Jump to content
Annons

Time stretching och tempo på samplingen ?

TripMan

Recommended Posts

Time stretching och tempo på samplingen ?

Om man vill ändra typ på en loop sampling som är i 120 pbm till 135 bpm hur gör man i logic ?

Eller ändra en sampling med ett till slag typ en kick så den är i rätt tid den kan ju vara samplad på en annan bpm tid ?

Hjälp vore trevligt 🙂

Redigerat av TripMan
Dela på andra sajter

Annons

om du öppnar en apple loop sample då spelas den upp i det tempo du anger i logic

för att skapa pple loops läs kapitlet Creating Apple Loops i manualen...

om du vill skapa en ny sample med ett nytt ljud så lägg till ett nytt spår och lägg in det ljud du vill ha

sen exporterar du båda spåren som en vanlig ljudfil och sen skapar du en ny apple loop

Dela på andra sajter

• 3 månader senare...

Måste man alltså göra om alla klipp till Apple Loops för att kunna stretcha ut dem? Jag håller på med en remix av en låt och där skiljer BPM:en mellan vers och refräng. Måste jag klippa ut och konvertera?

Dela på andra sajter

Så här gör man :

Klipp samplingen i takt säg 120.

Ändra till det tempot du skall ha tex 135.

för musen till höger kant av samplingen , håll in alt och dra ut till önskad längd.

Längre blir saktare , och kortare blir fortare , Voila sampligen är i takt....

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
Postalmonkey (oregistrerad)

Jag lånar tråden eftersom jag har samma problem.

Har en sampling som jag vill att den ska gå i 137 bmp vilket den inte gör just nu. Hur gör jag?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.