Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Jag vet inte hur jag ska förklara det här så kortfattat jag kan, men jag ska försöka. 🙂

Den hårdvara jag har när det gäller ljud för tillfället är, det integrerade ljudkortet på mitt moderkort, som är ett Asus P5N-D nForce.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5N-D

Jag är tvungen att köra på det just nu då mitt Soundblaster X-fi Xtreme Music-kort har knasat ihop. När jag tidigare körde på mitt SB-kort så var det inga problem för programmen att hitta min mick när jag ville spela in sång. Men nu när jag plockat ur det och avinstallat drivarna till det så verkar det som att programmen inte fattar att jag vill köra på det integrerade kortet.

Visst hör jag mig i micken, men jag kan inte längre välja att enbart spela in ljudet ur micken. Programmen tar allt som hörs istället. Så om jag ska sjunga in sång så tar den med musiken också i samma spår.

Jag brukade förut spela in sången via ett program som heter i-Sound Pro. Där kunde jag bara gå in och välja vilken källa jag ville spela in från. Men nu funkar inte det. Istället får jag upp ett meddelande som säger "Source Line Not Selected". Så det verkar som att programmen inte längre fattar vilken drivare eller nåt de ska snappa upp.

Och när jag testar programmet AudaCity så kan jag inte heller enbart välja micken. Den vill spela in allting som hörs där med.

Drivaren jag har för det integrerade ljudkortet heter "Realtek HD" och den hittas i alla menyer i programmen, men jag kan alltså inte spela in micken separat.

Är det någon som vet vad problemet kan vara?

Annons
Postat
Leta i ljudkortets kontrollpanel efter en inställning som heter "what you hear" eller liknande. Avaktivera den.

Jag har ingen sådan funktion.

Postat

Hittade kvittot till mitt SB-kort så jag drog och fick ett nytt. Så nu funkar allt som det ska igen. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.