Jump to content
Annons

LÖST - Hänger sig vid projektladdning :-(


Filmtoken

Recommended Posts

EDIT: Ehrm, ja, nu vet jag vad felet var. (Men jag låter frågan stå kvar, för jag tycker det vore smidigt att veta hur man gör för att öppna ett projekt utan att ladda VSTs.)

Seeeent igår kväll la jag de sista två stämmorna, och det var med Virus TI. Eftersom jag precis gjort ett Aggregate Device till ljudbearbetningen (tack Leopard - hur jäkla smidigt som helst; blanda hur många olika ljudkort som helst för att optimera antal ins-and-outs!) blev det en liten men ändock hörbar latency när jag valde de monitorerna jag ville ha. Så jag... ehrm... satte audiobuffer till 64. Vilket tydligen var lite väl lite för MacPro att trivas med 12 VSTis och ett tjugotal Wavespluggar. 🙂 Nu funkar allt mums igen. Ehrm. Skit bakom spakarna. *visslar oskyldigt*

Hej alla. Kör på Mac Pro med Leopard, Cubase Studio 4.1 och har råkat i problem. Mitt projekt innehåller tolv "Instrument tracks", och när det laddas så hänger sig något av dem (inte alltid samma). Ibland första, ibland andra, ibland åttonde osv osv. Jag ser dialogrutan i bakgrunden där Kontakt3 laddar ljuden bara skita sig rent grafiskt, sen dyker programmet. Testat "allt", har en idé till workaround men vet inte hur:

Kan jag på något sätt tvinga projektet att öppnas UTAN att ladda instrumenten? Det är ju där och då det hänger sig; om jag bara kunde få upp MIDIdatan kan jag ju rädda allt jag spelade in igår. Det känns som om det borde vara en smal sak om man vet hur :/

Hjälp.

/J

Redigerat av Filmtoken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej alla. Kör på Mac Pro med Leopard, Cubase Studio 4.1 och har råkat i problem. Mitt projekt innehåller tolv "Instrument tracks", och när det laddas så hänger sig något av dem (inte alltid samma). Ibland första, ibland andra, ibland åttonde osv osv. Jag ser dialogrutan i bakgrunden där Kontakt3 laddar ljuden bara skita sig rent grafiskt, sen dyker programmet. Testat "allt", har en idé till workaround men vet inte hur:

Kan jag på något sätt tvinga projektet att öppnas UTAN att ladda instrumenten? Det är ju där och då det hänger sig; om jag bara kunde få upp MIDIdatan kan jag ju rädda allt jag spelade in igår. Det känns som om det borde vara en smal sak om man vet hur :/

Hjälp.

/J

Kan inte hjälpa dig, men en fråga och tanke i samma andetag: Har du samma vsti laddat på flera instrumenttracks? I o m att det verkar vara random på var den hänger sig, så skulle du nog framöver köra på trad. miditracks. Dra ett medd. till Steinberg - verkar möjligen/troligen buggigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...