The_CyBorg Postat 17 juni 2008 Postat 17 juni 2008 Har lurkat lite här på forumet nu med några sporadiska inlägg av tänkt hjälpsamt innehåll, men nu är det dags för en regelrätt presentation. Är 25 år, doktorerar i biokemi om dagarna och har pysslat med musik sedan ihopsättningsdatum plus/minus några år. Keyboarden har alltid funnits med på ett hörn av och till, men jag började med musik "på riktigt" i mellanstadiet då jag började spela trumpet. Det höll jag på med några år, men fick sedan sluta då tiden inte räckte till. Jag tog mig dock i kragen ganska fort och började spela keyboard igen och familjen införskaffade Yamahas värstingkeyboard under den tiden, PSR-5700. Den spelade jag på fram tills för två år sedan då jag slog på stort och skaffade mitt dröminstrument, Yamaha Tyros 2. Har skrivit musik av och till hela livet dessutom, och nu har jag äntligen börjat få ordning på mitt eget musikaliska uttryck och får utlopp för detta dels som mig själv, Cyborg, och i mitt band-to-be, Robotic. Musiken i mitt soloprojekt är en del elektronica och dansmusik och genren för mitt band är melodisk/symfonisk/progressiv metal. Dock ser jag inga hinder för att fler genrer dyker upp på listan inom en snar framtid. Det här forumet rockar verkligen, och jag ser fram emot att få hjälp av alla kunniga och förhoppningsvis även kunna hjälpa till en del själv med allt som har tangenter - keyboards, synthar, datorer osv. Väl mött!
tAUG Postat 27 juni 2008 Postat 27 juni 2008 Välkommen! Hoppas du trivs 😉 Tufft att doktorera i biokemi och samtidigt hålla på med musiken Keep it up! 😑
tordA Postat 27 juni 2008 Postat 27 juni 2008 HiYa ser fram emot att höra kemiskt ren organisk musik 😉
The_CyBorg Postat 27 juni 2008 Trådstartare Postat 27 juni 2008 Välkommen! Hoppas du trivs 🙂Tufft att doktorera i biokemi och samtidigt hålla på med musiken Keep it up! ☺️ Tack tack! Om man bara tar sig tid så är det inga problem faktiskt 😉 HiYa ser fram emot att höra kemiskt ren organisk musik 😄 Haha, får se hur mycket organisk musik jag får ur keyboarden den närmsta tiden 🙂 @Alla andra: Tack tack 🙂 Mitt första bidrag till Studiofestivalen gick ju inte så lysande, även om det faktiskt ådrog sig tvenne 10-poängare - men skam den som ger sig 😉
The_CyBorg Postat 13 augusti 2008 Trådstartare Postat 13 augusti 2008 Hehe, bumpar min egen tråd för att göra lite reklam ;D På myspace finns mycket kul, två sidor är med saker av/med mig: http://www.myspace.com/cyborgmastermind (min egen) http://www.myspace.com/robotictheband (mitt bandprojekt) Skriv gärna lite kommentarer här eller där 😏
laxlaxlax Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Hej! Jag har lite biokemiska funderingar som du kanske kan svara på. Jag läser olika här och där - frisätter nikotin noradrenalin eller dopamin? Och kan receptorerna för dessa dö ut och bli färre? Det vill säga, blir man någonsin av med sitt överbehov?
Memphis Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 (redigerat) Men tja! Jasså, en doktorand, det är många års plugg där. ☺️ Robotic-projektet tycker jag verkar spännande, ser fram emot låtar. En fråga: Väntade du och prickade in för att bli medlem just 16 666 eller var det bara en slump? 😏 Välkommen förresten om jag inte sade det. 😉 Mvh Memphis Redigerat 13 augusti 2008 av Memphis
The_CyBorg Postat 13 augusti 2008 Trådstartare Postat 13 augusti 2008 (redigerat) Hej! Jag har lite biokemiska funderingar som du kanske kan svara på. Jag läser olika här och där - frisätter nikotin noradrenalin eller dopamin? Och kan receptorerna för dessa dö ut och bli färre? Det vill säga, blir man någonsin av med sitt överbehov? Nikotinreceptorn är en av kroppens acetylkolinreceptorer och finns överallt i kroppen, bl.a. i centrala nervsystemet (troligtvis därför det har en effekt). Så nikotinet i sig aktiverar receptorerna... Vad jag vet frisätter det varken noradrenalin eller dopamin. Iofs, dopamin kan ju frisättas i hjärnans "belöningssystem"... Receptorerna kommer troligtvis bli färre om man dundrar på med massor med nikotin, eftersom inte så många behövs för att uppnå samma effekt, men jag skulle inte våga chansa 🙂 Överbehovet kan du nog bara bli av med genom att sluta ;P Undrar om jag lyckades svara alls där :S Nåväl, jag kan alltid göra lite mer research om det efterfrågas... Men tja! Jasså, en doktorand, det är många års plugg där. 🙂 Robotic-projektet tycker jag verkar spännande, ser fram emot låtar. En fråga: Väntade du och prickade in för att bli medlem just 16 666 eller var det bara en slump? 😆🙂 Välkommen förresten om jag inte sade det. 🙂 Mvh Memphis Japp, många år blir det... 17 år nonstop fram tills doktorandstudierna började. Robotic-projektet kommer bli så grymt! 🙂 Eller iaf hoppas jag det... Nummer 16 666 var en ren slump 🙂 Tack tack! Redigerat 14 augusti 2008 av The_CyBorg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.