Jump to content
Annons

Demonstration mot FRA 26/8 12.00. MALMÖ, GBG, STHLM


illerrre

Recommended Posts

Och sen kan vi börja med övervakning av övervakarna som övervakar övervakarnas övervakare. Ser du vart jag vill komma? Det är ju löjligt att påstå att övervakningen blir säkrare av ännu en instans övervakare. Om den första instansen (FRA) missköter sitt jobb så vad är det som säger att den andra instansen (kontrollgruppen) inte också gör det?

Vad är det som nödvändigtvis säger att "första instansen (FRA) missköter sitt jobb" överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Och sen kan vi börja med övervakning av övervakarna som övervakar övervakarnas övervakare. Ser du vart jag vill komma? Det är ju löjligt att påstå att övervakningen blir säkrare av ännu en instans övervakare. Om den första instansen (FRA) missköter sitt jobb så vad är det som säger att den andra instansen (kontrollgruppen) inte också gör det?

Vad är det som nödvändigtvis säger att "första instansen (FRA) missköter sitt jobb" överhuvudtaget?

Vad är det som säger att vi kan lite på att de inte gör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Diverse kontrollgrupper och "stationer" skall se till att inte FRA missbrukar informationen och sitt uppdrag.

Och sen kan vi börja med övervakning av övervakarna som övervakar övervakarnas övervakare. Ser du vart jag vill komma? Det är ju löjligt att påstå att övervakningen blir säkrare av ännu en instans övervakare. Om den första instansen (FRA) missköter sitt jobb så vad är det som säger att den andra instansen (kontrollgruppen) inte också gör det?

Jag anser att vi kan lägga ner FRA. Kalla kriget försvann i slutet på 80 talet. Det här handlar antagligen om att västalliansen vill ha tillgång till trafiken i våra kablar. Jag tror ryssarna är huvudobjektet. Antagligen finns det ett avtal om signalspannings-informations-utbyte mellan vår regering och annan regering redan som regeringen har svårt att backa ifrån.

Spekulation, jag vet, men regeringens handlande och reaktion på protesterna tyder på nåt åt detta hållet. Jag tycker att de orsaker som regeringen kommer med för FRA-lagen är ju väldigt vaga.

Som många säger så är det mycket konstigt att samma regering som är för att FRA ska signalspana i kabel, med en av världens mest avancerade och kostnadskrävande datorer, avvecklar stora delar av det svenska försvaret med samma argument.

Regeringen menar ju att det finns inget yttre hot mot Sverige så vi kan dra ner vårt försvar - FRA behövs för att vi ska kunna upptäcka yttre hot.

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Diverse kontrollgrupper och "stationer" skall se till att inte FRA missbrukar informationen och sitt uppdrag.

Och sen kan vi börja med övervakning av övervakarna som övervakar övervakarnas övervakare. Ser du vart jag vill komma? Det är ju löjligt att påstå att övervakningen blir säkrare av ännu en instans övervakare. Om den första instansen (FRA) missköter sitt jobb så vad är det som säger att den andra instansen (kontrollgruppen) inte också gör det?

Jag anser att vi kan lägga ner FRA. Kalla kriget försvann i slutet på 80 talet. Det här handlar antagligen om att västalliansen vill ha tillgång till trafiken i våra kablar. Jag tror ryssarna är huvudobjektet. Antagligen finns det ett avtal om signalspannings-informations-utbyte mellan vår regering och annan regering redan som regeringen har svårt att backa ifrån.

Spekulation, jag vet, men regeringens handlande och reaktion på protesterna tyder på nåt åt detta hållet. Jag tycker att de orsaker som regeringen kommer med för FRA-lagen är ju väldigt vaga.

Som många säger så är det mycket konstigt att samma regering som är för att FRA ska signalspana i kabel, med en av världens mest avancerade och kostnadskrävande datorer, avvecklar stora delar av det svenska försvaret med samma argument.

Regeringen menar ju att det finns inget yttre hot mot Sverige så vi kan dra ner vårt försvar - FRA behövs för att vi ska kunna upptäcka yttre hot.

/ Mikke

+1 till den

Jag skulle personligen inte ha någonting emot att avveckla hela den Svenska militären.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Och sen kan vi börja med övervakning av övervakarna som övervakar övervakarnas övervakare. Ser du vart jag vill komma? Det är ju löjligt att påstå att övervakningen blir säkrare av ännu en instans övervakare. Om den första instansen (FRA) missköter sitt jobb så vad är det som säger att den andra instansen (kontrollgruppen) inte också gör det?

Vad är det som nödvändigtvis säger att "första instansen (FRA) missköter sitt jobb" överhuvudtaget?

Ja just ja! Jag glömde ju att den svenska regeringen är annorlunda än regeringar i andra länder. Här i Sverige talar vi alltid sanning och vi kan blint lita på att vår regering ser till allas bästa utan att vi ens behöver frågar efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just ja! Jag glömde ju att den svenska regeringen är annorlunda än regeringar i andra länder. Här i Sverige talar vi alltid sanning och vi kan blint lita på att vår regering ser till allas bästa utan att vi ens behöver frågar efter det.

Usch! Det måste vara skitjobbigt att gå omkring och vara så misstänksam mot regering och samhälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just ja! Jag glömde ju att den svenska regeringen är annorlunda än regeringar i andra länder. Här i Sverige talar vi alltid sanning och vi kan blint lita på att vår regering ser till allas bästa utan att vi ens behöver frågar efter det.

Usch! Det måste vara skitjobbigt att gå omkring och vara så misstänksam mot regering och samhälle.

nu kastar du väl ändå pil i din kuvös...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just ja! Jag glömde ju att den svenska regeringen är annorlunda än regeringar i andra länder. Här i Sverige talar vi alltid sanning och vi kan blint lita på att vår regering ser till allas bästa utan att vi ens behöver frågar efter det.
Usch! Det måste vara skitjobbigt att gå omkring och vara så misstänksam mot regering och samhälle.

nu kastar du väl ändå pil i din kuvös...

Om det är så du ser på det, så är det säkert riktigt för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Ja just ja! Jag glömde ju att den svenska regeringen är annorlunda än regeringar i andra länder. Här i Sverige talar vi alltid sanning och vi kan blint lita på att vår regering ser till allas bästa utan att vi ens behöver frågar efter det.
Usch! Det måste vara skitjobbigt att gå omkring och vara så misstänksam mot regering och samhälle.

nu kastar du väl ändå pil i din kuvös...

Om det är så du ser på det, så är det säkert riktigt för dig.

Jag får känslan av att du bor hemma hos föräldrarna och fortfarande inte har vart utanför din hemstad

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får känslan av att du bor hemma hos föräldrarna och fortfarande inte har vart utanför din hemstad

😛 I wish...

Haha 😆

Om du kollar lite på olika info så ser du att Valle börjar närma sig 40 och driver ett produktionsbolag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får känslan av att du bor hemma hos föräldrarna och fortfarande inte har vart utanför din hemstad

😄 I wish...

Haha 😉

Om du kollar lite på olika info så ser du att Valle börjar närma sig 40 och driver ett produktionsbolag!

Nu är du ju nästan värre än FRA, sluta spionera på våra infon, respektera våra privatliv för fan 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Smått ironiskt egentligen att man sitter och klagar över privatlivet som försvann i och med lagen, samtidigt som man fläker ut sig i bilddagböcker, facebook och youtube... och forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smått ironiskt egentligen att man sitter och klagar över privatlivet som försvann i och med lagen, samtidigt som man fläker ut sig i bilddagböcker, facebook och youtube... och forum.
Mäh!

Orka va helt filosofisk och djup! 😆

Behöver inte vara särskilt filosofiskt eller djupt — många resonerar så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden är väl kanske att då är det ditt eget val? Jag vet att jag blottar mig ganska så rejält online ibland, särskilt på detta forum. Men då har jag valt att själv göra det. Om du skulle ta reda på saker om mig och lägga ut det, skulle jag bli mindre glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just ja! Jag glömde ju att den svenska regeringen är annorlunda än regeringar i andra länder. Här i Sverige talar vi alltid sanning och vi kan blint lita på att vår regering ser till allas bästa utan att vi ens behöver frågar efter det.

slog du just dubbelknut på dig själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om att FRA och dess reglerande myndigheter (som antagligen bara är kosmetiskt krimskrams för att övertyga och försäkra Svensson) kanske kommer missköta sig. Det handlar inte heller om de idiotiska argument om ett löst, odefinierat "yttre hot", såsom rösterna höjda om svenska soldater i Afghanistan.

Det handlar om den principiella inkräktningen på ett helt folks integritet, trots en överväldigande folkmajoritet och ett engagemang av sällan skådad magnitud. Kampen för demokrati, det viktigaste som finns i världen, har stagnerat och gått baklänges. Sakta men säkert förflyttas världen mot tendenser som gränsar till fascism.

Snart ska man inom EU besluta om att man möjligtvis ska stänga av t.ex fildelare från internet. Vem som helst med något mått av sunt förnuft ser vart vi är på väg, vilka absurda vägar vi tar till för att begränsa oss själv för att kunna fjättra ett osynligt hot, som vi själva i våra huvuden skapat av vår rädsla.

Detta är inget annat än en stor spottloska i det svenska folkets ansikte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart ska man inom EU besluta om att man möjligtvis ska stänga av t.ex fildelare från internet.

nej nu far du med osanning - förmodligen för att du helt enkelt grundar dina uppfattningar på dåliga källor

den som sprider material illegalt kan bli avstängd - inte för att man är fildelare i sig

det är en väldigt stor skillnad

antingen förstår du det men struntar i det, eller så har du helt enkelt inte koll - vilket du borde ha när du har en så stark klar uppfattning i frågan

och precis samma gäller frågan om fra

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Snart ska man inom EU besluta om att man möjligtvis ska stänga av t.ex fildelare från internet.

nej nu far du med osanning - förmodligen för att du helt enkelt grundar dina uppfattningar på dåliga källor

den som sprider material illegalt kan bli avstängd - inte för att man är fildelare i sig

det är en väldigt stor skillnad

antingen förstår du det men struntar i det, eller så har du helt enkelt inte koll - vilket du borde ha när du har en så stark klar uppfattning i frågan

och precis samma gäller frågan om fra

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7495085.stm

http://realtid.se/ArticlePages/200807/08/2...ltid338.dbp.asp

Jag tycker det är principiellt fel att stänga av någon fildelare, även om denna skulle dela ut en upphovsrättsskyddad mp3, eftersom kriminaliseringen av dessa är absurd.

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Snart ska man inom EU besluta om att man möjligtvis ska stänga av t.ex fildelare från internet.

nej nu far du med osanning - förmodligen för att du helt enkelt grundar dina uppfattningar på dåliga källor

den som sprider material illegalt kan bli avstängd - inte för att man är fildelare i sig

det är en väldigt stor skillnad

antingen förstår du det men struntar i det, eller så har du helt enkelt inte koll - vilket du borde ha när du har en så stark klar uppfattning i frågan

och precis samma gäller frågan om fra

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7495085.stm

http://realtid.se/ArticlePages/200807/08/2...ltid338.dbp.asp

Jag tycker det är principiellt fel att stänga av någon fildelare, även om denna skulle dela ut en upphovsrättsskyddad mp3, eftersom kriminaliseringen av dessa är absurd.

Om någon tar mitt material utan tillåtelse och spridler det skall han naturligtvis straffas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart ska man inom EU besluta om att man möjligtvis ska stänga av t.ex fildelare från internet.

nej nu far du med osanning - förmodligen för att du helt enkelt grundar dina uppfattningar på dåliga källor

den som sprider material illegalt kan bli avstängd - inte för att man är fildelare i sig

det är en väldigt stor skillnad

antingen förstår du det men struntar i det, eller så har du helt enkelt inte koll - vilket du borde ha när du har en så stark klar uppfattning i frågan

och precis samma gäller frågan om fra

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7495085.stm

http://realtid.se/ArticlePages/200807/08/2...ltid338.dbp.asp

Jag tycker det är principiellt fel att stänga av någon fildelare, även om denna skulle dela ut en upphovsrättsskyddad mp3, eftersom kriminaliseringen av dessa är absurd.

Om någon tar mitt material utan tillåtelse och spridler det skall han naturligtvis straffas!

Låt gå för det, det är ju upp till var och en vad man tycker 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...