Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag har ett E-mu aps kort som jag kör kx projet drivsar med. Jag upptäckte att kx var så jävla mycket bättre än e-mu:s orginal, ljudkvaliteten var kanon bra. Men Efter installationen så hör jag inte vad jag spelar in tex om jag linear min gitarr in i kortet så hör jag inte ngt i högtalarna men det blir insignal i datorn. Samt att Metronomen hörs inte. Va fan är det för fel. Jag prata med en o han sa att jag skulle koppla ifrån Prolog till Routing. MEN det finns ju 1000 sådana trådar i DSP-menyn.

Hjälp någon

Mvh Erik

Annons
Patrick L (oregistrerad)
Postat

Om du linear din gitarr direkt i kortet kommer det nog inte låta så mycket. Du måste ha en preamp av något slag innan som förstärker signalen till linjenivå.

Patrick

Postat

Funkar det bra att line:a elgitarren via gitarrstärkaren och mixerbordet och in i ljudkortet, och använda gitarrstärkardisten osv på det sättet?

(vid inspelning)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.