The_CyBorg Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 (redigerat) Vaddå? Reggae på västgötska (med STOR reservation för stavning) kan väl inte gå fel? Redigerat 3 juli 2008 av The_CyBorg
flabb Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 ska man ha inspiration att göra bra skit, lyssna då in er på lee "scratch" perry, eek-a-mouse, burning spear, desmond dekker, barrington levy etc. där finns m kt bra att hämta!jag har arret till min låt i huvudet nu! ☺️ Ska bli kul att höra sen! Augusti känns så långt borta. Min är nästan klar! 🙂 Behöver bara lägga sången... vilket genererar ångest haha... Hur låter man reggae när man är född i skara? Tänk Asta Kask goes Jamaica? 🙂
Fidden Postat 6 juli 2008 Trådstartare Postat 6 juli 2008 Två deltagare hittills. - tordA - djstyler Alla ni andra har gott om tid än, men glöm inte bort det bara 😉
FredrikMikaelsson Postat 6 juli 2008 Postat 6 juli 2008 Jag är på, ska bara hinna fixa some tunes! Tror jag har en idè... Ladda upp en gammal reggaedänga jag gjort här på forumet tidigare idag: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry749397 Jag vill ha kärlek (pimp't 2008) BOOOOM / F
Carl Cadello Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Jag är på, ska bara hinna fixa some tunes! Tror jag har en idè... Ladda upp en gammal reggaedänga jag gjort här på forumet tidigare idag: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry749397 Jag vill ha kärlek (pimp't 2008) BOOOOM / F Ajajaj! Ska du vara med då hamnar man ju ännu längre ned på resultatlistan. 😲 Men jag, flabb och DivinCo pular med minst ett, kanske två bidrag. Texten är svårast. Det blir så lätt patetiskt 😑
FredrikMikaelsson Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Jag är på, ska bara hinna fixa some tunes! Tror jag har en idè... Ladda upp en gammal reggaedänga jag gjort här på forumet tidigare idag: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry749397 Jag vill ha kärlek (pimp't 2008) BOOOOM / F Ajajaj! Ska du vara med då hamnar man ju ännu längre ned på resultatlistan. 😎 Men jag, flabb och DivinCo pular med minst ett, kanske två bidrag. Texten är svårast. Det blir så lätt patetiskt 😉 Jag funderar på att köra på Franska, så då blir det riktigt svårt även för mig... ;-)
Fidden Postat 7 juli 2008 Trådstartare Postat 7 juli 2008 Hur många bidrag får man skicka in? vet inte riktigt... beror lite på hur många bidrag som kommer in. Roligare med många deltagare än många låtar, men samtidigt roligare med många låtar än få låtar 😄
Stoneyoung Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Måste säga att detta temat var riktigt kul:D Är iofs rätt säker på att grannarna hatar basen.
sixties Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Men jag, flabb och DivinCo pular med minst ett, kanske två bidrag. Texten är svårast. Det blir så lätt patetiskt 😄 annars får du satsa på en parodi och göra texten riktigt patetisk. 😉 school of reggaey 2 of 2 Bad Brains- the meek från cbgb´s 1982
sixties Postat 8 juli 2008 Postat 8 juli 2008 lite mer svenskt och annat: The wqiling wailers- simmer down (bob marley ca 1963, i mitten på bilden) Bob Marley- 1973 Stir it up Rancid- time bomb
Stoneyoung Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Sådär nu är jag klar! Hojta till när jag kan skicka in mitt bidrag.
djstyler Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Sådär nu är jag klar! Hojta till när jag kan skicka in mitt bidrag. När som, skicka bara ett mejl till emailadressen på beskrivningen. Glöm bara inte att bifoga låten 😏
Stoneyoung Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Sådär nu är jag klar! Hojta till när jag kan skicka in mitt bidrag. När som, skicka bara ett mejl till emailadressen på beskrivningen. Glöm bara inte att bifoga låten 😏 Ajajt
drloop (oregistrerad) Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund? Reggaesång är inte min grej.
Stoneyoung Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund?Reggaesång är inte min grej. Jo för reggaesång är allas grej. Tryck bara in lite ord som Sunrise och horizon:)
drloop (oregistrerad) Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund?Reggaesång är inte min grej. Jo för reggaesång är allas grej. Tryck bara in lite ord som Sunrise och horizon:) Kanon, du verkar ha koll, vart skall jag skicka grunden? 😏
Stoneyoung Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund?Reggaesång är inte min grej. Jo för reggaesång är allas grej. Tryck bara in lite ord som Sunrise och horizon:) Kanon, du verkar ha koll, vart skall jag skicka grunden? 😏 Haha jag hade gärna gjort det om jag hade haft prylar för det. Dess utom har jag redan skickat in mitt bidrag:P
drloop (oregistrerad) Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund?Reggaesång är inte min grej. Jo för reggaesång är allas grej. Tryck bara in lite ord som Sunrise och horizon:) Kanon, du verkar ha koll, vart skall jag skicka grunden? 😆 Haha jag hade gärna gjort det om jag hade haft prylar för det. Dess utom har jag redan skickat in mitt bidrag:P Man kan vara med på flera. Spela in på vad du vill. Det är reggae så det blir nog bra vad du än spelar in på. 😏
Stoneyoung Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund?Reggaesång är inte min grej. Jo för reggaesång är allas grej. Tryck bara in lite ord som Sunrise och horizon:) Kanon, du verkar ha koll, vart skall jag skicka grunden? 😆 Haha jag hade gärna gjort det om jag hade haft prylar för det. Dess utom har jag redan skickat in mitt bidrag:P Man kan vara med på flera. Spela in på vad du vill. Det är reggae så det blir nog bra vad du än spelar in på. 😏 en gammel bordsmick med glapp i är det enda jag har. La inte nått på min heller faktiskt, tråkigt nog.
Carl Cadello Postat 15 juli 2008 Postat 15 juli 2008 Såja nu var ett bidrag färdigt och inskickat. Ett intranationellt samarbete: DivineCo från norr, flabb från mitten och Carl Cadello från söder. Å nu jävlar kastar vi oss över tvåan (om vi nu orkar slita oss från metet, groggen och hängmattan).
flabb Postat 15 juli 2008 Postat 15 juli 2008 Såja nu var ett bidrag färdigt och inskickat. Ett intranationellt samarbete: DivineCo från norr, flabb från mitten och Carl Cadello från söder. Å nu jävlar kastar vi oss över tvåan (om vi nu orkar slita oss från metet, groggen och hängmattan). *hick* 🙂
Fidden Postat 19 juli 2008 Trådstartare Postat 19 juli 2008 Jag är lätt med =) Kan man skicka in två bidrag ? 🙂 Ha en sluten intern omröstning och utse den bästa av de två, skicka den 🙂 verkar bli en del deltagare, och då kanske det blir bäst om man bara får skicka en låt. Iallafall tills vidare, kanske visar sig att alla som sagt sig vilja vara med inte hittade inspiration.
Pesek Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 Jag är lätt med =) Kan man skicka in två bidrag ? 🙂 Ha en sluten intern omröstning och utse den bästa av de två, skicka den 😲 verkar bli en del deltagare, och då kanske det blir bäst om man bara får skicka en låt. Iallafall tills vidare, kanske visar sig att alla som sagt sig vilja vara med inte hittade inspiration. 1 bidrag per deltagare känns mest korrekt då det är en tävling med röstning.
sixties Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 Är det någon som är sugen på att lägga sång på en reggaegrund?Reggaesång är inte min grej. lägga på mycket eko på sången, då kan det räcka med enstaka ord tex. rasta, jah, ganja osv. 😛 lyssna på:
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.