Neko Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 (redigerat) Läste om detta i sydsvenskan idag. Blev lite lätt förbannad. Har dock inte hittat någon svensk artikel än. Engelsk länk Tar mig friheten att lägga in artikeln här: A Permanent Big Brother German Big Brother contestants could stay on a new version of the show until they die. Telly chiefs are planning a permanent purpose-built TOWN in a dramatic twist to the reality show. It mirrors disturbingly the Jim Carrey movie The Trueman Show in which he played a man unaware he was living in a TV contest. German viewers are already watching a year-long version of the reality show, but Endemol want to make it more permanent. It is thought the show - provisionally titled Big Brother Forever - could start as early as next year. An Endemol spokesman said: "We cannot go into details - nothing is certain yet. But the title, which is a working title, should tell you something." Asked if the show would go on until contestants died, she added: "That's the difficult part." Klippte lite. Sedan så hoppas folk på att deltagarna ska få barn. Barn som troligen inte kommer få veta att de lever i en dokusåpa? Eller? Hur friskt är det egentligen? Blir ju absurt... EDIT: Rätt titel Redigerat 28 oktober 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 INGENTING förvånar mig när det gäller TV längre... Nåt som dock förvånar mig är att folk faktiskt kollar på alla dessa !"#¤%& dokusåpor! Är det nån som sett The Swan, som går på 5:an? Det är fan det vidrigaste jag nånsin sett... Men Extreme makeover som ju är svenskt/nordiskt ligger inte så himla långt efter, så min första tanke "Only in america" stämmer inte riktigt tyvärr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Känns som dem tittal lite för mycket på Truman Show. Helt jävla sjukt. Men det skulle förmodligen få skyhöga tittarsiffror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Känns som dem tittal lite för mycket på Truman Show.Helt jävla sjukt. Men det skulle förmodligen få skyhöga tittarsiffror. Men allvarligt!!? Hur intressant kan det va att titta på folk som är instängda?? Iofs lär väl hela högen bli totalt 🙂 om de ska va där "forever" så det kanske blir värsta psykologiprogrammet... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Vet inte vem som bär den största skulden egentligen... idioterna som producerar dokusåpor, idioterna som ställer upp och är med, eller idioterna som tittar på skiten. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2004 länk till Hemska hemska människor Jag hittade mer relevanta träffar på Big brother forever. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2004 Vet inte vem som bär den största skulden egentligen... idioterna som producerar dokusåpor, idioterna som ställer upp och är med, eller idioterna som tittar på skiten. 😉 Kanske är samma typ av människor egentligen? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Det kanske är så världen kommer att se ut om några år. Antingen skaffar man ett jobb, eller så går man med i en såpa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Det mest perfekta vore väl om alla kameraövervakades OCH ges möjlighet att glo på TV. Då tittar man förmodligen på sig själv först några veckor, sen byter man kanal och börjar titta på andra. Sen om dom verkar schyssta så slutar det nog med att man söker upp dom IRL och har skoj. Sen stänger alla av TVn. Happy end! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Det där med att alla övervakas är ju farligt nära i och med rfid i våra pass.. det är inte det som är syftet, men det är en möjlighet (läs; ett hot). 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Men hallå, hur trist och förutsägbart är det inte att gnälla på dokusåpor? Hela idén är ju att dom ska gå på (och över) gränsen, det är därför dom existerar. I och med denna tråd har dom vunnit, fattar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindh Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 (redigerat) Om ingen tittade på det skulle det inte finnas naturligtvis. De människor som ställer upp som deltagare borde ju bli utmärkta föremål för forskare inom psykologi. Hela deras liv kommer ju finnas på band. Å andra sidan. Vem är idag inte med i en reality show. Hela mitt liv står ju nästan beskrivet på kreditkortsfakturan. Och alla elektroniska spår som man lämnar. Kan ju tänka mig hur amex´s användarprofil på mig ser ut 😉 Behövs bara lite video från övervakningskameror så är det klart. Blir nog trevlig underhållning på deras personalfester. Skämt åsido. Det är skrämmande. Tur att det fortfarande finns böcker. Själv ser jag bara nyheterna på Tv. Edit: Dom existerar för att generera pengar. Först när vi slår på TVn har dom vunnit. Men marknadsföringsmålet uppnår dom i och med denna tråd. Redigerat 28 oktober 2004 av Lindh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Men hallå, hur trist och förutsägbart är det inte att gnälla på dokusåpor? Men hallå, hur trist och förutsägbart är det inte att du alltid gnäller på allt och alla? Höhö. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2004 Det är sant och ett bra argument, men jag kan faktiskt ändå inte förstå vad poängen är. I och med att de faktiskt vill att deltagarna ska ha barn, (vet inte om det står i artiklarna jag länkat till, men i dagens sydsvenskan står det) så undrar jag hur i hela friden man kan försvara det. Barnet kan ju inte på något sätt välja att delta i ett sådan projekt. Det är ett åsidosättande av etiska grunder som jag stör mig på. Det var dock kanske inte så oväntat att en dylik såpa skulle dyka upp. Men det gör mig ändå inte mindre förbannad. Om mänskligheten istället kunde chocka mig med att inte föverkliga mina fördomar, t.ex genom att helt sonika lägga ner alla dokusåpor imorgon, då skulle jag bli rätt häpen. Och glad kan tilläggas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Det är sant och ett bra argument, men jag kan faktiskt ändå inte förstå vad poängen är. I och med att de faktiskt vill att deltagarna ska ha barn, (vet inte om det står i artiklarna jag länkat till, men i dagens sydsvenskan står det) så undrar jag hur i hela friden man kan försvara det. Barnet kan ju inte på något sätt välja att delta i ett sådan projekt. Det är ett åsidosättande av etiska grunder som jag stör mig på. Det var dock kanske inte så oväntat att en dylik såpa skulle dyka upp. Men det gör mig ändå inte mindre förbannad. Om mänskligheten istället kunde chocka mig med att inte föverkliga mina fördomar, t.ex genom att helt sonika lägga ner alla dokusåpor imorgon, då skulle jag bli rätt häpen. Och glad kan tilläggas. Poängen är väl att tjäna pengar. Tror inte man ska hoppas på nåt högre och godare syfte. Dessvärre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2004 (redigerat) Tror inte jag heller. Nej, nu lägger jag ned denna tråden.. 😱 Redigerat 28 oktober 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.