Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade en Maximizer i replokalen, kan den funka bra till hemstudion? har Pro Tools Digi003 factory, eller är det bättre med liknande pluggar??

Mvh

Björn

Annons
Postat
Hittade en Maximizer i replokalen, kan den funka bra till hemstudion? har Pro Tools Digi003 factory, eller är det bättre med liknande pluggar??

Mvh

Björn

Dom flesta pluggar låter roligare. Hade en i racket för massa år sen och använde den aldrig. Men ta hem och prova! Kanske låter skitskoj i kombination med annat, när den fanns i studion jag jobbade i körde vi med rullbandare och ljudet var helt annorlunda då.

Postat

haha! jag tycker att dom är sköna dom där, instant hängmatta.

mixar man hårdrock så är pluggen oumbärlig på baskagge, synd att jag inte mixar hårdrock så ofta... pengar i sjön..

Stillborn (oregistrerad)
Postat

Mvh

Björn

Har en Outboard Sonic Maximizer 882i. Vet inte riktigt vad som skiljer den från den du pratar om. Men jag älskar den. Tycker den gör gott på i princip vad jag än använder den på.

Brukar ha den pågitarrgruppen. Kötar till gurorna på ett underbart sätt.

Har också kört den lite på baskagge på senare tid och förbannar nu mig själv för att jag inte gjort det tidigare.

Brukar också lägga den på hela mixen vid mastring. Livar upp ljudet på ett bra sätt.

//Eric

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.