Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Upptäckte nu ett otroligt coolt instrument. Clavinet. Ljudet är ju supernice!

Nån som vet vart man kan få tag på en? Alltså inga pluggar utan en äkta?

Annons
Postat
Halloj!

Upptäckte nu ett otroligt coolt instrument. Clavinet. Ljudet är ju supernice!

Nån som vet vart man kan få tag på en? Alltså inga pluggar utan en äkta?

Jag har en polare som har en sån, Han köpte den av en tant som knappt visste vad det var. För en stuntsumma pengar... vissa har tur 🙂

• 3 veckor senare...
Postat

Jag vet att du ville ha en äkta, men samplingarna i en Nord electro 2 är grymma...

Där får du också filter och pickup inställningarna från clavineten + ett autowah 😛

Postat

Vet inte vart du kan få tag i en, men om du gillade soundet så måste du lyssna på denna klassiska låt med stevie wonder. Grymt clavinet spel i mitt tycke 😆

• 3 veckor senare...
Postat

Stevies 3 pålägg med clavinet på superstition är en klassiker

Har ett clavinet stående, ganska brusigt men coolt instrument. Electrons variant är ok men man saknar benden och dampern som finns på originalet. Scarbees variant är fantastiskt bra använder den mer än originalet-brusfri.

/Fredrik

Postat
Stevies 3 pålägg med clavinet på superstition är en klassiker

fel.. det är 8 kanaler clavinet på superstition. massvis med effektkanaler osv.

Postat

Har en Clavinet liggandes på rummet. Vet inte riktigt vilken modell, men jag tror att det är en D6. Måste renoveras, eftersom hammarhuvudena har "smält" och klibbar fast på strängarna. Någon dag då så ska jag nog fixa den dock.

• 2 månader senare...
Postat

konstigt att ingen nyproducerar detta instrument,herregud det måste ju finnas en marknad för the real deal.

augustus pablo gjorde mycket fina grejer med clavinet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.