Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Avundsjuka, nej, inte jag. Visst, vem vill inte ha mer pengar.. men det finns redan så många människor som har mer pengar än mig, och även de som har mindre så det spelar ingen roll. Och att han är känd är inget jag bryr mig så mycket om heller. Jag gör musik för min egen skull, det är avkoppling för mig. Huvudsaken är att jag blir nöjd med det jag gör, sen om någon annan skulle gilla det också är bara en trevlig bonus. Det finns andra FL-användare som jag har anledning att vara avundsjuk på; Lonian och base10 här på forumet för att bara nämna några. 😆

Så bara för att man blir trött på allt tjat och alla poster om en viss person så är man anvundsjuk på honom/henne? Inte direkt 😄

Avundsjuk på mig? Varför då? 🙂

Lyssnat igenom dina låtar på myspace och tyckte dom var riktigt bra 🙂

Jaså, tackar 🙂 Själv tycker jag att de låter katastrof 🙂 men jag kanske sätter för höga krav på mig själv antar jag.

EDIT: Kollade in din myspace, låter bra tycker jag 🙂

Tack själv 🙂 Fast jag tycker inte den är så bra. Jag har typ inte använt några effekter på den utom reverb och delay.. så blir bara en enda gröt av alltihop 😆

Men jag försöker lära mig så mycket jag kan innan jag gör en ny låt. Problemet är att jag inte får ihop hela låtar så ofta; jag kan få en slinga som jag tycker är fin, men sen faller det när jag ska hitta inspiration till en hel låt, grr 🙂

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

EDIT: Kollade in din myspace, låter bra tycker jag 🙂

Tack själv 😛 Fast jag tycker inte den är så bra. Jag har typ inte använt några effekter på den utom reverb och delay.. så blir bara en enda gröt av alltihop 😛

Men jag försöker lära mig så mycket jag kan innan jag gör en ny låt. Problemet är att jag inte får ihop hela låtar så ofta; jag kan få en slinga som jag tycker är fin, men sen faller det när jag ska hitta inspiration till en hel låt, grr 🙂

Ja inspiration kan vara riktigt krångligt ibland, ännu värre är nog lathet. Finns däremot många knep mot gröten 🙂

Testa att ta bort onödiga frekvenser på alla synthar, själv brukar jag skära av frekvenserna omkring 125hz på leaden och höja omkring 4k och lite på topparna med 😛

Egentligen finns det inga omvägar o ta, utan att bara producera låt efter låt och läsa guide efter guide tills man får ett bra ljud. Kursen finns ju oxå, för den som har tid och orkar 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.