Jump to content
Annons

Har jag pajjat farsans bil?


ThomasJ

Recommended Posts

Smyglånade farsans bil idag o kördeomkring lite hursom. (har inget körkort:S).

När jag skulle parkera så börja det ånga ifrån motorn o det ranut massa vätska under bilen.

Tror det handla om kylaren kanske?!

Har jag pajjat den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, men oj. Här kommer du in, namngiven och på fotografi, och erkänner ett brott på internet 😛

Har ingen aning om vad som hänt, men hoppas nästan att du pajat bilen 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

bilen började koka? Om du inte körde länge är det ingen fara. Kanske din far borde få veta att den har tendenser till att koka.

Kan var termostaten som är pajj, kostar inte så mycket att åtgärda. Kör man med en för varm motor kan man spräcka topplocket. Det är dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter nästan som det är kylaren.

Droppar det frammifrån bilen? Gör så att smaka lite på det. Smakar det sött så är det glykol och då är det kylarvätska.

Då kan det vara kylaren som läcker, men det kan även vara en slang som lossnat. Vad är det för bil, modell, år?

Edit: Stavfel

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

När du smakar på vätskan för att se om det är sött, drick inga större mängder, eftersom glykol är mycket giftigt. Om du inte kan sluta, eller redan sörplat i dig hela pölen, bör du genast sätta dig och halsa exempelvis vodka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
När du smakar på vätskan för att se om det är sött, drick inga större mängder, eftersom glykol är mycket giftigt. Om du inte kan sluta, eller redan sörplat i dig hela pölen, bör du genast sätta dig och halsa exempelvis vodka.

Haha. LOL!

Ja juste.

Nämen var glykol. det luktade riktigt sött.

Skulle berätta för farsan vad som hänt.

Började försiktigt o sa nått i stil med "du... jag tror jag gjort en dum grej... Lånade din bil lite."

Han svara som inget hadde hänt "jaha, så du har bränt topplocket?"

Redigerat av ThomasJ
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...