Jump to content
Annons

Recommended Posts

harju (oregistrerad)
Postat

"Could not complete your request because: Access violation occurred"

Kör Pro Tools 7.1 på en PC med Windows XP. Vad bör jag göra när detta felmeddelande kommer upp vid uppstart av programmet?

Mvh Markus

Annons
harju (oregistrerad)
Postat
Du kan testa att göra en cs-update om du inte har gjort det. Det kan lösa många problem har jag märkt.

Har aldrig sött på felet du har, men testa kanske en cs-update då ifall du inte har senaste.

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...mp;itemid=23300

Gjorde ingen skillnad tyvärr, men tack ändå. Fattar inte vad det är för fel.

maart (oregistrerad)
Postat

Det låter väldigt mycket som ett fel jag hade för ett tag sen. Visde sig ha med några plugins att göra. Jag kommer inte ihåg några detaljer nu, kan återkomma imorgon kväll/natt när jag sitter vid PT-datorn igen.

harju (oregistrerad)
Postat
Det låter väldigt mycket som ett fel jag hade för ett tag sen. Visde sig ha med några plugins att göra. Jag kommer inte ihåg några detaljer nu, kan återkomma imorgon kväll/natt när jag sitter vid PT-datorn igen.

Okej, det uppskattas verkligen. Har suttit i 2 dagar, konstant, nu och försökt få iordning på det. Min skalle börjar ruttna här.

harju (oregistrerad)
Postat
Har du kört hela felsökningstråden på DUC?

http://duc.digidesign.com/showflat.php?Cat...;fpart=1#313423

- Ta bort alla pluggar

- Byt firewire/USB-uttag

- Starta upp utan externa hårddiskar i

- Skapa en ny användare på systemet och försök med den

- Släng alla inställningar för digideisgn/protools

- Släng alla digidesign caches (om det görs såna på windows, vet ej)

Vad kör du för ljudkort?

Okej, ska testa alla dessa grejer när jag kommer hem igen.

Jag kör för övrigt ett Creative Sound Blaster Live! 5.1

Kan det möjligtvis vara det som krånglar? Installerade och testade på en annan dator här hemma och där fungerade det felfritt. :/ Skumt som fan.

maart (oregistrerad)
Postat

Kan det möjligtvis vara det som krånglar? Installerade och testade på en annan dator här hemma och där fungerade det felfritt. :/ Skumt som fan.

Vänta nu, försöker du köra Pro Tools på ett Sound Blaster live-kort? Det går inte... du behöver antingen Digidesigns egna ljudkort (Mbox eller Digi), ett kompatibelt M-audio-kort eller Pro Tools HD-interface.

harju (oregistrerad)
Postat

Vänta nu, försöker du köra Pro Tools på ett Sound Blaster live-kort? Det går inte... du behöver antingen Digidesigns egna ljudkort (Mbox eller Digi), ett kompatibelt M-audio-kort eller Pro Tools HD-interface.

Den andra datorn jag installerade det på har inget av det där och det funkade hur bra som helst. Jag kör ju med Digi002. Utöver det så har jag inget av Digidesigns hårdvara.

maart (oregistrerad)
Postat
Den andra datorn jag installerade det på har inget av det där och det funkade hur bra som helst. Jag kör ju med Digi002. Utöver det så har jag inget av Digidesigns hårdvara.

Ne okej, dåså. Tänkte om du försökte köra PT på enbart SB Live-kortet...

Det jag kom på som löste mitt problem var att det var nån av pluggarna som hade skitit sig. gör såhär:

Leta upp mappen med plug-ins (för mig är det C:\Program\Delade filer\Digidesign\DAE\Plug-Ins) och gör en temporär backup av den, lägg den på skrivbordet eller var som helst. Sen provar du att ta bort en av filerna i orginalmappen (C:\Program\Delade filer\Digidesign\DAE\Plug-Ins) åt gången och starta Pro Tools mellan varje. Tillslut kommer det förhoppningsvis starta. När det gjort det kan du kopiera tillbaks alla plugins utom den sista du tog bort. Installera sen om den och se om det funkar som det ska då. Är det grupper av plug-ins kan det kanske vara bra att ta bort hela gruppen så det inte blir nått konstigt.

Hoppas det löser sig

• 3 veckor senare...
harju (oregistrerad)
Postat

Ne okej, dåså. Tänkte om du försökte köra PT på enbart SB Live-kortet...

Det jag kom på som löste mitt problem var att det var nån av pluggarna som hade skitit sig. gör såhär:

Leta upp mappen med plug-ins (för mig är det C:\Program\Delade filer\Digidesign\DAE\Plug-Ins) och gör en temporär backup av den, lägg den på skrivbordet eller var som helst. Sen provar du att ta bort en av filerna i orginalmappen (C:\Program\Delade filer\Digidesign\DAE\Plug-Ins) åt gången och starta Pro Tools mellan varje. Tillslut kommer det förhoppningsvis starta. När det gjort det kan du kopiera tillbaks alla plugins utom den sista du tog bort. Installera sen om den och se om det funkar som det ska då. Är det grupper av plug-ins kan det kanske vara bra att ta bort hela gruppen så det inte blir nått konstigt.

Hoppas det löser sig

Det fungerade tyvärr inte. Samma fel kvarstår. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.