Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade ju varit roligt om man kunde fått se dom spela också. Det var ju bara en stillbild och musik i bakgrunden. Finns det ingen länk där man får se dom också?

Annons
Postat
Hade ju varit roligt om man kunde fått se dom spela också. Det var ju bara en stillbild och musik i bakgrunden. Finns det ingen länk där man får se dom också?

Nej, tyvärr inte med det line-up:et och från just den live-skivan. Skall förtydliga: Skivan som denna version kommer ifrån heter "Live" och är från -76, tror jag. Jag har förstått att det kommit fler live-skivor efter detta. Dock inte med samma killar. Har heller inte någon koll på vad de har haft för sig på många år. Förstår att Frank var på Sweden Rock för några år sedan. Någon som såg det?

• 2 veckor senare...
Postat

Jag blir rätt tagen av reaktionerna i denna tråden. Vad är ni för nåt? En hög med emotionellt efterblivna P3störda torrbollar?

Det är faktiskt INGEN som fattar vad w-boy menar??? Ingen som upplever nåt? Verkligen? "Jag tyckte introt var lite segt"... Jaha. "Tycker du ja" ... Jaså... "slakt" ... ja hejsan.

Och ni har aldrig "drabbats" av en artist? Ni fattar inte vad herr trådskapare menar när han pratar om diLevaupplevelsen? Otroligt. Var har ni varit?

Det är nog fan dags att ni springer på en konsert. Eller går ut i skogen och känner en lukt. Eller blir kära i någon. Innan det är försent.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag blir rätt tagen av reaktionerna i denna tråden. Vad är ni för nåt? En hög med emotionellt efterblivna P3störda torrbollar?

Det är faktiskt INGEN som fattar vad w-boy menar??? Ingen som upplever nåt? Verkligen? "Jag tyckte introt var lite segt"... Jaha. "Tycker du ja" ... Jaså... "slakt" ... ja hejsan.

Och ni har aldrig "drabbats" av en artist? Ni fattar inte vad herr trådskapare menar när han pratar om diLevaupplevelsen? Otroligt. Var har ni varit?

Det är nog fan dags att ni springer på en konsert. Eller går ut i skogen och känner en lukt. Eller blir kära i någon. Innan det är försent.

Jodå jag ska på konsert nästa vecka. Men att jag skulle vara emotionellt efterbliven eller ens P3störd? Knappast. Det här ÄR enligt mig medelmåttigt och inget märkvärdigt. Om jag tycker det så tycker jag det. Kanske det är du som är emotionellt störd om du rycks med i medelmåttigheten, Kallhagen? Man kan inte förvänta sig att andra ska ryckas med i ett emotionellt rus för att man tycker nåt är bra. Det finns det som får mig i extas men inte fan förväntar jag mig att andra ska känna samma sak.

Postat
[...] medelmåttigheten, Kallhagen? [...]

Sedär, en pungspark. Jag får väl bjuda på det, som man skriver får man replik. Jag borde inte använt ordet "efterbliven", det är för grovt.

Wonderboy försöker dela med sig av en stunds magi. Det är gott, kul och bra. Utan att fastna i en evig diskussion om objektivt kontra subjektivt tyckande.

Postat (redigerat)

Sedär, en pungspark. Jag får väl bjuda på det, som man skriver får man replik. Jag borde inte använt ordet "efterbliven", det är för grovt.

Wonderboy försöker dela med sig av en stunds magi. Det är gott, kul och bra. Utan att fastna i en evig diskussion om objektivt kontra subjektivt tyckande.

Visst är det kul att han har hittat något som tilltalar honom. Det kan man inte säga något om - men det är ju han själv som inbjuder till den diskussionen, eftersom har envisas med att det är fantastiskt - och tycker att det är konstigt att inte alla håller med om att det är fantastiskt... :rolleyes:

Det är ju inget speciellt över det, utan den låten har oräkneliga band spelat som cover utan att tvunget förvandla den till något trist hårdrocksjammande - och förmodligen har de flesta undvikit att flippa ut i oändliga solon som dränker innehållet och bara är till för solisternas egotrippar, utan hållit sig kvar lite närmare känslan i originalet...

Visst har de säkert skitkul när de spelar, men det har väl alla musiker när de spelar - annars borde de inte spela... 😉

Redigerat av Claes
DieHard (oregistrerad)
Postat

Japp du får smeka bort smärtan så ska du se att du snart kan gå normalt igen. :rolleyes: Alltså självklart förstår man Wonderboy´s glädje av coverlåten. Men det är faktiskt inget som försökt hacka ned på det eller nekat honom den känslan. Bara att nästan ingen delar den upplevelsen med honom och låten.. Och som sagt var det kan man inte förvänta sig. Postar man här på forumet så kommer alla möjliga åsikter dyka upp lika säkert som ett brev på posten. Det är liksom vitsen också med ett forum 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.