Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallåj

Detta är inte världens problem men jag blev väldigt nyfiken när det inträffade. Jag brukar göra en del radiojobb där folk kommer med Pro Tools-sessioner ibland och bland det vanligaste man måste göra är att korta prat eller inslag och sen flytta allt till höger om klippet till vänster så att allt matrial i alla spår hänger med och så att man kan flytta 'hela programmet' så att säga för att lyssna sig fram till rätt rytm i klippet.

Kommandot för detta är att markera den waveform varifrån du vill markeringen ska börja och sen trycka ctrl(cmd på mac)+shift+enter. Då markeras alla waveformblock i alla spår och åt höger, sen är det bara att dra i dom. Men.. helt plötsligt markerades bara allt till höger i ETT spår dvs det spår jag först markerade i. Efter det fick jag först trycka shift+alt+höger musklick vilket markerar allt i höjdled och SEN trycka ctrl+shift+enter.

Nu har jag säkert skrivit totalt luddigt men iaf, någon som har någon aning om vad som hände? Jag var inte inne i några menyer och bråkade eller så.

Annons
Postat

it's 'dem pesky ruskies! 😮

förlåt . . .

Postat

Hej Sondén, tyvärr ingen aning om vad som kan ha orsakat ditt problem (kolla om du slänger inställningarna möjligtvis) men tack så mycket för ett användbart kortkommando!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.