Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag försöker använda hitpointfunktionen i cubase men får inte upp någon slider under sensivity.

Nån som vet varför ?

Cubase 4.1.3

Åke

Redigerat av ake
Annons
Postat
Jag försöker använda hitpointfunktionen i cubase men får inte upp någon slider under sensivity.

Nån som vet varför ?

Cubase 4.1.3

Åke

Kanske är väl enkelt men.. slidern visar sig inte förrän du aktiverar hitpoint nämligen.

Alternativt högerklicka på verktygsraden och se om just slidern är aktiverad för synlighet. I min version aktiverar man hela paketet, men det kanske är uppdelat i 4´an?

Postat

Nån som vet varför ?

Cubase 4.1.3

Åke

Kanske är väl enkelt men.. slidern visar sig inte förrän du aktiverar hitpoint nämligen.

Alternativt högerklicka på verktygsraden och se om just slidern är aktiverad för synlighet. I min version aktiverar man hela paketet, men det kanske är uppdelat i 4´an?

Njae, man har gjort om det hela så funktionaliteten finns i en sorts inspektor med flikar. Jag hittar inte att man aktiverar på annat sätt än att öppna hitpointfliken.

Åke

Postat

Nån som vet varför ?

Cubase 4.1.3

Åke

Njae, man har gjort om det hela så funktionaliteten finns i en sorts inspektor med flikar. Jag hittar inte att man aktiverar på annat sätt än att öppna hitpointfliken.

Åke

Just det..allt ligger där. Borde vara samma princip ändå..istället för aktivering av "knappen" så prova att bara klicka på "taben" Hitpoints så att du får upp lite val - måste komma en pop-up med 1/4, 1/8 etc och upp till allt den kan hitta förstås 😉 Det påverkar inte slutresultatet, men man brukar förstås välja det som troligen passar bäst.

DÅ BORDE slidern dyka upp tillsammans med att dina hitpoints kommer upp för editering.

Postat

Nån som vet varför ?

Cubase 4.1.3

Åke

Åke

Just det..allt ligger där. Borde vara samma princip ändå..istället för aktivering av "knappen" så prova att bara klicka på "taben" Hitpoints så att du får upp lite val - måste komma en pop-up med 1/4, 1/8 etc och upp till allt den kan hitta förstås 😉 Det påverkar inte slutresultatet, men man brukar förstås välja det som troligen passar bäst.

DÅ BORDE slidern dyka upp tillsammans med att dina hitpoints kommer upp för editering.

Jodå det finns en ruta där det står slider men inte blir det en slajder där för det. Men den beräknar en (1) hitpoint.

Fast ibland funkar det.

Uppenbarligen nån feature jag inte begriper.

Åke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.