Jump to content
Annons

Problem med Guitar Rig

Recommended Posts

Pigfeeder (oregistrerad)
Postat

Jag har installerat KX Project. Då har det uppstått ett problem. När jag inte har på Guitar Rig och spelar på min gitarr så hörs ett akustiskt ljud (standardljudet man hör när inget vst-program eller dylikt är på). När jag sen sätter på Guitar Rig hör man både det akustiska och det elekriska ljudet när jag spelar. Jag vill bara ha det elektriska ljudet. Tar jag bort det akustiska, går det elektriska bort. Hur ska jag göra för att bara få det elekriska?

Annons
Postat (redigerat)

Det beror på vad du har för ljudkort. KOlla tex det här: KLICKA!

man kan kort säga att du måste sänka volymen på din line-in till noll och se till att ditt ljudkort inte har REC-inställning på "What you hear" utan på den ingång du använder. Men alla ljudkort har olika, en del använder inte ens begreppet REC eller har någon volym för det...

Redigerat av ztevie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.