Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag hade tänkt att köpa en ny dator efter sommaren och undrar om ni har några tips.

Jag hade tänkt mig att betala under 10 000

Har bla kollat på denna:

http://www.dustinhome.se/pd_5010142371.aspx

Annons
Postat

Ingen kommer att kunna säga med säkerhet att just denna modell fungerar, med undantag för om de har just denna modell och har testat med samma musikljudkort som du tänker använda.

Postat

jag som gillar windows XP och cubase skulle ändå säga köp en macbook men minsta minne och bygg ut sen billigt vid behov. vad behöver du?

Emil

Postat
jag som gillar windows XP och cubase skulle ändå säga köp en macbook men minsta minne och bygg ut sen billigt vid behov. vad behöver du?

Emil

Det blir antagligen cubase eller ableton live jag kommer köra med. Har funderat på macbook ett tag men kom på att det kanske var lite dyrt och att det finns tex vaio datorer med bättre prestanda till ett billigare pris.

Men är det så mycket bättre med mac än pc?

Postat

mac är bra för att det finns så få modeller som är lätta att felsöka därmed.

finns ableton till mac? funkar det till vista? ja gillar pc med.

Postat

Okej, ja ableton är gjort av samma företag som mac 😆

Och vista vill jag inte ha än eftersom det antagligen inte finns några drivrutiner för min utrustning på det än.

Om jag ska köpa pc så lägger jag in xp på den. 🙁

Postat

Och vista vill jag inte ha än eftersom det antagligen inte finns några drivrutiner för min utrustning på det än.

Om jag ska köpa pc så lägger jag in xp på den. 🙁

Ableton har ingenting med företaget Apple att göra, Apples musikprogram heter Logic. Däremot finns Ableton Live till OSX.

Postat

Om jag ska köpa pc så lägger jag in xp på den. 😆

Ableton har ingenting med företaget Apple att göra, Apples musikprogram heter Logic. Däremot finns Ableton Live till OSX.

OJ! haha, så är det ja men det går ju iallafall köra live på mac datorer. 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.