Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja alltså har ett problem. Har grubblat och försökt i evigheter och sökt runder men hittar inte nått. Se bilden.

Jag vet inte vad det heter med det som den rödmarkerade rutan visar, Alltså att man får ljudet att komma från djupet och uppåt.

Typ som om man har lagt en högtalare i en burk och sedan sakt tagit ut den. Ungefär så☺️ Ni fattar nog.

Tacksam för hjälp!

http://www.ladda-upp.com/bilder/5491/hur-f...r-man-fram-det-

Annons
ericsson91 (oregistrerad)
Postat
Ja alltså har ett problem. Har grubblat och försökt i evigheter och sökt runder men hittar inte nått. Se bilden.

Jag vet inte vad det heter med det som den rödmarkerade rutan visar, Alltså att man får ljudet att komma från djupet och uppåt.

Typ som om man har lagt en högtalare i en burk och sedan sakt tagit ut den. Ungefär så☺️ Ni fattar nog.

Tacksam för hjälp!

du menar alltså att det ska övergå från burkigt ljud och sedan bli "oburkigt" ljud?

Postat

Tacksam för hjälp!

du menar alltså att det ska övergå från burkigt ljud och sedan bli "oburkigt" ljud?

Aaa precis, du ser på bilden vad jag menar väl?

Postat

Bilden är galet dålig så det är inte helt enkelt att se vad den föreställer men en vild gissning är att det är en automatisering av ett lågpassfilter. Om du kikar lite i manualen efter automation så bör du hitta det du söker ☺️

Postat

Vet inte om jag förstått dig rätt men jag tror du åstadkommer "från en burk ut till frihet"-ljudet med en EQ. Börja med att enbart släppa igenom ett smalt frekvensregister, förslagsvis låga frekvenser, och öka frekenvsregistret med tiden tills EQ:n är helt bypassad d.v.s EQ:n har ingen dämpning kvar.

Postat (redigerat)

Nja.

Om jag hajjat dig rätt så vill du göra en automatisering av reverb och eq.

Hur du gör det i fl vet jag ikke, men burken är reverbets jobb.

Även ett lågpassfilter kan funka bra.

Redigerat av ThomasJ
Postat

Högerklicka på kontrollen du vill styra, tex ett Lopass filter och välj "Create automation clip" =)

//Sebbe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.