Jump to content
Annons

Gitarronani!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Fyfan! 😳

Skiter i vilket hur gammalt sklt det Ă€r, men det river rejĂ€lt!!! *Nod your head" 😛

Ja, han var riktigt duktig!

Han fÄr mig att Ängra att jag inte satt och nötte skalor och teknik nÀr jag var i samma Älder, man borde ha lyssnat pÄ vad lÀrarna i skolan sa. Det blir svÄrare ju senare i livet man börjar lÀra sig!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja, han hade en rÀtt skön stil faktiskt. Brukar alltid bli lite misstÀnksam nÀr nÄgon tipsar om sÄnt, det brukar sitta nÄgon unge med instrument o lira skalor upp o ner som en annan robot. Det hÀr var dock lite mer personligt pÄ nÄgot sÀtt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Schysst farsa ("ok, here's a video of me jamming on my new swirly strat that my dad did for me!"), snygg gura, ja talang har han men kĂ€nslan kommer vĂ€l med Ă„ren 🙂

Edit: hur mycket fick han nĂ€r han sĂ„lde sin sjĂ€l? 🙂

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Riktigt duktig kille ja!

Jag som inte Àr gitarrist sjÀlv kan tycka att det blir lite för mycket ibland, men Àr otroligt imponerad.

Han Ă€r dock inte 13, utan 15, om det nu spelar nĂ„gon roll 🙂

"Chrisc348

Awesome!! how old are you dude?

 

kirkhetfieldtrujillo Reply

Cheers mate! I'm 15. Thanks for watching"

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AlltsÄ, det hÀr var ju bedrövligt...

Jag har lirat gitarr dubbelt sÄ mÄnga Är som den hÀr killen Àr gammal, och han lirar skiten av mig med ena armen bakbunden, bindel för ögonen och snurrad 250 varv pÄ en snurrstol!

Jag avstÄr hÀrmed min rÀtt att fÄ kalla mig gitarrist, och jag hÄller KillwithSkill fullt ansvarig för detta.

Nu gÄr jag upp pÄ vinden och letar fram min gamla övningsbok, Hej, sa Petronella...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SHIT...

Hade man varit sÄdÀr nÀr man var 15 Oj oj oj vad rik man hade varit dÄ.

AssĂ„ nĂ€r JAG var 15 pĂ„ den tiden det fanns gitarrhjĂ€ltar........ 🙂😆

Men sjukt duktig , mĂ€kta imponerad , Nu vill ja inte plocka upp gitarren pĂ„ ett tag kĂ€nner jag... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja jÀvlar...

Jag har faktiskt lirat med "en sÄn dÀr" snubbe... som lÀrde sig ett helt steve vai-album pÄ en vecka. NÀr han var 14. Jag la upp en lÀnk med nÄn gammal kassettinspelning... ska se om jag hittar...

Edit: Jo hÀr var lÀnken:

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=439848

tjing

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jaha, vad sÀger man om detta ?!

Är vĂ€l egentligen inget att bli impad över idag..

Alla kan i princip med instruktionsvideos (som det finns massor av)

och ett brinnande intresse bli snabba gitarrister redan i unga Ă„r..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Alla kan i princip med instruktionsvideos (som det finns massor av)
Fanns Àven pÄ "min tid".
och ett brinnande intresse bli snabba gitarrister redan i unga Ă„r..
Fanns redan pÄ "min tid"...

... och jag suger Ă€ndĂ„ — om man nu ska jĂ€mföra med den hĂ€r unge mannen.

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tyckte vĂ€l att hans stil pĂ„minde om John Petrucci, sĂ„g sedan att han spelar Glasgow Kiss pĂ„ scen ett klipp under. Rysligt nĂ€r sĂ„ unga Ă€r sĂ„ duktiga. Man blir bĂ„de inspirerad och och omotiverad pĂ„ samma gĂ„ng. 🙂

/Memphis

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag lyssnar inte pÄ musik för att bli impad
NÀ, vem gör det?
Alla som blir imponerade ELLER förkrossade av att nÄgon yngre Àn dom sjÀlva spelar mycket bÀttre

Det dÀr Àr skitsnack!

Du mĂ„ste lĂ€ra dig att kĂ€nna igen sarkastiska inslag i ett inlĂ€gg — ingen blir "förkrossad" över att lyssna/se pĂ„ nĂ„got/nĂ„gon som i det hĂ€r fallet.

Men visst, jag blev imponerad — sĂ€kert bland mĂ„nga andra som tagit del av videon. Men att bli imponerad var ju knappast mitt (och sĂ€kert inte nĂ„gon annans) syfte med att lyssna/se pĂ„ videon, snarare ett resultat.

Du tyckte ju sjĂ€lv att killen "stack ut" med tanke pĂ„ sin Ă„lder. Är inte det nĂ„got av att i sammanhanget vara imponerad?

I mina öron (ögon) lÄter det snarare som om du fÄtt en slÀng av den gröna gubben med de svarta hornen...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sa inte att nÄgon blev förkrossad. Jag snackar generellt, har inte ens lÀst alla inlÀggen.

Jag blir aldrig imponerad eller avundsjuk pÄ musiker. Det beror pÄ att jag aldrig vÀrderar musik utifrÄn prestationer. Det Àr ofta svÄrt för andra att förstÄ har jag mÀrkt. Inte bara i det hÀr fallet. Folk försöker alltid fÄ det till att man menar nÄt annat.

Jag blir inspirerad/berörd alt oinspirerad/oberörd, i enstaka fall kanske plÄgad men det kanske kan kvitta hÀr.

De enda unga musiker jag spontant kommer ihÄg att jag gillat Àr Sarah Chang och Evgeny Kissin men det Àr för att jag berördes av deras spel.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Han var bra men min andragitarrist i mitt band (som bara Àr ett Är Àldre) sÀtter ocksÄ det dÀr utan nÄgra problem. Det Àr inte sÄÄ unikt att ha övat skalor.

Det Àr mer unikt och intressant med unga musiker som har kÀnsla och timing Àn teknik.

.Viktor

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...