Jump to content
Annons

Hjälp! problem med att spela vst instrument

Recommended Posts

rekkit (oregistrerad)
Postat

jag har Cubase SL2 på en bra bärbar dator med steinberg ljudkort. (Cubase System|4)

använder min Roland RS-50 synt som masterklaviatur.

Problemet är:

När jag använder RS-50:n som masterklaviatur för vst instrument så hakar sig toner så fort jag spelar fler än en och när jag t.ex. tar ett ackord så spelas ofta inte alla toner upp. jag är nybörjare på Cubase och försökt mixtrat lite själv utan att det förbättrats. I manualerna hittar jag inte ngt om det. (html, handbok eller pdf)

tacksam för vilket tips som helst som kan hjälpa.

Annons
rekkit (oregistrerad)
Postat

nej, inte polyfonin, det går att ibland att spela upp flera toner, och det gäller alla instrument jag prövar, har bara några stycken som är monofoniska och på dem hakar sig tonerna också., så när man släpper en tangent så återgår tonen till den 'hakade'

det borde gå att åtgärda nånstans bland vst- eller midi-inställningarna tycke rjag, men hittar inget som löser problemet (är som sagt nybörjare på cubase)

men tack ändå =P

rekkit (oregistrerad)
Postat

en p4 med 3.4 ghz och 1 gb minne, så det ska ju inte vara nåt fel på den...

rekkit (oregistrerad)
Postat

iofs brukar cpu:n vara väldigt belastad, så det kan ju vara någon konstig inställning i bios eller nåt liknande...

rekkit (oregistrerad)
Postat

ingen som har någon annan idé? är i desperat behov av att få bort problemet... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.