Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är ute efter ett par nya studio monitorer. Jag har i dagsläget ett par Tannoy Reveal Active monitorer och de saknar bas och går inte riktigt ner på djupet tycker jag. Jag producerar house och klubbmusik.

Min budget ligger på 5000-6000 SEK för ett par. Jag har lyssnat på ett par KRK RP 6 och 8 och tycker att de verkar vara ett bra alternativ i prisklassen.

Vad tycker ni om dessa och har ni några andra tips inom samma prisklass? Helst med bra bas återgivning.

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

KRK har ganska nyligen släppt en ny generation rokit. Är det dessa du har lyssnat på? Och det är väl egentligen ingen av de små som har riktigt bra

basåtergivning. En SUB är ett väl den vanliga medicinen mot det problemet.

Postat

Jag tycker du ska ta en titt på Mackies nya referens serie! http://www.mackie.com/products/mrseries/index.html

Jag var supersugen på dessa ett bra tag men dom kom aldrig in i Sverige(leveransproblem?), och jag ville inte beställa från utlandet om det skulle uppstå något problem med dem.

Nu har dem iaf kommit in och finns på Musikbörsen för 2995:-/st (för MR8 modellen)alltså inom den budget du lagt. De har fått riktigt bra kritik om man läser forum och recensioner.

Har en SPL på 116dB och spelar 40 Hz – 20 kHz (±3 dB) vilket bör räcka för att återge tillräcklig bas. Jag dessa är ett mycket bättre alternativ än KRK modellerna du är inne på. Satsa på VXT serien om du verkligen känner att KRK är något för dig, underskatta dock inte att gå till butiken och lyssna innan du köper något.

http://www.thomann.de/se/mackie_mr8.htm som alternativ butik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.