Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är ny här på forumet och har en fråga om ett Behringer externt ljudkort jag har köpt.

Har läst lite i andra trådar på det här forumet men jag får helt enkelt inte igång det.

Det går helt enkelt inte att installera det. Provat alla möjliga sätt på både min laptop och min stationära dator.

Det är ett firewire ljudkort.

När jag installerar drivrutinen dubbelklickar jag på installationsfilen. Trycker OK sen ber den mig koppla in hårdvaran och trycka ok igen.

Sen händer INGENTING............ )=

Provat att installera det manuellt i Windows med Lägg till/Ta bort program. Men det fungerar inte heller. Provat att byta Firewire portar och i princip allt möjligt.

Kortet lyser som det ska men det händer ingenting. Inget installeras i enhetshanteraren efter att jag kört installationsprogrammet.

Nån som fått igång ljudkortet som kan beskriva hur dom gjort vore bussigt.

Annons
Postat

Vet inget specifikt om detta kortet, men när jag skulle installera mitt kort så fick man installera drivrutinerna först och först när installern är klar så sätter man i sladden till kortet, så att windows hittar enheten och sedan installeras det.

Så testa att avinstallera och ta bort alla drivrutiner du lagt in och testa detta sätt.

Hoppas det funkar, MVH #6

Postat

Provat det tyvärr....

Det kommer upp "Sätt igång eller på hårdvaran och tryck på OK" sen händer inget mer. Oavsett om jag sätter i sladden eller inte.

Postat

Du blir väl inte gladare av att jag också gått bet på samma problem. Skulle hjälpa en kompis och höll på i ett par timmar att koppla i o ur och lägga på och ta bort drivisar utan att det funkade. På en annan dator hoppade det bara igång direkt. Får mig att misstänka att kortet är känsligt för olika FW-kretsar i datorn. Nog måste behringer ha en support-web du kan söka i - eller googla lite!

Lycka till!

/Jocke

Postat

Mja.. Det är ju skönt att veta att man inte är ensam iallafall 😄

Har spenderat ganska många timmar nu på två olika datorer och jag börjar misstänka att kortet är trasigt.

Skulle jag få igång det så ska jag iallafall komma tillbaka och skriva hur jag gjorde.

Det skumma är att Windows inte identifierar nån hårdvara ALLS. På nån av mina burkar.

Nu har jag aldrig använt Firewire innan men det borde ju funka som det ska.

Ev lämnar jag tillbaka det och köper ett EMU-kort. Har ett 0404 som jag är skitnöjd med.

Blir nog ett 0202 USB i sånna fall.

• 1 månad senare...
Postat

Hallå!

Har exakt samma problem som du hade. Helt overkligt irriterande. Hur gick det för dig? Fick du igång det eller lämnade du tillbaka det?

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.