Micke H Postat 22 juni 2008 Postat 22 juni 2008 (redigerat) Tjena Mitt namn är Micke och jag är grundare, gitarrist och låtskrivare för Purify - ett band som lirar progressiv metal. Även om vi försökte oss på Dream Theater-teknisk musik i början, har jag insett att det inte riktigt håller. Det vi lirar i dagsläget kan väl beskrivas som någonting som liknar Opeth och Katatonia. Vi har en sångare som både sjunger rent och growlar, likt Opeth. Vi söker en trummis som gärna får ha koll på dubbelkagge och fills, men egentligen inte så mycket mer än så. Du ska dock vara villig att öva och att utvecklas. Vi har precis flyttat in i en replokal som vi utrustar själva som ligger så centralt som vid Skanstull. Eget trumset är alltså ett krav. Du har vår musik uppe på vår Myspace på www.myspace.com/purifyband. Dock, som redan poängteras, detta är gamla låtar. Men om du hör av dig, så kan du få mer information. Min MSN är aikis1@hotmail.com , alternativt kan du PM:a mig här. Notera dock att jag inte använder MSN:en som e-mail, så försök inte skicka några e-mail dit bara. /Micke Redigerat 13 augusti 2008 av Micke H
Micke H Postat 23 juni 2008 Trådstartare Postat 23 juni 2008 Låtar finns på vår Myspace: http://www.myspace.com/purifyband Dock så kommer dessa inte att användas. Jag har börjat skriva nytt material, som inte finns inspelat ännu, som passar vår stil bättre.
Micke H Postat 7 juli 2008 Trådstartare Postat 7 juli 2008 (redigerat) *bump* Jag provar en gång till. Vi har nu flyttat in i ny lokal vid Skanstull. Låter denna typ av musik intressant, hör gärna av dig! Det är ingen överteknisk trummis vi letar efter, utan en som har koll på dubbelkaggen och inte har någonting emot lite annorlunda arrangemang. 😛 Redigerat 7 juli 2008 av Micke H
Micke H Postat 13 augusti 2008 Trådstartare Postat 13 augusti 2008 Jag provar att bumpa en allra sista gång!
Baefulwrath Postat 7 december 2008 Postat 7 december 2008 (redigerat) hej! jag är egentligen inte intresserad av att bli medlem eftersom jag ska försöka bli spelprogrammerare istället men ville bara säga att jag kör growl (ca 4 år, inte vanlig sång... än!) bas (ca 3 år) och trummer (bara en ca termin men kan redan lite lite dubbeltramp). observera "ca" för jag har ingen koll på hur länge jag har hållit på. andra anledningar till att jag inte vill bli medlem är att: 1. jag bor ganska långt stockholm. (om jag nu har rätt med att det är där ni finns) 2. inte SÅ bra på trummer. 3. som sagt så vill jag bli spelprogrammerare eller speldesigner (ifall betygen inte räcker) 4, den mest självklara anledningen: jag e bara 14. (fyller 15 nu vid årskiftet) Redigerat 22 december 2008 av Baefulwrath
Zim Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Jag provar att bumpa en allra sista gång! Tjo! Såg att ni bara har en gitarrist, är planen att fortsätta ha det framtiden? Är nämligen gitarrist som tillsammans med en duktig trummis som letar medlemmar till att starta upp nytt band, eller hitta ett befintligt som söker både trummis och gitarrist =)
johaan Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 hej! jag är egentligen inte intresserad av att bli medlem eftersom jag ska försöka bli spelprogrammerare istället men ville bara säga att jag kör growl (ca 4 år, inte vanlig sång... än!) bas (ca 3 år) och trummer (bara en ca termin men kan redan lite lite dubbeltramp). observera "ca" för jag har ingen koll på hur länge jag har hållit på. andra anledningar till att jag inte vill bli medlem är att:1. jag bor ganska långt stockholm. (om jag nu har rätt med att det är där ni finns) 2. inte SÅ bra på trummer. 3. som sagt så vill jag bli spelprogrammerare eller speldesigner (ifall betygen inte räcker) 4, den mest självklara anledningen: jag e bara 14. (fyller 15 nu vid årskiftet) Fattar inte.. glömde du o skriva poängen eller ville du bara skryta? 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.