Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det är så att jag har ett problem med mitt trådlösa internet.

Varje gång jag startar /om, datorn, måste jag gå in på "mina nätverksplatser" - "trådlös nätverksanslutning" - "se trådlösa nätverk"-"ändra avancerade inställningar" - "fliken trådlösa nätverk" - och sist bocka "konfigurera nätverk" ...

d e iof mindre jobbigt än va d ser ut ... iallafall vill jag att min anslutning ska vara igång lixom hela tiden.. o inte behöva göra så varje gång..

om någon därute förstår mig, vore jag tacksam för en hjälpande hand!

tack

Annons
Postat (redigerat)
Hej!

Det är så att jag har ett problem med mitt trådlösa internet.

Varje gång jag startar /om, datorn, måste jag gå in på "mina nätverksplatser" - "trådlös nätverksanslutning" - "se trådlösa nätverk"-"ändra avancerade inställningar" - "fliken trådlösa nätverk" - och sist bocka "konfigurera nätverk" ...

d e iof mindre jobbigt än va d ser ut ... iallafall vill jag att min anslutning ska vara igång lixom hela tiden.. o inte behöva göra så varje gång..

om någon därute förstår mig, vore jag tacksam för en hjälpande hand!

tack

Det låter som att du har en extern mjukvara som konfigurerar trådlöst internet åt dig och inte fungerar riktigt.

När man installerar drivrutiner för ett trådlöst nätverkskort brukar man få välja om den ska konfigureras med hjälp av egen mjukvara eller med hjälp av windows egna system. Eftersom du hela tiden får bocka i "konfigurera nätverk" i windows egna system så kan det vara vettigt att leta upp det "externa" programmet som styr trådlösa nätverket å där hitta nått liknande att "bocka ur" så borde problemet vara löst.

Det verkar som de bråkar med varandra helt enkelt. Har varit med om det tidigare.

Redigerat av Limpan
Postat

Ah .. asså jag har installerat Tp-Link wireless.. sådär usb anslutning .. o d e så komplicerat, förstår inte vart man ska o inte bocka..

några tips?

tack

Postat
Ah .. asså jag har installerat Tp-Link wireless.. sådär usb anslutning .. o d e så komplicerat, förstår inte vart man ska o inte bocka..

några tips?

tack

Kolla om du hittar någon ikon nere i aktivitetsfältet, där nere till höger alltså... Kolla efter en ny ikon som dykt upp efter installationen av ditt wireless.. Borde ju hete Tp-Link Wireless när du för musen över ikonen... Öppna upp den sedan och ställ om den så att den låter windows konfigurera nätverket istället för Tp-Link Wireless-mjukvaran. Sen bockar du i på samma sätt som tidigare å då har du förhoppningsvis gjort det för sista gången! =)

Lycka till. Tjo!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.