Jump to content
Annons

ESI Juli@ har ballat ur totalt.

Recommended Posts

EMEMEM (oregistrerad)
Postat

Tja.

Jag köpte för ett halvår sedan en ny (stationär) dator att endast använda för att spela in musik.

en 2,4 Ghz, 2 GB ram osv. Helt okej.

Köpte även ett ESI Juli@ ljudkort som har funkat alldelles lysande och jag har spelat in lite nästan varje dag de senaste

halvåret.

Men så..

härom veckan hände något. Jag satt o skulle lägga en pianoslinga på Midiklaviaturen genom ett VST och helt plötsligt

är det en vedervärdig fördröjning på ljudet fr.om att jag slår på klaviaturen tills jag hör ljud i lurarna.

Detta har aldrig varit ett problem förut och jag har inte ändrat några inställningar medvetet nån gång.

Jag fick dessutom trojan på disken i samband med detta så jag trodde det kunde vara problemet, varpå jag formaterade o installerade allt (!!!) igen.

Men det är samma problem fortfarande.

Datorn i övrigt är brutalt snabb 😳

Nu måste jag få ordning på detta eftersom jag känner ett starkt behov att mätta min inspelningshunger.

Därför är jag tacksam över all hjälp o alla tips jag kan få.

Tusen tack på förhand!

/EM

Annons
Postat

Använder du Cubase?

Kolla isf Devices/Device setup

Klicka på VST Audiobay och kolla så du använder "ASIO 2.0 - ESI Juli@" och inte ngn "ASIO multimedia/directX driver"

EMEMEM (oregistrerad)
Postat

japp det är cubase.

okej, jag ska kolla detta direkt!

EMEMEM (oregistrerad)
Postat

det var så enkelt 😳

jaja, nu har man lärt sig nåt iaf.

tusen tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.