TripMan Postat 18 juni 2008 Dela Postat 18 juni 2008 (redigerat) Time stretching och tempo på samplingen ? Om man vill ändra typ på en loop sampling som är i 120 pbm till 135 bpm hur gör man i logic ? Eller ändra en sampling med ett till slag typ en kick så den är i rätt tid den kan ju vara samplad på en annan bpm tid ? Hjälp vore trevligt 🙂 Redigerat 18 juni 2008 av TripMan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 18 juni 2008 Dela Postat 18 juni 2008 om du öppnar en apple loop sample då spelas den upp i det tempo du anger i logic för att skapa pple loops läs kapitlet Creating Apple Loops i manualen... om du vill skapa en ny sample med ett nytt ljud så lägg till ett nytt spår och lägg in det ljud du vill ha sen exporterar du båda spåren som en vanlig ljudfil och sen skapar du en ny apple loop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Måste man alltså göra om alla klipp till Apple Loops för att kunna stretcha ut dem? Jag håller på med en remix av en låt och där skiljer BPM:en mellan vers och refräng. Måste jag klippa ut och konvertera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Så här gör man : Klipp samplingen i takt säg 120. Ändra till det tempot du skall ha tex 135. för musen till höger kant av samplingen , håll in alt och dra ut till önskad längd. Längre blir saktare , och kortare blir fortare , Voila sampligen är i takt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Postalmonkey (oregistrerad) Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Jag lånar tråden eftersom jag har samma problem. Har en sampling som jag vill att den ska gå i 137 bmp vilket den inte gör just nu. Hur gör jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Gör den till 137 bpm med Time/Pitch funktionen i Sample Editor. En förutsättning är ju att du vet original tempot men det är ju lätt att klura ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.