Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Samplitude.SE är mitt första försök med ett musikprogram någonsin. Har tidigare använt en Korg D12 digitalporta.

Samplitude funkar bra, men som nybörjare drunknar man lätt i mängden av möjligheter.

Det jag undrar nu är om man kan använda de medföljande effekterna (guitar amp, amphibia mm) i realtid?

Är det vanligt eller ej med effektpluggar som man kan använda i realtid?

Enligt artikeln om SamplitudeSE i Studio 10/07 skall man kunna monitorlyssna med effekter med hjälp av en plugg som heter 'Roomworks'.

Jag kan dock inte hitta denna plugg.

Har naturligtvis provat den väg som angavs.

Tacksam för hjälp! 😎

Redigerat av amateur
  • 2 veckor senare...
Annons
  • 3 veckor senare...
Postat
Enligt artikeln om SamplitudeSE i Studio 10/07 skall man kunna monitorlyssna med effekter med hjälp av en plugg som heter 'Roomworks'.

Hej, nu är jag på semester och har jag varken det aktuella numret eller Samplitude framför mig - men du monitorlyssnar inte med hjälp av pluggen Roomworks. Du kan monitorlyssna med alla effekter - bland annat reverbeffekten Roomworks från Magix. Det betyder att man kan få direkt medhörning med effekter i realtid, förutsatt att man använder en ljudkortsdrivrutin som tillåter låg fördröjning (latency). Har man inte en sådan drivrutin till sitt ljudkort, kan man använda Asio4all som laddas hem från www.asio4all.com

Guiden i tidningen ska visa hur man använder effekter i realtid.

Mvh

.björn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.