rekkit (oregistrerad) Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 jag har Cubase SL2 på en bra bärbar dator med steinberg ljudkort. (Cubase System|4) använder min Roland RS-50 synt som masterklaviatur. Problemet är: När jag använder RS-50:n som masterklaviatur för vst instrument så hakar sig toner så fort jag spelar fler än en och när jag t.ex. tar ett ackord så spelas ofta inte alla toner upp. jag är nybörjare på Cubase och försökt mixtrat lite själv utan att det förbättrats. I manualerna hittar jag inte ngt om det. (html, handbok eller pdf) tacksam för vilket tips som helst som kan hjälpa.
Carl_B Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 har med polifonin att göra... kolla på vstn om de står nåt om polyphony eller voices...
rekkit (oregistrerad) Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 nej, inte polyfonin, det går att ibland att spela upp flera toner, och det gäller alla instrument jag prövar, har bara några stycken som är monofoniska och på dem hakar sig tonerna också., så när man släpper en tangent så återgår tonen till den 'hakade' det borde gå att åtgärda nånstans bland vst- eller midi-inställningarna tycke rjag, men hittar inget som löser problemet (är som sagt nybörjare på cubase) men tack ändå =P
Mossman Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 vad har du för dator? låter ju som att datorn inte pallar med
rekkit (oregistrerad) Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 en p4 med 3.4 ghz och 1 gb minne, så det ska ju inte vara nåt fel på den...
rekkit (oregistrerad) Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 iofs brukar cpu:n vara väldigt belastad, så det kan ju vara någon konstig inställning i bios eller nåt liknande...
rekkit (oregistrerad) Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 ingen som har någon annan idé? är i desperat behov av att få bort problemet... 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.