Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Har suttit och läst/lyssnat på Låtkritiktrådarna nu ett tag och slogs av hur lärorikt det är att höra en låt och sedan läsa vad folk tycker om mixen på den. Att man med hjälp av kommentarerna lär sig lägga märke till detaljer som man annars lätt hade missat.

Jag vet inte om detta varit uppe tidigare på forumet här men jag tycker det vore riktigt intressant om man tex. kunde ladda upp en låt med någon artist (med artistens godkännande såklart), alternativt bara hänvisa till en låt av en känd artist och sedan diskutera mixen, komma med förslag till ändringar eller helt enkelt bara diskutera vad artisten gjort för att åstadkomma den specifika ljudbilden ifråga.

Finns det något intresse för detta på forumet?

Vad tycker ni?

/Jonathan

Annons
Postat
Hej

Har suttit och läst/lyssnat på Låtkritiktrådarna nu ett tag och slogs av hur lärorikt det är att höra en låt och sedan läsa vad folk tycker om mixen på den. Att man med hjälp av kommentarerna lär sig lägga märke till detaljer som man annars lätt hade missat.

Jag vet inte om detta varit uppe tidigare på forumet här men jag tycker det vore riktigt intressant om man tex. kunde ladda upp en låt med någon artist (med artistens godkännande såklart), alternativt bara hänvisa till en låt av en känd artist och sedan diskutera mixen, komma med förslag till ändringar eller helt enkelt bara diskutera vad artisten gjort för att åstadkomma den specifika ljudbilden ifråga.

Finns det något intresse för detta på forumet?

Vad tycker ni?

/Jonathan

Studio har ju ett specialnummer ute nu, där de samlat en hel hög med "spår för spår"-reportage. Kolla in vetja 😄

www.studio.se/studiospecial

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har börjat dissekera en låt i en annan tråd. Hoppa gärna in!

Postat

Här skriver Koen Heldens i detalj om hur han mixat en kommande låt med Keisha Nicole White.

Mycket intressant, tycker jag!

Han har tydligen inställningen att man bör dela med sig av sina mixtekniker, så det kommer

kanske fler beskrivningar från honom i framtiden...

http://www.gearslutz.com/board/rap-hip-hop...xing-music.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.