Midler som sjöng den i filmen med samma titel, och den blev därigenom känd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stänga ner...

Ja även om det nu LÄT okej med tanke på bandet så såg det jävligt pinsamt ut. Celine kan ju verkligen sjunga snyggt och bra, men attityd och rockigt..? Nja, det vete fasen. Då blev det lite mer balls när anastacia dök upp.

Skruvade på mig när Celine började spela luftgitarr och göra chuckens duckwalk. Hon är ju så förbannat tantig på scenen. Stiff rullatorwalk!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stänga ner...

Skruvade på mig när Celine började spela luftgitarr och göra chuckens duckwalk. Hon är ju så förbannat tantig på scenen. Stiff rullatorwalk!!!

Ja..herregud.. Tycker att intrycket förstärks direkt när killen med kokällan skymtar till vid 0.38..dansbandsmoves :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stänga ner...

Count me in.

Jag orkade hela, men nu måste jag kräkas. på riktigt.

Fy fan va dåligt. Och meningslöst. Nästan lika dåligt som min egen karaokeversion av I Love Europe :rolleyes: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stänga ner...

20 sekunder? Då kan det inte ha varit hennes (röst)framträdande — hon börjar nämligen sjunga först vid 00:31 (mm:ss)!

Du kanske tycker att musiken är på tok för hård för din smak?

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Såg just i att tråden mer och mer lutar åt en sågning av dels Celines cover, dels min "musiksmak". 😄

Men jag tror att det ofta är så att "softa" artister som gör "hårda" nummer har det tuffare med "lyssnaracceptansen" än tvärtom — dvs, när "hårda" artister gör "softa" nummer. Sen har det givetvis med lyssnarens musikinriktning att göra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tror att det ofta är så att "softa" artister som gör "hårda" nummer har det tuffare med "lyssnaracceptansen" än tvärtom —

nja... värt en tanke men... nja.

Det finns en hel del exempel på bra softa versioner av hårda prylar. Johnny Cash och Dolly Parton får väl (i sammanhanget) anses representera den "softa" artisten, båda med strålande coverresultat. Och visst gjorde Cardigans (det var väl dom???) något balladliknande av Sabbath bloody Sabbath.

Det handlar mer om vad man försöker ge sig på. Det blir liksom inte rocknroll bara för att man hyr in en långhårig gitarrist och rör sig stelt i takt.

För att ytterligare spä på: Hårda versioner av soft/dansbandsmusik blir ju oxå ofta totalskit; kolla blackingvars...

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
I Love Europe 😄 .

Hey! Den låten var faktiskt helt OK! 😄

Nämen vaffan valle 😄 ... Kom in i matchen nu 😎

han är en dansbandsnörd å forumets vita får 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I Love Europe 😄 .
Hey! Den låten var faktiskt helt OK! 😄

Nämen vaffan valle 😄 ... Kom in i matchen nu 😎

han är en dansbandsnörd å forumets vita får 🙂

😄 Dansbandsnörd, ja (av naturliga, "genetiska" skäl). Men "vita" får? Vi får se vad det lider... kl.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stänga ner...

Ja även om det nu LÄT okej med tanke på bandet så såg det jävligt pinsamt ut. Celine kan ju verkligen sjunga snyggt och bra, men attityd och rockigt..? Nja, det vete fasen. Då blev det lite mer balls när anastacia dök upp.

Skruvade på mig när Celine började spela luftgitarr och göra chuckens duckwalk. Hon är ju så förbannat tantig på scenen. Stiff rullatorwalk!!!

I så fall tyckte jag nog att denna var värre...

Link to comment
Dela på andra sajter

I Love Europe 😄 .

Hey! Den låten var faktiskt helt OK! 😆 (Hade säkert kommit längre än "Heroes" — men det är en annan diskussion)

Jag har hört I Love Europe och tyckte det var det hemskaste jag hört på länge. Men så sa en kompis att den var bäst för det var den enda låt hon kom ihåg efter att ha hört alla festivallåtar en enda gång och det är det som definierar en schlager -- att den sätter sig direkt. Ligger nåt i det.

Jag tycker att EU skulle byta ut Beethovens hymn i nionde symfonin mot I Love Europe, som officiell EU-hymn. Det hade den VERKLIGEN passat som. En enkel låt som hela Europa kan nynna på om de vill och känna igen som "vår" låt.

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stänga ner...

Ja även om det nu LÄT okej med tanke på bandet så såg det jävligt pinsamt ut. Celine kan ju verkligen sjunga snyggt och bra, men attityd och rockigt..? Nja, det vete fasen. Då blev det lite mer balls när anastacia dök upp.

Skruvade på mig när Celine började spela luftgitarr och göra chuckens duckwalk. Hon är ju så förbannat tantig på scenen. Stiff rullatorwalk!!!

I så fall tyckte jag nog att denna var värre...

😄 Fy fan vad det där sög!!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Den här fick mig att rysa. Av obehag. Shakira försöker sig på AC/DC:s Back in Black.

Sluta nu Hellpig!! Jag kommer få mardrömmar av dina länkar!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den extremt skitdåliga pissiga idiotlåt som nånsing gjorts är, Total eclipse of my heart med kråk-gap-kossan Bonnie Tyler.

OK, fast "Total Eclipse of the Heart" var väl inte någon cover för Bonnie's del?

Link to comment
Dela på andra sajter

Michael Bolton sjunger Nessun Dorma. Bland det värsta jag hört. Han har ju ingen självinsikt eller nånting. Fast den arian kan ju knappast bli en cover i vanlig mening.

http://www.youtube.com/watch?v=fkrCMI2fXTo

Jag förväntade mig något betydligt sämre när jag tryckte på den där länken. Det där är trots allt ganska regält imponenerande. Och ja, han bryter, och ja, han är ingen klassisk sångare. Likväl en hyffsat övermänsklig prestation. Jag vet inte med vilka perspektiv det skulle kunna kallas dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört I Love Europe och tyckte det var det hemskaste jag hört på länge. Men så sa en kompis att den var bäst för det var den enda låt hon kom ihåg efter att ha hört alla festivallåtar en enda gång och det är det som definierar en schlager -- att den sätter sig direkt. Ligger nåt i det.

Betyder det att din kompis, till skillnad från dig, inte kan skilja på bra musik från hemsk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den extremt skitdåliga pissiga idiotlåt som nånsing gjorts är, Total eclipse of my heart med kråk-gap-kossan Bonnie Tyler.

OK, fast "Total Eclipse of the Heart" var väl inte någon cover för Bonnie's del?

Första släppta versionen av låten var med Bonnie Tyler på albumet Faster Than the Speed of Light någon gång på mitten av 80-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...