Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har nyligen införskaffat fyra nya mickar(3 sm57 och en beta52)och bara testat dom lite. Men för tillfället kan jag bara spela in på en portastudio(är en Fostex MR-8HD)och då har jag en fundering. Är det bättre att bara spela in direkt i portan genom att koppla in xlr kablar direkt in i den, eller vore det bättre att koppla XLR kabeln till ett gammalt överblivet PA jag har, och sen lajna PAt in till portan, typ använda PAt som en preamp alltså?

Tack på förhand! 🙂

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Vad jag kan förstå har Fostexen 4 mickpreampar och i så fall är det mycket bättre att spela in direkt på den. Man tappar alltid kvalité för varje enhet man kör signalen igenom.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Vad jag kan förstå har Fostexen 4 mickpreampar och i så fall är det mycket bättre att spela in direkt på den. Man tappar alltid kvalité för varje enhet man kör signalen igenom.

Det beror lite på det där. Har man dåliga micpreampar i mixern och har linjeingångar som inte passerar någon intern preamp så är det bättre att köra på en bättre extern preamp och sen in i linjeingångarna i bordet. 🙂

Postat
eller vore det bättre att koppla XLR kabeln till ett gammalt överblivet PA jag har, och sen lajna PAt in till portan, typ använda PAt som en preamp alltså?

vi måste egentligen veta vilken PA-mixer/preamp du har för att kunna svara korrekt på din fråga!

Postat
vi måste egentligen veta vilken PA-mixer/preamp du har för att kunna svara korrekt på din fråga!
Okej, det är ett litet Phonic Powerpod 408 med bara fyra kanaler, så det är väl ingen jättekvalitét på det.

det låter som om du ska köra direkt i portan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.